Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli Zarządczej
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-09 11:58:56 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Zadania Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli Zarządczej
Telefon ->
W zakresie kontroli zarządczej:
Podlega bezpośrednio Staroście i współdziała ze Skarbnikiem Powiatu i Sekretarzem Powiatu.
Do podstawowych zadań Stanowiska należy w szczególności:
W zakresie kontroli zarządczej:
- sporządzanie półrocznych planów kontroli Starostwa Powiatowego, powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek, którym udzielono dotacji ze środków powiatu;
- przeprowadzanie zgodnie z planem lub na doraźne polecenie kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych;
- przeprowadzanie kontroli innych podmiotów w zakresie udzielonej im dotacji ze środków budżetu powiatu;
- w toku prowadzonej kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych ustalanie :
- zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
- badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym w zakresie dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych, dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych,
- skuteczności i efektywności działania,
- wiarygodności sprawozdań,
- zasobów,
- ochrony przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
- efektywności i skuteczności przepływu informacji,
- zarządzania ryzykiem;
- udzielanie pracownikom jednostek kontrolowanych instruktażu w zakresie spraw objętych kontrolą;
- sporządzanie protokołów z kontroli oraz projektów wniosków i wystąpień pokontrolnych;
- przygotowywanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych i prowadzenie w tym zakresie dokumentacji;
- czuwanie nad realizacją wystąpień pokontrolnych w zakresie terminowości składania sprawozdań pokontrolnych;
- koordynowanie funkcjonowania kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym oraz współdziałanie z kierownikami jednostek organizacyjnych w sprawach dotyczących zasad funkcjonowania kontroli zarządczej;
- koordynowanie realizacji zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem i dokumentowanie procesu realizacji zarządzania ryzykiem.
W zakresie wykonywania zadań audytora wewnętrznego w Starostwie Powiatowym i powiatowych jednostkach organizacyjnych:
- przygotowywanie planów audytu w oparciu o analizę ryzyka i ustaloną metodologię zadania audytowego;
- przeprowadzanie audytów;
- sporządzanie sprawozdań z wykonania planów audytu.
Pobierz dane XML Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli Zarządczej Drukuj informację Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli Zarządczej
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Giżycku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Katarzyna Maciejczuk |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2008-09-09 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Monika Dębek |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2008-09-09 11:58:48 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2008-09-09 11:58:56 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-12-11 13:09:35 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3855 raz(y) |