Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadówSzczegóły informacji
Zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa
Ogłoszono dnia: 2009-02-24 13:37:45
Termin załatwienia
1. Nie później niż w ciągu 1 - miesiąca w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego.<br > 2. Nie później niż w ciągu 2- miesięcy w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej.<br > Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 z późniejszymi zmianami).
Miejsce załatwienia
Wydział Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej i Rolnictwa (pokój 221) w Starostwie Powiatowym w Giżycku, Al. 1 Maja 14
Telefon kontaktowy
087 428 59 58 w. 54
Adres e-mail
srodowisko3@gizycko.starostwo.gov.pl
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe
Al. 1 Maja 14
11-500 Giżycko
Al. 1 Maja 14
11-500 Giżycko
Wymagane Dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów powinien zawierać:
- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do odzysku lub unieszkodliwiania, w przypadku gdy określenie rodzaju jest niewystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla środowiska, właściwy organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów (odpady należy sklasyfikować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206),
- określenie ilości odpadów (w tonach lub kg) poszczególnych rodzajów poddawanych odzyskowi lub unieszkodliwianiu w okresie roku,
- oznaczenie miejsca prowadzenia odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
- wskazanie miejsca oraz rodzaju magazynowanych odpadów (zgodnie z art. 63 ustawy o odpadach magazynowanie odpadów może odbywać się na terenie, do którego posiadacz odpadów ma tytuł prawny),
- szczegółowy opis stosowanych metod odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, w tym wskazanie procesu odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z załącznikami 5 lub 6 ustawy o odpadach oraz opis procesu technologicznego,
- przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
- przewidywany okres wykonywania działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.
Zgodnie z art. 13 ustawy o odpadach zabrania się odzysku lub unieszkodliwiania odpadów poza instalacjami lub urządzeniami spełniającymi określone wymagania. Niniejsze uwarunkowanie nie dotyczy:
- posiadaczy odpadów prowadzących odzysk za pomocą działań określonych jako R10 w załączniku nr 5 do ustawy,
- osób fizycznych prowadzących kompostowanie na potrzeby własne.
Załączniki do wniosku:
- dokument ewidencji prowadzonej działalności gospodarczej: odpis aktualny z rejestru przedsiębiorców - Krajowy Rejestr Sądowy, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki cywilnej i in.,
- REGON,
- dokument potwierdzający prawo do terenu, na którym będą magazynowane odpady np. akt notarialny, umowa dzierżawy,
- w przypadku unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych protokół ustaleń kontroli wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska z funkcjonowania instalacji i urządzeń służących do unieszkodliwiania odpadów
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów - 616 zł (słownie: sześćset szesnaście złotych) - część III ust. 44 pkt. 1 załącznika do ustawy ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)
Przedłużenie terminu ważności lub zmiany warunków wydanego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów:
Przedłużenie terminu ważności lub zmiany warunków wydanego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów:
- 50 % stawki określonej od pozwolenia, jeżeli dotyczy przedłużenia terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności - część III ust. 46 pkt. 1 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej - art. 6 ust. 1 pkt. 1 w/w ustawy o opłacie skarbowej.
Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Giżycku lub bezgotówkowo na rachunek tego organu: Urząd Miasta w Giżycku, Bank BGŻ 14 2030 0045 1110 0000 0170 2300 - art. 8 ust. 1 w/w ustawy o opłacie skarbowej.
Dowód zapłaty lub uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty należy dołączyć w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku zapłaty - §3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007r. Nr 187 poz. 1330).
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia tej opłaty, nie dokonano czynności urzędowej - art. 9 ust. 1 w/w ustawy o opłacie skarbowej. Zwrot opłaty skarbowej następuje wyłącznie na wniosek, który powinien być złożony w Urzędzie Miejskim w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko.
Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Giżycku lub bezgotówkowo na rachunek tego organu: Urząd Miasta w Giżycku, Bank BGŻ 14 2030 0045 1110 0000 0170 2300 - art. 8 ust. 1 w/w ustawy o opłacie skarbowej.
Dowód zapłaty lub uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty należy dołączyć w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku zapłaty - §3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007r. Nr 187 poz. 1330).
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia tej opłaty, nie dokonano czynności urzędowej - art. 9 ust. 1 w/w ustawy o opłacie skarbowej. Zwrot opłaty skarbowej następuje wyłącznie na wniosek, który powinien być złożony w Urzędzie Miejskim w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko.
Tryb odwoławczy
- Organem odwoławczym od decyzji wydanej przez Starostę Giżyckiego jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Olsztynie.
- Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Starosty Giżyckiego.
Podstawa prawna
- art. 27 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz.1635 z póżn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007r. Nr 187, poz. 1330).