Ekran listy informacji
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Wydział Budownictwa
Akapit nr 1 - brak tytułu
Zapewnia obsługę w zakresie: udzielania pozwoleń na budowę, przebudowę i rozbudowę obiektów budowlanych oraz zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części, wydawania zaświadczeń o samodzielności lokali i zaświadczeń potwierdzających powierzchnię użytkową.
Akapit nr 2 - brak tytułu
Do podstawowych zadań Wydziału należy:
- realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, a w szczególności:
- zgodności zagospodarowania terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego albo z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska,
- warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia przy wykonywaniu robót budowlanych oraz utrzymywaniu obiektów budowlanych, w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych,
- zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi,
- właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie;
- prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę oraz rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę;
- prowadzenie rejestru wniosków i decyzji (RWD-2) umieszczonego na platformie GUNB
- rejestrowanie i wydawanie dzienników budowy;
- przekazywanie bezzwłocznie organom nadzoru budowlanego:
- kopii decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym,
- kopii odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z tym projektem,
- kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego;
- uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami;
- przekazywanie uwierzytelnionych kopii rejestrów wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę do organu wyższego stopnia do każdego piątego dnia każdego miesiąca;
- prowadzenie rejestrów wniosków i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz ich przekazywanie do organu wyższego stopnia
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem, bądź odmową zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych;
- uzgadnianie projektów budowlanych przed wydaniem pozwolenia na budowę z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wydawania pozwoleń na budowę lub rozbiórkę i odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego oraz w zakresie uchylenia tych decyzji;
- przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy lub wykonywaniu robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę oraz zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania
- zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywania robót i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę;
- przyjmowanie zgłoszenia o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia,
- nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę;
- prowadzenie postępowań w zakresie stwierdzania wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę;
- przygotowywanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę i zgłoszenia na rzecz innej osoby,
- nakładanie obowiązku geodezyjnego wyznaczenia w terenie obiektu, a po jego wybudowaniu geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w stosunku do obiektów budowlanych wymagających zgłoszenia;
- prowadzenie spraw związanych ze zmianą sposobu użytkowania obiektu budowlanego;
- opracowywanie opinii Zarządowi Powiatu do projektów planów zagospodarowania przestrzennego gmin;
- potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego i użytkowego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali;
- potwierdzanie powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego
- uzgadnianie rozwiązań projektowych w zakresie przebiegu inwestycji wyprowadzanych poza granice terenów zamkniętych
- umieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej informacji dotyczących zgłoszenia budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego, budynków stacji transformatorowych o powierzchni zabudowy do 35m2 oraz sieci elektroenergetycznych o napięciu znamionowym do 1kV, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, telekomunikacyjnych
- sporządzanie na potrzeby GUS:
- wykazów ubytków zasobów mieszkaniowych oraz obiektów zbiorowego zakwaterowania,
- sprawozdań o wydanych pozwoleniach na budowę (B-05),
- meldunków o budownictwie mieszkaniowym (B-06)
- przygotowanie zestawienia pozwoleń na budowę (GUNB-3) pod kątem Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych na potrzeby GUNB
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Giżycku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Katarzyna Maciejczuk |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2008-09-04 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Ewa Gudel |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2008-09-04 14:38:58 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2008-09-04 14:39:20 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-12-11 10:46:14 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 11220 raz(y) |