ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów

Szczegóły informacji

Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa

Ogłoszono dnia: 2009-02-25 09:36:30

Termin załatwienia

1. Nie później niż w ciągu 1- miesiąca w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego. <br > 2. Nie później niż w ciągu 2- miesięcy w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej. <br > Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 z późniejszymi zmianami).

Miejsce załatwienia

Wydział Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej i Rolnictwa (pokój 221) w Starostwie Powiatowym w Giżycku, Al. 1 Maja 14

Telefon kontaktowy

087 428 59 58 w. 54

Adres e-mail

srodowisko3@gizycko.starostwo.gov.pl

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe
Al. 1 Maja 14
11-500 Giżycko

Wymagane Dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów powinien  zawierać:
  • wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do zbierania lub transportu, w przypadku gdy określenie rodzaju jest niewystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla środowiska, właściwy organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów (odpady należy sklasyfikować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia  27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206),
  • oznaczenie obszaru prowadzenia działalności - w przypadku transportu odpadów lub miejsca prowadzenia działalności - w przypadku zbierania odpadów,
  • w przypadku zbierania odpadów wskazanie miejsca i sposobu oraz rodzaju magazynowanych odpadów, a także opis sposobu dalszego zagospodarowania odpadów  (należy załączyć do wniosku plan sytuacyjny ze wskazaniem miejsca magazynowania odpadów, ponadto konieczny jest opis sposobu magazynowania danego odpadu dostosowany do jego właściwości chemicznych i fizycznych),
  • wskazanie sposobu i środków transportu odpadów (szczegółowo opisać system i posiadane środki transportu odpadów, nr rej. pojazdów służących do prowadzenia działalności objętej wnioskiem o zezwolenie na transport /wykaz jest dołączany do zezwolenia dla celów kontroli transportu samochodowego/, czy usługi transportowe będą realizowane transportem: własnym, dzierżawionym wziętym w leasing),
  • przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów (należy podać informacje o urządzeniach działających w miejscu zbiórki, ilości osób pracujących w punkcie zbiórki odpadów, o zabezpieczeniu terenu oraz umowy lub porozumienia z odbiorcami zebranych odpadów) lub w zakresie transportu odpadów (przeszkolenie pracowników, w przypadku transportu odpadów niebezpiecznych należy stosować przepisy obowiązujące przy transporcie materiałów niebezpiecznych – uprawnienia kierowcy i pojazdu w zakresie ADR),
  • przewidywany okres wykonywania działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów.

Załączniki do wniosku:
  • dokument ewidencji prowadzonej działalności gospodarczej: odpis aktualny z rejestru przedsiębiorców - Krajowy Rejestr Sądowy, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki cywilnej i in.,
  • REGON,
  • dokument potwierdzający prawo do terenu, na którym będą magazynowane odpady np. akt notarialny, umowa dzierżawy,
  • pozwolenie na użytkowanie lub zaświadczenie o zakończeniu postępowania w sprawie zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektu, w którym odbywać się będzie zbieranie   w rozumieniu ustawy  z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane, jeżeli są wymagane - art. 28 ust. 10 ustawy o odpadach,
  • kopie dokumentów rejestracyjnych, badań technicznych,  świadectw ADR posiadanych pojazdów – dla zezwolenia na transport,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Opłaty

♦ Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów – 616 zł (słownie: sześćset szesnaście złotych) - część III ust. 44 pkt. 1 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).

♦ Przedłużenie terminu ważności lub zmiany warunków wydanego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów:
  • 50 % stawki określonej od pozwolenia, jeżeli dotyczy przedłużenia terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności - część III ust. 46 pkt. 1 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635  z późn. zm.).
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej - art. 6 ust. 1 pkt. 1 w/w ustawy o opłacie skarbowej.

Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Giżycku lub bezgotówkowo na rachunek tego organu: Urząd Miasta w Giżycku Bank PEKAO S.A. 93 1240 5598 1111 0000 5036 2158 - art. 8 ust. 1 w/w ustawy o opłacie skarbowej.

Dowód zapłaty lub uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty należy dołączyć w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku zapłaty - §3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007r. Nr 187 poz. 1330).

Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia tej opłaty, nie dokonano czynności urzędowej - art. 9 ust. 1 w/w ustawy o opłacie skarbowej. Zwrot opłaty skarbowej następuje wyłącznie na wniosek, który powinien być złożony w Urzędzie Miejskim w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko.

Tryb odwoławczy

  • Organem odwoławczym od decyzji wydanej przez Starostę Giżyckiego jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Olsztynie.
  • Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Starosty Giżyckiego.

Podstawa prawna

  • art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.).
  • Rozporządzenie Ministra środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U  z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz.1635  z póżn. zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007r. Nr 187, poz. 1330).
« powrót do poprzedniej strony