ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Powiatu - rok 2004

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

<font color="red">Uchwała nr XXVIII/217/2005 Rady Powiatu w Giżycku z dnia 30 marca 2005 roku zmieniająca uchwałę nr XXXVII/315/2002 Rady Powiatu w Giżycku w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Giżycku - straciła moc uchwałą XLIV/257/2010 z dnia 26.08.2010 r.</font>

Informacja ogłoszona dnia 2009-03-10 10:01:30 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała nr XXVIII/217/2005
Rady Powiatu w Giżycku
z dnia 30 marca 2005 roku

zmieniająca uchwałę nr XXXVII/315/2002 Rady Powiatu w Giżycku w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Giżycku

 

Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1592 ze zm.) na wniosek Zarządu Powiatu w Giżycku Rada Powiatu uchwala, co następuje:

§ 1

W załączniku do Uchwały nr XXXVII/315/2002 Rady Powiatu z dnia 26 marca 2002r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Giżycku (zm. XL/336/2002 z dnia 25 .06.2002 r., VI/47/2003 z dnia 24.03. 2003 r., XII/87/2003 z dnia 25.11.2003r.) dokonuje się następujących zmian:

  1. W § 11 w ust. 1:

    1. zmienia się pkt 8, który otrzymuje brzmienie:
      " 8) Wydział Rozwoju - WR "
    2. skreśla się pkt 13,

  2. Zmienia się § 23, który po zmianach otrzymuje brzmienie:

"§ 23

Wydział Rozwoju - "WR"

Realizuje zadania w zakresie strategii powiatu, koordynacji działań pozyskiwania funduszy pomocowych, współpracy powiatu z podmiotami krajowymi i zagranicznymi, promocji zdrowia.

Do podstawowych zadań Wydziału należą:

  1. Opracowywanie i monitorowanie strategii powiatu.

  2. Prowadzenie monitoringu dystrybucji środków pomocowych na potrzeby jednostek samorządowych.

  3. Podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków pomocowych przyznawanych przez Unię Europejską oraz inne podmioty krajowe i zagraniczne.

  4. Współdziałanie z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi, Wydziałami Starostwa oraz regionalnymi organizacjami w zakresie wykorzystywania funduszy zewnętrznych.

  5. Pomoc przy opracowywaniu wniosków i dokumentacji w toku procedury ubiegania się o środki zewnętrzne.

  6. Koordynowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków zewnętrznych i zadań związanych z integracją europejską.

  7. Ewidencjonowanie wniosków składanych przez powiatowe jednostki organizacyjne o środki pomocowe.

  8. Koordynowanie zadań związanych ze współpracą powiatu z podmiotami krajowymi i zagranicznymi.

  9. Przygotowywanie informacji i prezentacji z zakresu realizowanych zadań powiatu.

  10. Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształceniem i likwidacją publicznych zakładów opieki zdrowotnej, nadawaniem statutu oraz sprawowaniem nadzoru.

  11. Określanie przeznaczenia i standardu aparatury i sprzętu medycznego oraz wyrażanie zgody na dokonanie zakupu lub przyjęcie darowizny takiego sprzętu przez zakład opieki zdrowotnej.

  12. Organizacja konkursu na stanowisko kierownika zakładu opieki zdrowotnej oraz zastępcy kierownika zakładu w zakładzie, w którym kierownik nie jest lekarzem oraz nawiązywanie stosunków pracy z osobą wybraną po zasięgnięciu opinii komisji konkursowej, jeżeli w wyniku postępowania dwóch kolejnych konkursów kandydat nie został wybrany z przyczyn określonych w ustawie.

  13. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem rady społecznej.

  14. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

  15. Realizowanie zadań związanych z prowadzeniem programów promocji zdrowia.

  16. Opracowywanie powiatowego planu ratownictwa."

  1. W § 24:

    1. zmienia się treść zdania pierwszego, które po zmianach otrzymuje brzmienie:
      " Zapewnia obsługę w zakresie: udzielania pozwoleń na budowę, rozbiórkę obiektów i zmianę sposobu ich użytkowania."
    2. zmienia się ust.15, który po zmianach otrzymuje brzmienie:
      " 15. Prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę oraz decyzji o pozwoleniu na budowę i przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę."
    3. skreśla się ust. 22,
    4. zmienia się treść ust. 25, który po zmianach otrzymuje brzmienie:
      " 25. Opracowywanie opinii Zarządowi Powiatu do projektów planów zagospodarowania przestrzennego gmin."
  1. Zmienia się treść § 25, który po zmianach otrzymuje brzmienie:

" § 25

Wydział Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa - "WŚ"

Zajmuje się realizacją zadań wynikających z zakresu prawa wodnego, geologicznego, prawa ochrony środowiska, ochrony przyrody, rybactwa śródlądowego, prawa łowieckiego i gospodarki leśnej.

Do podstawowych zadań Wydziału należy:

  1. W zakresie gospodarki wodnej:

    1. prowadzenie spraw dotyczących ustalania linii brzegowej dla wód powierzchniowych z wyjątkiem wód granicznych i śródlądowych dróg wodnych,
    2. prowadzenie spraw związanych z powszechnym korzystaniem z wód, dla których nie obowiązuje to korzystanie z mocy prawa,
    3. przygotowywanie pozwoleń wodnoprawnych na wykonanie urządzeń wodnych, które nie służą do szczególnego korzystania z wód,
    4. przygotowywanie propozycji ograniczenia prawa własności nieruchomości za odszkodowaniem lub wykupie nieruchomości związanych z wydawaniem pozwoleń wodnoprawnych na powszechne korzystanie z wód,
    5. przygotowywanie pozwoleń wodnoprawnych na szczególne korzystanie z wód z wyjątkiem przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wzywanie zakładów do usunięcia zaniedbań w zakresie gospodarki wodnej z możliwością wydania decyzji o czasowym unieruchomieniu zakładu,
    6. przygotowywanie pozwoleń wodnoprawnych dotyczących wydobywania żwiru, piasku i innych materiałów oraz pozysku trzciny w ramach szczególnego korzystania z wód,
    7. przygotowanie pozwoleń wodnoprawnych na pobór wód podziemnych i eksploatację urządzeń gospodarki wodnej,
    8. wykonywanie czynności i wydawanie pozwoleń wodnoprawnych związanych z ustanawianiem stref ochrony bezpośredniej ujęć wody,
    9. przygotowywanie propozycji przyznawania odszkodowań dla właścicieli gruntów za zajęcie tych gruntów przez wody stanowiące własność Skarbu Państwa, za szkody związane ze zmianą zagospodarowania gruntów w wyniku ustanowienia strefy i obszaru ochronnego,
    10. ustanawianie stref ochronnych urządzeń pomiarowych służb państwowych,
    11. organizowanie, kierowanie i koordynowanie akcjami zwalczającymi klęski żywiołowe oraz nakładanie obowiązku świadczeń rzeczowych i osobistych w przypadku niewystarczających środków będących w dyspozycji Starosty dla zwalczania tych klęsk,
    12. prowadzenie akcji prewencyjnej na terenach zagrożonych powodzią,
    13. przygotowywanie nakazów przywrócenia do stanu poprzedniego w przypadku stwierdzenia działań, które mogą utrudnić ochronę przed powodzią,
    14. wyznaczanie nie obwałowanych terenów narażonych na niebezpieczeństwo powodzi,
    15. przygotowywanie nakazów usunięcia drzew i krzewów z wałów przeciwpowodziowych i bezpośrednio w ich sąsiedztwie,
    16. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem podziału kosztów wynikających ze wzrostu kosztów utrzymania wód lub urządzeń wodnych, w związku z wprowadzaniem ścieków do tych wód i urządzeń,
    17. przygotowywanie decyzji w sprawach tworzenia i likwidacji spółek wodnych,
    18. przygotowywanie decyzji w sprawach świadczeń na rzecz spółek wodnych,
    19. ustalanie w drodze decyzji obowiązku konserwacji urządzeń melioracji wodnych szczegółowych.

  2. W zakresie rybactwa śródlądowego:
    1. wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
    2. przygotowywanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej nie zaliczanej do śródlądowych wód żeglownych,
    3. wyrażanie zgody na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie,
    4. rejestracja sprzętu pływającego, służącego do amatorskiego połowu ryb,
    5. przygotowywanie wniosku o utworzenie Społecznej Straży Rybackiej.

