Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu pomocy społecznej – prowadzenie Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rynie
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2022-09-12 13:55:51 przez Sławomir Maculewicz
Akapit nr - brak tytułu
OGŁOSZENIE
Zarządu Powiatu w Giżycku
z dnia 12 września 2022 roku
w sprawie otwartego konkursu ofert na realizację zadania z zakresu pomocy społecznej – prowadzenie Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rynie
Na podstawie art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 ze zm.) w związku z art. 11 ust. 2, art. 13 i art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327) oraz uchwały Nr XXXIV.217.2021 Rady Powiatu w Giżycku z dnia 25 listopada 2021 r. w sprawie uchwalenia „Wieloletniego Programu Współpracy Powiatu Giżyckiego z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata 2022 – 2024 Zarząd Powiatu w Giżycku ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej zlecanego organizacji pozarządowej prowadzącej działalność pożytku publicznego pn. Prowadzenie Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rynie.
- Adresaci konkursu
Organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego, działalność statutową w zakresie zadań będących przedmiotem konkursu, zwane dalej „organizacjami pozarządowymi”. - Przedmiot konkursu
Realizacja zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, którego przedmiotem jest prowadzenie Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rynie. - Rodzaj zadania
Zadanie publiczne realizowane ma być zgodnie ze standardami określonymi w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U z 2021 r. poz. 2268 ze zm.), rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. z 2020 r. poz. 249) oraz Zarządzeniem nr 24 Wojewody warmińsko-mazurskiego z dnia 21 stycznia 2020r. w sprawie stosowania wytycznych dotyczących zasad realizacji zadania z zakresu administracji rządowej w województwie warmińsko-mazurskim – środowiskowe domy samopomocy i obejmuje prowadzenie Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rynie. - Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
- Na realizację zadania Zleceniodawca udzieli Zleceniobiorcy dotacji celowej w wysokości określonej corocznie w budżecie Powiatu Giżyckiego na podstawie decyzji Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w sprawie przyznania z budżetu Państwa dotacji celowych Powiatowi Giżyckiemu na prowadzenie Środowiskowego Domu Samopomocy w Rynie. Wysokość dotacji, o której mowa określona zostanie w oparciu o stawkę miesięczną przypadającą na jednego uczestnika ŚDS w danym roku.
- Dotacja przeznaczona na sfinansowanie bieżącej działalności, związanej z prowadzeniem Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rynie wynosi w 2022 r. 1.940,00 zł miesięcznie na jednego uczestnika. W przypadku uczestników ŚDS ze spectrum autyzmu lub z niepełnosprawnością sprzężoną, należna kwota dotacji w 2022 r. jest zwiększona o 582 zł na jednego uczestnika. Miesięczna kwota dotacji może ulec zmianie w zależności od decyzji Wojewody.
- Przewidywana kwota dotacji na kolejny rok na bieżącą działalność Domu licząc wg stawki obecnej tj. 1.940,00 zł x 40 uczestników x 12 miesięcy wynosi 931.200,00 zł. Przewidywana kwota zwiększenia dotacji na kolejny rok na uczestników ze spectrum autyzmu lub niepełnosprawnością sprzężoną liczona wg stawki obecnej tj. 582,00 zł x 6 uczestników /aktualna liczba uczestników z niepełnosprawnością sprzężoną lub spectrum autyzmu/ x 12 miesięcy wynosi 41.904,00 zł. Wysokość dotacji na kolejne lata jest uzależniona od decyzji Wojewody Warmińsko-Mazurskiego.
- Dotacja ulega obniżeniu w sytuacji zmniejszenia dotacji na to zadanie rządowe, udzielonej przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego.
- Środki z przyznanej dotacji mogą być przeznaczone wyłącznie na pokrycie kosztów wynikających bezpośrednio z realizacji zadania.
- Zasady przyznawania dotacji
Dotacja przekazywana będzie podmiotowi realizującemu zadanie w miesięcznych transzach płatnych do 15-go dnia każdego miesiąca, przelewem na rachunek bankowy prowadzony tylko i wyłącznie do obsługi tego zadania. Podstawą ustalenia wysokości transzy dotacji będzie miesięczny meldunek (wg obowiązującego wzoru) sporządzany przez podmiot realizujący zadanie o liczbie uczestników w ŚDS w miesiącu. Szczegółowe zasady przyznawania dotacji określi umowa. - Terminy i warunki realizacji zadania
- Zadanie będzie realizowane przez okres 5 lat, począwszy od dnia 22 października 2022 roku do 21 października 2027 roku, z możliwością jego wcześniejszego zakończenia w zależności od decyzji Wojewody Warmińsko-Mazurskiego dotyczącej przyznania dotacji.
- Miejsce realizacji zadania: Ryn.
- Szczegółowe warunki realizacji zadania określi umowa sporządzona w oparciu o rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).
- Kadra realizująca zadanie zobowiązana jest posiadać odpowiednie kwalifikacje oraz spełniać wymogi określone rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dn. 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. z 2020 r. poz. 249). Szczegółowy wykaz kadry z kwalifikacjami należy podać w ofercie i załączyć dokumentację potwierdzającą kwalifikacje osób (kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem).
