ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na zbieranie lub transportu odpadówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na zbieranie lub transportu odpadów

Szczegóły informacji

Zezwolenie na zbieranie lub transportu odpadów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa

Ogłoszono dnia: 2009-02-25 09:36:30

Termin załatwienia

1. Nie później niż w ciągu 1- miesiąca w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego. <br > 2. Nie później niż w ciągu 2- miesięcy w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej. <br > Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 z późniejszymi zmianami).

Miejsce załatwienia

Wydział Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej i Rolnictwa (pokój 221) w Starostwie Powiatowym w Giżycku, Al. 1 Maja 14

Telefon kontaktowy

087 428 59 58 w. 54

Adres e-mail

srodowisko3@gizycko.starostwo.gov.pl

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe
Al. 1 Maja 14
11-500 Giżycko

Wymagane Dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów powinien  zawierać:
  • wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do zbierania lub transportu, w przypadku gdy określenie rodzaju jest niewystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla środowiska, właściwy organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów (odpady należy sklasyfikować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia  27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206),
  • oznaczenie obszaru prowadzenia działalności - w przypadku transportu odpadów lub miejsca prowadzenia działalności - w przypadku zbierania odpadów,
  • w przypadku zbierania odpadów wskazanie miejsca i sposobu oraz rodzaju magazynowanych odpadów, a także opis sposobu dalszego zagospodarowania odpadów  (należy załączyć do wniosku plan sytuacyjny ze wskazaniem miejsca magazynowania odpadów, ponadto konieczny jest opis sposobu magazynowania danego odpadu dostosowany do jego właściwości chemicznych i fizycznych),
  • wskazanie sposobu i środków transportu odpadów (szczegółowo opisać system i posiadane środki transportu odpadów, nr rej. pojazdów służących do prowadzenia działalności objętej wnioskiem o zezwolenie na transport /wykaz jest dołączany do zezwolenia dla celów kontroli transportu samochodowego/, czy usługi transportowe będą realizowane transportem: własnym, dzierżawionym wziętym w leasing),
  • przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów (należy podać informacje o urządzeniach działających w miejscu zbiórki, ilości osób pracujących w punkcie zbiórki odpadów, o zabezpieczeniu terenu oraz umowy lub porozumienia z odbiorcami zebranych odpadów) lub w zakresie transportu odpadów (przeszkolenie pracowników, w przypadku transportu odpadów niebezpiecznych należy stosować przepisy obowiązujące przy transporcie materiałów niebezpiecznych – uprawnienia kierowcy i pojazdu w zakresie ADR),
  • przewidywany okres wykonywania działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów.

Załączniki do wniosku:
  • dokument ewidencji prowadzonej działalności gospodarczej: odpis aktualny z rejestru przedsiębiorców - Krajowy Rejestr Sądowy, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki cywilnej i in.,
  • REGON,
  • w przypadku magazynowania odpadów należy dostarczyć dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do terenu, na którym mają być magazynowane odpady tj. prawo własności, użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, ograniczone prawo rzeczowe (użytkowanie, służebność, własnościowe prawo do lokalu w spółdzielniach mieszkaniowych), stosunek zobowiązaniowy (dzierżawa, najem, użyczenie),
  • kopie dokumentów rejestracyjnych, badań technicznych,  świadectw ADR posiadanych pojazdów – dla zezwolenia na transport,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów – 616 zł (słownie: sześćset szesnaście złotych) - część III ust. 44 pkt. 1 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).

Przedłużenie terminu ważności lub zmiany warunków wydanego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów:
  • 50 % stawki określonej od pozwolenia, jeżeli dotyczy przedłużenia terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności - część III ust. 46 pkt. 1 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635  z późn. zm.).
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej - art. 6 ust. 1 pkt. 1 w/w ustawy o opłacie skarbowej.

Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Giżycku lub bezgotówkowo na rachunek tego organu: Urząd Miasta w Giżycku, Bank BGŻ  14 2030 0045 1110 0000 0170 2300 - art. 8 ust. 1 w/w ustawy o opłacie skarbowej.

Dowód zapłaty lub uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty należy dołączyć w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku zapłaty - §3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007r. Nr 187 poz. 1330).

Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia tej opłaty, nie dokonano czynności urzędowej - art. 9 ust. 1 w/w ustawy o opłacie skarbowej. Zwrot opłaty skarbowej następuje wyłącznie na wniosek, który powinien być złożony w Urzędzie Miejskim w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko.

Tryb odwoławczy

  • Organem odwoławczym od decyzji wydanej przez Starostę Giżyckiego jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Olsztynie.
  • Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Starosty Giżyckiego.

Podstawa prawna

  • art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.).
  • Rozporządzenie Ministra środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U  z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz.1635  z póżn. zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007r. Nr 187, poz. 1330).
« powrót do poprzedniej strony