  3. W zakresie gospodarki leśnej:
    1. przygotowywanie decyzji o wykonaniu na koszt nadleśnictw, zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, gdy występują w nich organizmy szkodliwe w stopniu grożącym trwałości tych lasów,
    2. prowadzenie spraw dotyczących przyznania - na wniosek właściciela lasów po zaopiniowaniu przez nadleśniczego - środków z budżetu państwa na finansowanie kosztów przebudowy lub odnowienia drzewostanu lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, w których wystąpiły szkody spowodowane pyłami lub gazami przemysłowymi bez możliwości ustalenia winnego, względnie szkody spowodowane klęskami żywiołowymi,
    3. wykonywanie czynności związanych ze zmianą lasu na użytek rolny w odniesieniu do lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, o powierzchni do 10 ha.
    4. przygotowywanie propozycji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
    5. cechowanie drewna pozyskiwanego w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
    6. składania do wojewody wniosków o uznanie lasu za ochronny,
    7. przygotowywanie propozycji zadań gospodarczych dla właścicieli lasów nie posiadających planów urządzenia lasów,
    8. zlecanie wykonania planów urządzenia lasów należących do osób fizycznych i rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu,
    9. kontrolowanie wykonania zadań określonych w planach urządzania lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
    10. przygotowywanie decyzji na pozyskiwanie drewna niezgodnie z planem urządzenia lasu, w przypadkach losowych na wniosek właściciela lasu.

  4. W zakresie prawa łowieckiego:
    1. przygotowywanie zezwoleń, w szczególnych przypadkach, na odstępstwa od zakazu płoszenia, chwytania, przetrzymywania, ranienia i zabijania zwierzyny,
    2. przygotowywanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę chartów rasowych lub ich mieszańców,
    3. prowadzenie spraw związanych z wydzierżawieniem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego,
    4. przygotowywanie zezwoleń na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny w przypadkach zagrożenia prawidłowego funkcjonowania obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej.

  5. W zakresie postępowania z odpadami:
    1. przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami,
    2. wydawanie decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
    3. wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
    4. wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów,
    5. wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów dla prowadzącego instalację,
    6. zatwierdzanie instrukcji eksploatacji składowiska odpadów,
    7. wyrażanie zgody na zamknięcie składowiska odpadów lub jego wydzielonej części na wniosek zarządzającego składowiskiem odpadów,
    8. aktualizacja co 4 lata planu gospodarki odpadami,
    9. prowadzenie rejestru posiadaczy odpadów zwolnionych z obowiązku uzyskania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.

  6. W zakresie prawa ochrony środowiska:
    1. prowadzenie ocen jakości gleby i ziemi oraz obserwacji zmian w ramach państwowego monitoringu środowiska,
    2. prowadzenie aktualizowanego corocznie rejestru zawierającego informacje o terenach, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby lub ziemi, z wyszczególnieniem obszarów, na których obowiązek rekultywacji obciąża starostę,
    3. dokonywanie rekultywacji zanieczyszczonej gleby lub ziemi, określonej w art. 102 ust. 4 i 5 Prawa ochrony środowiska,
    4. określenie w drodze decyzji warunków i kosztów rekultywacji,
    5. nakładanie w drodze decyzji obowiązku prowadzenia pomiarów zawartości substancji w glebie lub ziemi,
    6. dokonywanie ocen stanu akustycznego środowiska oraz prowadzenie obserwacji zmian dokonujących się w ramach państwowego monitoringu środowiska,
    7. sporządzanie map akustycznych uwzględniających informacje wynikające z map akustycznych terenów przyległych do szlaków komunikacyjnych a sporządzanych przez zarządzających nimi,
    8. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ograniczenia lub zakazu używania jednostek pływających na określonych zbiornikach wód stojących lub płynących dla zapewnienia odpowiednich warunków akustycznych na terenach rekreacyjno- wypoczynkowych,
    9. uzgadnianie w drodze decyzji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko - w postępowaniu o wydanie pozwolenia na budowę,
    10. stwierdzanie obowiązku sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i jego zakresu, biorąc pod uwagę charakterystykę przedsięwzięcia, wielkość emisji, usytuowanie oraz rodzaj i skalę jego oddziaływania na środowisko,
    11. nakładanie decyzją administracyjną obowiązku prowadzenia pomiarów zawartości substancji w glebie lub ziemi na podmioty korzystające ze środowiska tam gdzie istnieje prawdopodobieństwo przekroczenia określonych norm,
    12. ustalanie odszkodowań na żądanie poszkodowanego w razie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości w związku z ochroną zasobów środowiska co może nastąpić przez:
      1. poddanie ochronie obszarów lub obiektów na podstawie przepisów ustawy o ochronie przyrody,
      2. zatwierdzanie warunków korzystania z wód dorzecza lub ustanowienia obszarów ochronnych zbiorników wód podziemnych na podstawie przepisów ustawy - Prawo wodne.