- Kierownik jednostki obowiązany jest posiadać kwalifikacje określone w § 9 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dn. 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. z 2020r. poz. 249) tj. wykształcenie wyższe na kierunku mającym zastosowanie przy świadczeniu usług w domu oraz co najmniej półroczne doświadczenie zawodowe polegające na realizacji usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Dodatkowo na podstawie art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r., poz. 2268 ze zm.) powinien posiadać co najmniej 3 letni staż w pracy w pomocy społecznej oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej. Do oferty należy załączyć dokumentację potwierdzającą kwalifikacje kierownika (kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem).
- Podmiot zobowiązany będzie zapewnić warunki i usługi uczestnikom w ośrodku wsparcia określone przepisami ogólnie obowiązującymi – aktualnie wg rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dn. 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. z 2020r. poz. 249).
- Oferent zobowiązany jest zapewnić bazę lokalową z wyposażeniem.
- Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy w Rynie funkcjonował będzie w oparciu o rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. z 2020r., poz. 249) oraz Zarządzenie nr 24 Wojewody warmińsko-mazurskiego z dnia 21 stycznia 2020r. w sprawie stosowania wytycznych dotyczących zasad realizacji zadania z zakresu administracji rządowej w województwie warmińsko-mazurskim – środowiskowe domy samopomocy. W przypadku zmiany rozporządzenia i wytycznych należy stosować się aktualnie obowiązujące rozporządzenie i wytyczne.
- Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy w Rynie przeznaczony będzie dla 40 osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym:
- osób przewlekle psychicznie chorych,
- osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, znacznym i umiarkowanym, a także osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, jeżeli jednocześnie występują inne zaburzenia, zwłaszcza neurologiczne,
- osób wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych, które zgodnie ze stanem wiedzy medycznej są zaliczane do zaburzeń psychicznych, z wyłączeniem osób czynnie uzależnionych od środków psychoaktywnych.
- Ośrodek będzie funkcjonować 5 dni w tygodniu po 8 godzin dziennie.
- Podmiot, którego oferta zostanie wybrana we własnym zakresie, w ramach dotacji zorganizuje i zabezpieczy przewóz mieszkańców, którzy będą kierowani do ośrodka przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku z terenu Powiatu Giżyckiego.
- Podmiot, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest prowadzić Środowiskowy Dom Samopomocy zgodnie z obowiązującymi standardami.
- Termin składania ofert
- Oferty wraz z wymaganymi załącznikami powinny być złożone do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku przy ul. Smętka 5, do dnia 4 października 2022 r. do godz. 12.00, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).
- Wzory te dostępne są również na stronie internetowej: bip.powiatgizycki.pl (w zakładce organizacje pozarządowe)
- Dodatkowe informacje w sprawie konkursu udzielane będą drogą elektroniczną pod adresem e-mail:
- Oferent związany jest niniejszą ofertą 30 dni od dnia złożenia ofert.
- Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
- Oferty podlegają ocenie ze względów formalnych i merytorycznych. Ocenie merytorycznej podlegają jedynie oferty spełniające wymogi formalne.
- Oceny formalnej dokonuje komisja konkursowa.
- Ocena formalna oferty dokonywana jest niezwłocznie po zamknięciu konkursu. Wyniki oceny formalnej zamieszczane są zgodnie z ust. 9.
- Ocena formalna polega na sprawdzeniu spełnienia podstawowych wymogów dotyczących oferty i organizacji pozarządowej zgodnie z kartą oceny formalnej oferty, stanowiącą załącznik nr 1 do ogłoszenia.
- Ocena merytoryczna:
- Oceny merytorycznej ofert dokonuje komisja konkursowa. Tryb powoływania komisji oraz zasady pracy a także kryteria oceny ofert określone są w „Wieloletnim programie współpracy Powiatu Giżyckiego z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata 2022-2024”, uchwale Zarządu Powiatu w sprawie powołania komisji konkursowej oraz w ogłoszeniu konkursowym.
- Ocena merytoryczna ofert dokonywana jest zgodnie z kartą oceny merytorycznej oferty, stanowiącą załącznik nr 2 do ogłoszenia.
- Dokonanie wyboru ofert:
Dokonanie wyboru ofert nastąpi do 1 miesiąca od daty zamknięcia terminu ich składania. - Konkurs ofert rozstrzyga Zarząd Powiatu, biorąc pod uwagę ocenę ofert dokonaną przez komisję konkursową oraz całkowitą wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania.
- W stosunku do rozstrzygnięć Zarządu Powiatu w Giżycku nie ma zastosowania tryb odwoławczy.
- Ogłoszenie o rozstrzygnięciu konkursu zostanie zamieszczone
- w Biuletynie Informacji Publicznej: bip.powiatgizycki.pl
- w siedzibie organu administracji publicznej: wywieszone na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Giżycku przy Al. 1 Maja 14,
- na stronie internetowej organu administracji publicznej: www.powiatgizycki.pl.
- Zrealizowane przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadania publiczne tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3
Środki finansowe przeznaczone na funkcjonowanie ŚDS w Rynie w roku 2021 wyniosły 841.200,00 zł na działalność bieżącą Domu oraz 38.905,50 zł na osoby z niepełnosprawnością sprzężoną.
Załączniki
Pobierz dane XML Otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu pomocy społecznej – prowadzenie Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rynie Drukuj informację Otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu pomocy społecznej – prowadzenie Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rynie