ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: WO.210.6.2023Drukuj informację Ogłoszenie numer: WO.210.6.2023

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: audytor wewnętrzny

Miejsce pracy: Giżycko

Wymiar etatu: 1/4

Ilość etatów: 1

Wydział: ˙

Data udostępnienia: 2023-12-27

Ogłoszono dnia: 2023-12-27

Termin składania dokumentów: 2024-01-08 12:00:00

Nr ogłoszenia: WO.210.6.2023

Zlecający: Starosta Giżycki

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, oraz obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej (Ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o służbie cywilnej. (Dz. U. z 2022 roku, poz. 1691 z późn. zm.)
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. wykształcenie wyższe potwierdzone dyplomem, w zakresie umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku,
  4. znajomość technik i zasad prowadzenia czynności audytowych,
  5. kwalifikacje do przeprowadzania audytu wewnętrznego i kontroli , określone w art. 286 ust. 1 pkt 5 ustawy o finansach publicznych, tj. posiada:
    1. jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP), Certified Information Systems Auditor (CISA), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Certified Fraud Examiner (CFE), Certification in Control Self Assessment (CCSA), Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA), lub
    2. złożyła, w latach 2003-2006, z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub
    3. uprawnienia biegłego rewidenta, lub
    4. dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych.
      Za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit. d, uważa się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonywanie czynności, w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż 1/2 etatu, związanych z:
      • przeprowadzaniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego;
      • realizacją czynności w zakresie audytu gospodarowania środkami pochodzącymi z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegającymi zwrotowi środkami z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), o którym mowa w ustawie z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 615, z późn. zm.);
      • nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2022 r. poz. 623);
  6. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;
  7. nieposzlakowana opinia;
  8. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
b. Wymagania dodatkowe:
  1. ukończone studia wyższe magisterskie;
  2. udokumentowane szkolenia dla audytorów wewnętrznych;
  3. minimum 5-letnie doświadczenie lub staż pracy w zakresie przeprowadzania audytu wewnętrznego lub nadzorowania czy wykonywania czynności kontrolnych w jednostkach sektora finansów publicznych;
  4. komunikatywność;
  5. odporność na stres;
  6. znajomość przepisów prawa a w szczególności:
    1. ustawy o samorządzie powiatowym,
    2. ustawy o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, w szczególności Rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie audytu wewnętrznego oraz informacji o pracy i wynikach tego audytu,
    3. ustawy prawo zamówień publicznych,
    4. ustawy o rachunkowości,
    5. znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
    6. znajomość ustawy o ochronie danych osobowych i przepisów dotyczących RODO.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. prowadzenie kontroli w komórkach organizacyjnych Starostwa oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu;
  2. ustalanie stanu faktycznego w zakresie funkcjonowania gospodarki finansowej, dokonywanie oceny adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej, w tym przestrzegania procedur kontroli oraz zarządzania ryzykiem przez komórki organizacyjne Starostwa i jednostki organizacyjne;
  3. w toku prowadzonego audytu dokonywanie oceny przestrzegania zasad celowości, legalności, gospodarności, rzetelności i oszczędności w dokonywaniu wydatków;
  4. przeprowadzanie oceny przestrzegania terminów realizacji zadań i zaciągniętych zobowiązań przez komórki organizacyjne Starostwa i jednostki organizacyjne;
  5. identyfikacja czynników ryzyka w działalności jednostki w wyniku przeprowadzonego audytu;
  6. przeprowadzanie analizy obszarów ryzyka komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych poddawanych audytowi;
  7. opracowanie rocznego planu audytu wewnętrznego i przedkładanie do zatwierdzenia Staroście;
  8. przeprowadzanie zadań audytowych zgodnie z planem;
  9. wykonywanie czynności audytowych w ramach przydzielonego zadania audytowego;
  10. wykonywanie czynności audytowych i ich dokumentowanie zgodnie z obowiązującymi standardami;
  11. prowadzenie bieżących i stałych akt audytu wewnętrznego;
  12. przygotowywanie wniosków pokontrolnych oraz kontrola ich realizacji poprzez przeprowadzanie czynności sprawdzających, po upływie terminów realizacji zaleceń;
  13. wykonywanie innych zadań audytu wewnętrznego na potrzeby Starosty;
  14. ewidencjonowanie czasu pracy dla celów planowania;
  15. współpraca z zewnętrznymi instytucjami kontrolnymi;
  16. przekazywanie Staroście protokołów oraz wystąpień pokontrolnych z przeprowadzanych kontroli;
  17. przygotowywanie sprawozdań z wykonania planu i informacji w zakresie realizowanych zadań audytowych;
  18. wykonywanie czynności w zakresie audytu wewnętrznego zgodnie ze standardami audytu wewnętrznego, kartą audytu wewnętrznego i kodeksem etyki audytora wewnętrznego.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  1. Praca na przedmiotowym stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy. Stanowisko pracy znajduje się w pokoju na II piętrze 5-kondygnacyjnego budynku. Pokój przeznaczony do pracy na 2 stanowiska pracy, posiada powierzchnię 16 m2. Obiekt nie posiada windy.
  2. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy i będzie podlegać służbie przygotowawczej. Po upływie wskazanego terminu warunkiem dalszego zatrudnienia będzie pozytywny wynik egzaminu w trybie służby przygotowawczej.
  3. Pracownikowi samorządowemu przysługuje w szczególności:
    1. wynagrodzenie stosowne do zajmowanego stanowiska i posiadanych kwalifikacji,
    2. dodatek za wieloletnią pracę,
    3. dodatkowe wynagrodzenie roczne, tzw. ”trzynastka”,
    4. uprawnienia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

niższy niż 6%

V. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny wraz z kwestionariuszem osobowym, wzór którego stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia,
  2. kopie dokumentów potwierdzających umiejętności i wykształcenie oraz innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, w tym kwalifikacjach do przeprowadzania audytu wewnętrznego i kontroli, określonych w art. 286 ust. 1 pkt 5 ustawy o finansach publicznych;
  3. kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy/doświadczenie (świadectwa pracy, zaświadczenia);
  4. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych *);
  5. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe*);
  6. oświadczenie o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym*) ;
  7. oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii*);
  8. oświadczenie - klauzula o treści „W przypadku załączenia do dokumentacji aplikacyjnej dokumentów określonych w art. 9 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych (…) - „RODO”, zawierające dane osobowe ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej, wyrażam zgodę na ich przetwarzanie w procesie rekrutacji. Zostałam/em poinformowana/y o przysługującym mi prawie do cofnięcia zgody, w dowolnym momencie, w formie, w jakiej została ona wyrażona. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.”*)
*)  Zaleca się złożenie wszystkich oświadczeń na jednej karcie.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2024-01-08 12:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty należy składać w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Giżycku, Al.1 Maja 14, pokój nr 10 do dnia 08 stycznia 2024 roku do godziny 12.00 z dopiskiem „nabór na stanowisko audytora wewnętrznego”.
c. Miejsce:
Wymagane dokumenty należy składać w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Giżycku, Al.1 Maja 14, pokój nr 10 do dnia 08 stycznia 2024 roku do godziny 12.00 z dopiskiem „nabór na stanowisko audytora wewnętrznego”.

VII. Informacje dodatkowe:

  1. Aplikacje, które wpłyną do tut. Urzędu po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
  2. O dalszym toku postępowania kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
  3. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.powiatgizycki.pl).
  4. Dokumenty złożone przez kandydatów będą przetwarzane przez okres niezbędny do osiągnięcia celu, jaki jest związany z niniejszym postępowaniem, nie dłużej jednak niż 3 miesiące po zakończeniu procesu rekrutacji. W tym terminie dokumenty aplikacyjne będą do odebrania w Starostwie Powiatowym w pokoju 16. Nieodebrane dokumenty aplikacyjne zostaną zniszczone.

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w procesie rekrutacji, na podstawie:
Niniejszą informację otrzymał/a Pani/Pan w związku z obowiązkami określonymi w art. 13 ust. 1 i 2  rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO), (Dz. U. Unii Europejskiej z dnia 14 maja 2016 r. L 119/1).
  1. Administrator Danych Osobowych
    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Giżycki, reprezentowany przez Starostę Giżyckiego z siedzibą w Giżycku. Można się z Nim skontaktować w następujący sposób:
    • listownie na adres: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko
    • przez e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl
    • telefonicznie: 87 428 59 58
  2. Inspektor Ochrony Danych
    Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Administratora:
    • listownie na adres: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko
    • przez e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl
    • telefonicznie: 517-109-217
  3. Cele i podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz dane genetyczne, dane biometryczne w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub dane dotyczące zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej) konieczna będzie Pani/Pana zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie – art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    1. Pani/Pana dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221  ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego – art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
    2. Inne dane osobowe, będą przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody, która może  zostać odwołana w dowolnym czasie – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  4. Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych       
    1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez okres niezbędny do osiągnięcia celu, jaki jest związany z niniejszym postępowaniem rekrutacyjnym, nie dłużej jednak niż 3 miesiące po zakończeniu procesu rekrutacji.
    2. Pani/Pana dane osobowe udostępnione na podstawie zgody będą przetwarzane do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie lub upływu terminu wskazanego powyżej.
  5. Odbiorcy Pani/Pana danych osobowych
    Pani/Pana dane mogą zostać udostępnione podmiotom upoważnionym w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Dodatkowo dane mogą zostać udostępnione dla usługodawców wykonujących zadania na zlecenie Administratora w ramach świadczenia usług serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych. 
  6. Pani/Pana prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
    Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
    • prawo dostępu do treści Pani/Pana danych osobowych, w tym prawo do uzyskania  kopii tych danych,
    • prawo żądania ich sprostowania,
    • prawo ograniczenia ich przetwarzania,
    • prawo żądania ich usunięcia,
    • prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
    • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  7. Konsekwencje niepodania danych osobowych
    Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. W przypadku, gdy dane przetwarzane są na podstawie zgody, ich podanie jest dobrowolne.
  8. Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji   
    Pani/Pana dane nie będą wykorzystywane do podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Giżycku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-12-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Małgorzata Jasińska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-12-27 13:32:10
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Sławomir Maculewicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-12-27 13:47:32
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Sławomir Maculewicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-01-11 14:07:50
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
400 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony