ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran listy informacji

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Wydział Budownictwa

Akapit nr 1 - brak tytułu

Zapewnia obsługę w zakresie: udzielania pozwoleń na budowę, przebudowę i rozbudowę obiektów budowlanych oraz zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części, wydawania zaświadczeń o samodzielności lokali i zaświadczeń potwierdzających powierzchnię użytkową.
 

Akapit nr 2 - brak tytułu

Do podstawowych zadań Wydziału należy:
 
  1. realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, a w szczególności:
    • zgodności zagospodarowania terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego albo z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska,
    • warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia przy wykonywaniu robót budowlanych oraz utrzymywaniu obiektów budowlanych, w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych,
    • zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi,
    • właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie;
  2. prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę oraz rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę;
  3. prowadzenie rejestru wniosków i decyzji (RWD-2) umieszczonego na platformie GUNB
  4. rejestrowanie i wydawanie dzienników budowy;
  5. przekazywanie bezzwłocznie organom nadzoru budowlanego:
    • kopii decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym,
    • kopii odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z tym projektem,
    • kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego;
  6. uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami;
  7. przekazywanie uwierzytelnionych kopii rejestrów wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę do organu wyższego stopnia do każdego piątego dnia każdego miesiąca;
  8. prowadzenie rejestrów wniosków i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz ich przekazywanie do organu wyższego stopnia
  9. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem, bądź odmową zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych;
  10. uzgadnianie projektów budowlanych przed wydaniem pozwolenia na budowę z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków;
  11. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wydawania pozwoleń na budowę lub rozbiórkę i odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego oraz w zakresie uchylenia tych decyzji;
  12. przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy lub wykonywaniu robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę oraz zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania
  13. zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywania robót i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę;
  14. przyjmowanie zgłoszenia o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia,
  15. nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę;
  16. prowadzenie postępowań w zakresie stwierdzania wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę;
  17. przygotowywanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę i zgłoszenia na rzecz innej osoby,
  18. nakładanie obowiązku geodezyjnego wyznaczenia w terenie obiektu, a po jego wybudowaniu geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w stosunku do obiektów budowlanych wymagających zgłoszenia;
  19. prowadzenie spraw związanych ze zmianą sposobu użytkowania obiektu budowlanego;
  20. opracowywanie opinii Zarządowi Powiatu do projektów planów zagospodarowania przestrzennego gmin;
  21. potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego i użytkowego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali;
  22. potwierdzanie powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego
  23. uzgadnianie rozwiązań projektowych w zakresie przebiegu inwestycji wyprowadzanych poza granice terenów zamkniętych
  24. umieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej informacji dotyczących zgłoszenia budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego, budynków stacji transformatorowych o powierzchni zabudowy do 35m2 oraz sieci elektroenergetycznych o napięciu znamionowym do 1kV, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, telekomunikacyjnych
  25. sporządzanie na potrzeby GUS:
    • wykazów ubytków zasobów mieszkaniowych oraz obiektów zbiorowego zakwaterowania,
    • sprawozdań o wydanych pozwoleniach na budowę (B-05),
    • meldunków o budownictwie mieszkaniowym  (B-06)
  26. przygotowanie zestawienia pozwoleń na budowę (GUNB-3) pod kątem Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych na potrzeby GUNB

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Giżycku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Maciejczuk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-09-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ewa Gudel
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-09-04 14:38:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-09-04 14:39:20
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-12-11 10:46:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
11376 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »