ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Udzielenie konsumentowi pomocy prawnejDrukuj informacjęSprawa: Udzielenie konsumentowi pomocy prawnej

Szczegóły informacji

Udzielenie konsumentowi pomocy prawnej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Ogłoszono dnia: 2009-02-19 08:46:43

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.

Miejsce załatwienia

Dokumenty należy składać:

1. w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Giżycku lub
2. bezpośrednio u Powiatowego Rzecznika Konsumentów (Starostwo Powiatowe w Giżycku, pokój 222).

Telefon kontaktowy

087 428 59 58 w.52

Adres e-mail

rzecznik@gizycko.starostwo.gov.pl

Sposób załatwienia

Z pomocy rzecznika mogą korzystać mieszkańcy miasta i gminy Giżycko, miasta i gminy Ryn oraz gmin: Wydminy, Kruklanki, Miłki.

Poradnictwo i pomoc prawna na rzecz indywidualnych konsumentów prowadzone jest we wtorki, środy, czwartki i piątki w godz. 7.30- 15.30.

Rzecznik udziela porad na wnioski konsumentów zgłaszane osobiście lub za pomocą środków porozumiewania się na odległość (telefon, fax., internet, listy) jednak dla podjęcia formalnej interwencji rzecznika w sprawie niezbędne jest wypełnienie i dostarczenie formularza oświadczenia – wniosku o udzielenie pomocy konsumentowi.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Giżycku Al. 1 Maja 14 11-500 Giżycko

Wymagane Dokumenty

W celu ułatwienia konsumentom przedstawienia sprawy oraz usprawnienia pracy Powiatowego Rzecznika Konsumentów zaleca się wypełnienie wniosku. Wraz z wnioskiem należy dostarczyć kserokopię wszystkich dokumentów, istotnych dla ustalenia stanu faktycznego i prawnego sprawy. (umowę sprzedaży, paragon zakupu, faktury VAT, korespondencję prowadzoną z przedsiębiorcą, itp.).

Poniżej można pobrać wniosek o udzielenie pomocy prawnej.

UWAGA!!!!


Wszystkie sprawy kierowane do Powiatowego Rzecznika Konsumentów, również te przesyłane drogą elektroniczną, powinny zawierać:
- imię i nazwisko konsumenta,
- jego adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) oraz
- telefon kontaktowy.

Wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pozostawione będą bez rozpoznania.

Opłaty

Wszelkie czynności podejmowane przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Giżycku na rzecz konsumentów są bezpłatne.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

Uwagi

Porady i pomoc prawna udzielane są tylko konsumentom, tj. osobom, które zawierają umowę z przedsiębiorcą w celu bezpośrednio niezwiązanym z działalnością gospodarczą.
KOMUNIKAT!!!

Powiatowy Rzecznik Konsumentów informuje i przypomina przedsiębiorcom, że ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. do ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz.U. z 2007 r.  Nr 50, poz. 331) wprowadzono nowy przepis - art. 114.
Artykuł ten sankcjonuje zachowanie przedsiębiorcy, polegające na naruszeniu obowiązku ustosunkowania się do uwag i opinii rzecznika.
Czyn taki zagrożony jest karą grzywny, a postępowanie w sprawie o ukaranie przedsiębiorcy działającego wbrew temu przepisowi tj. uchylanie się przedsiębiorcy od obowiązku udzielenia rzecznikowi konsumentów wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia rzecznika, toczyć się będzie w trybie przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. nr 50, poz. 331).
Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. nr 43, poz. 296 z późn. zm.).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony