Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-09 11:58:56 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Zadania Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli Zarządczej
Do podstawowych zadań stanowiska należy w szczególności:
- Sporządzanie półrocznych planów kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz jednostkach , którym udzielono dotacji ze środków powiatu.
- Przeprowadzanie zgodnie z planem lub na doraźne polecenie kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych.
- Przeprowadzanie kontroli innych podmiotów w zakresie udzielonej im dotacji ze środków budżetu powiatu.
- W toku prowadzonej kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych ustalanie:
- zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
- badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym w zakresie dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań, finansowych dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych
- skuteczności i efektywności działania,
- wiarygodności sprawozdań,
- ochrony zasobów,
- przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
- efektywności i skuteczności przepływu informacji,
- zarządzania ryzykiem - Udzielanie pracownikom jednostek kontrolowanych instruktaŜu w zakresie spraw objętych kontrolą.
- Sporządzanie protokołów z kontroli oraz projektów wniosków i wystąpień pokontrolnych.
- Przygotowywanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych i prowadzenie w tym zakresie dokumentacji.
- Czuwanie nad realizacją wystąpień pokontrolnych w zakresie terminowości składania sprawozdań pokontrolnych.
- Współdziałanie z audytorem wewnętrznym w zakresie wykonywania przez niego zadań.