    13. przeprowadzanie wykupu nieruchomości w przypadku ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o których mowa w pkt. 12,
    14. przyjmowania wyników pomiarów od prowadzących instalacje oraz użytkowników urządzeń o ile pomiary te mają szczególne znaczenie ze względu na potrzebę zapewnienia systematycznej kontroli wielkości emisji,
    15. nakładanie w drodze decyzji, na prowadzącego instalacje lub użytkownika urządzenia, obowiązku prowadzenia w określonym czasie pomiarów wielkości emisji wykraczających poza obowiązki o których umowa w art. 147 lub określone w trybie art. 56 Prawa ochrony środowiska,
    16. ustalanie w drodze decyzji, wymagań w zakresie ochrony środowiska dotyczących eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, o ile jest to uzasadnione koniecznością ochrony środowiska,
    17. nakładanie na podmiot negatywnie oddziaływujący na środowisko w trakcie jego eksploatacji, określonych obowiązków, takich jak:
      1. ograniczenie oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia,
      2. przywrócenie środowiska do stanu właściwego w razie braku możliwości nałożenia obowiązku, zobowiązanie podmiotu korzystającego ze środowiska do uiszczenia na rzecz właściwego powiatowego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości szkód wynikłych z naruszeniem stanu środowiska.

    18. sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością Starosty,
    19. przygotowywanie planu dochodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska,
    20. realizowanie przedsięwzięć związanych z ochroną powierzchni ziemi oraz innych zadań ustalonych przez radę powiatu, służących ochronie środowiska i gospodarce wodnej, wynikających z zasady zrównoważonego rozwoju, w tym na programy ochrony środowiska,
    21. rejestrowanie, gromadzenie, udostępnianie i wyłączanie jawności informacji o środowisku i jego ochronie.
    22. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania.

  7. W zakresie ochrony przyrody:
    1. popularyzowanie ochrony przyrody w społeczeństwie,
    2. opiniowanie zamierzeń utworzenia parku krajobrazowego,
    3. prowadzenie rejestru pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo-krajobrazowych,
    4. opiniowanie zmian przeznaczenia terenów, na których znajduję się starodrzew,
    5. sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystywania jej zasobów,
    6. przygotowywanie decyzji o nadawaniu osobom fizycznym uprawnień społecznych opiekunów przyrody,
    7. wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości będących własnością gmin,
    8. rejestracja zwierząt podlegających ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych.

  8. W zakresie prawa geologicznego i górniczego:
    1. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni nie przekraczającej 2ha i przewidywanym wydobyciu w roku kalendarzowym nie przekraczającym 20 000m³ jeżeli działalność będzie prowadzona bez użycia materiałów wybuchowych,
    2. przenoszenie koncesji, za zgodą przedsiębiorcy na rzecz, którego została wydana na rzecz innego podmiotu,
    3. odmowa udzielania koncesji,
    4. cofanie koncesji bez odszkodowania w razie ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy,
    5. ustalanie w drodze decyzji opłaty eksploatacyjnej za wydobytą kopalinę bez koncesji,
    6. ustalanie opłat za prowadzenie działalności bez wymaganej koncesji lub z rażącym jej naruszeniem,
    7. gromadzenie, archiwizowanie i przetwarzanie danych geologicznych,
    8. przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych, które nie wymagają uzyskania koncesji oraz przyjmowanie dokumentacji geologicznych,
    9. zobowiązywanie przedsiębiorcy górniczego w drodze decyzji do wykonania obmiaru wyrobiska w szczególnych przypadkach,
    10. wykonywanie nadzoru i kontroli nad pracami geologicznymi prowadzonymi przy wydobywaniu kopalin pospolitych w zakresie określonym koncesją,
    11. przygotowywanie decyzji zatwierdzających dokumentację geologiczną oraz gromadzenie informacji uzyskiwanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych,
    12. wyrażanie zgody na przeniesienie przez przedsiębiorcę przysługujących mu praw do informacji uzyskanych w wyniku prowadzonych prac geologicznych,
    13. uzgadnianie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu górniczego.

  9. W zakresie organizacji hodowli i rozrodu zwierząt gospodarskich:

    Prowadzenie spraw związanych z dopuszczeniem reproduktora do rozrodu naturalnego na czas określony.
  10. W zakresie ochrony zwierząt:

    Prowadzenie spraw dotyczących wydania zezwoleń na utworzenie ogrodu zoologicznego.
  11. W zakresie obowiązku ubezpieczeń gospodarstw rolnych:

    Uprawnienie do kontroli wykonania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego od ognia i innych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej rolników z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego."
  1. Zmienia się treść § 26, który po zmianach otrzymuje brzmienie:

" § 26

Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami - "WG"

Zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami, wywłaszczaniem nieruchomości, ochroną gruntów rolnych i leśnych oraz realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.

Do podstawowych zadań Wydziału należy:

  1. W zakresie gospodarki nieruchomościami, wywłaszczania nieruchomości i ochrony gruntów rolnych i leśnych:
    1. prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
    2. zbywanie nieruchomości Skarbu Państwa,
    3. zbywanie nieruchomości Powiatu Giżyckiego,
    4. przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
    5. zabezpieczanie wierzytelności Skarbu Państwa,
    6. przekazywanie nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd,
    7. wygaszanie trwałego zarządu nieruchomością Skarbu Państwa,
    8. przekazywanie nieruchomości Powiatu Giżyckiego w trwały zarząd,
    9. wygaszanie trwałego zarządu nieruchomością Powiatu Giżyckiego,
    10. aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu,
    11. aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomością,
    12. nieodpłatne przyznawanie na własność działek gruntu i działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne do Skarbu Państwa w zamian za rentę lub ich spadkobiercom,
    13. opiniowanie podziału nieruchomości Skarbu Państwa,
    14. wydawanie zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody,
    15. wywłaszczenie nieruchomości,
    16. zwrot wywłaszczonych nieruchomości,
    17. scalanie i wymiana gruntów,
    18. scalenie i podział nieruchomości,
    19. zezwolenie na wyłączenie gruntów z produkcji rolniczej,
    20. nakładanie obowiązku rekultywacji i zagospodarowania gruntów czasowo wyłączonych z produkcji rolnej oraz kontrola nałożonych obowiązków,
    21. nakładanie kar za samowolne wyłączenie gruntów z produkcji rolnej oraz za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie,
    22. wydawanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik nie wyraził na to zgody,
    23. prowadzenie bazy danych o wartościach nieruchomości,
    24. udostępnianie rzeczoznawcom majątkowym danych o nieruchomościach.

  2. W zakresie zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej:
    1. przyjmowanie materiałów do zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    2. udostępnianie kopii materiałów geodezyjnych i kartograficznych,
    3. prowadzenie ewidencji gruntów i budynków,
    4. prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
    5. wydawanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego,
    6. wydawanie zaświadczeń z danych operatu ewidencji gruntów i budynków,
    7. uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
    8. zakładanie i prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
    9. gospodarowanie środkami powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
    10. zakładanie osnów szczegółowych,
    11. zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej,
    12. ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
    13. prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
    14. przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości."

  1. Zmienia się § 27, który po zmianach otrzymuje brzmienie:

" § 27

Wydział Komunikacji - "WK"

Załatwianie spraw związanych z rejestracja pojazdów, wydawaniem i zatrzymywaniem dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdem, zezwoleniami na zarobkowy przewóz osób i rzeczy oraz na potrzeby własne.

Do podstawowych zadań Wydziału należą:

  1. W zakresie ruchu drogowego:
    1. prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawaniem dowodów rejestracyjnych, kart pojazdu i zalegalizowanych tablic rejestracyjnych,
    2. prowadzenie spraw związanych z czasową rejestracją pojazdów, wydawaniem pozwoleń czasowych oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych,
    3. przyjmowanie pozwoleń czasowych i tymczasowych tablic rejestracyjnych po upływie terminu czasowej rejestracji,
    4. wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym lub pozwoleniu czasowym zastrzeżeń o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu,
    5. dokonywanie wpisów w karcie pojazdu, wynikających ze zmian danych w dowodzie rejestracyjnym,
    6. wyrejestrowywanie pojazdów w przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu, kradzieży pojazdu, wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicę,
    7. kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne,
    8. czasowe wycofanie pojazdów z ruchu,
    9. przyjmowanie od policji oraz jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
    10. zwracanie dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie,
    11. przyjmowanie zgłoszeń od właścicieli pojazdów w ciągu 30 dni o zbyciu lub nabyciu pojazdu oraz zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym,
    12. wydawanie kart pojazdów dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terenie Polski,
    13. wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,
    14. wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
    15. przyjmowanie od kierowców wniosków o wydanie wtórnika prawa jazdy,
    16. wydawanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdem,
    17. wydawanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia,
    18. przyjmowanie od policji zatrzymanego prawa jazdy,
    19. przyjmowanie zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy oraz zawiadomień o skazaniu przez uprawnione organy,
    20. wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
    21. wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyn, które spowodowały cofnięcie,
    22. powoływanie komisji weryfikacyjnej do sprawdzania kwalifikacji kandydatów na egzaminatorów w zakresie prawa jazdy kat.T lub pozwolenie do kierowania tramwajem,
    23. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przejazd pojazdów o wymiarach lub masie większych od dopuszczalnej,
    24. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny,
    25. przygotowywanie projektu uchwały Rady Powiatu o wprowadzeniu zakazu pędzenia zwierząt na drogach,
    26. przygotowywanie projektu uchwały Rady Powiatu o wprowadzeniu obowiązku wyposażenia pojazdów zaprzęgowych w hamulec,
    27. prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
    28. prowadzenie nadzoru nad stacjami diagnostycznymi,
    29. wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych,
    30. prowadzenie rejestru przedsiębiorców ośrodków szkolenia kierowców,
    31. dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów, wydawanie legitymacji instruktorów oraz skreślanie z listy instruktorów,
    32. sprawowanie nadzoru w zakresie szkolenia prowadzonego przez ośrodek szkolenia kierowców,
    33. wyznaczanie jednostki, która usuwa pojazdy z drogi na polecenie policji lub osoby prowadzącej akcję ratowniczą,
    34. wyznaczanie parkingu strzeżonego, na którym umieszcza się usunięte pojazdy oraz przygotowywanie projektu uchwały Rady o opłatach za usuwanie i parkowanie usuniętych pojazdów.

  2. W zakresie ustawy o transporcie drogowym i prawa przewozowego:
    1. wydawanie i cofanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób i rzeczy,
    2. wydawanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych na obszar wykraczający poza granice jednej gminy w transporcie drogowym osób,
    3. wydawanie zaświadczeń na wykonywanie krajowych i międzynarodowych przewozów drogowych na potrzeby własne oraz wypisów z zaświadczeń,
    4. uzgadnianie zezwoleń na prowadzenie planowanych przebiegów regularnych linii komunikacyjnych w obszarze powiatu, wydawanych przez inne organy,
    5. powoływanie komisji na egzamin kandydatów kierowców taxi w celu uzyskania licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
    6. kontrola przedsiębiorców w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne z przepisami ustawy i warunkami udzielonej licencji lub zezwolenia albo zaświadczenia,
    7. przygotowanie analizy sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób,
    8. ograniczanie obowiązku przewozu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa bądź w wypadku klęski żywiołowej,
    9. przygotowywanie projektu uchwały Rady Powiatu określającej przepisy porządkowe związane z przewozem osób i bagażu poszczególnymi rodzajami środków transportu."

  1. Skreśla się § 30a.

  2. Zmienia się załącznik do Regulaminu Organizacyjnego (schemat organizacyjny) zgodnie z treścią stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu

 

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Giżycku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Sławomir Maculewicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-03-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sławomir Maculewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-03-10 10:00:15
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-03-10 10:01:30
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-10-04 15:23:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1350 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony