Uchwały Rady Powiatu - rok 2004
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
<font color="red">Uchwała nr XXVIII/217/2005 Rady Powiatu w Giżycku z dnia 30 marca 2005 roku zmieniająca uchwałę nr XXXVII/315/2002 Rady Powiatu w Giżycku w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Giżycku - straciła moc uchwałą XLIV/257/2010 z dnia 26.08.2010 r.</font>
Akapit nr 1 - brak tytułu
Uchwała nr XXVIII/217/2005
Rady Powiatu w Giżycku
z dnia 30 marca 2005 roku
zmieniająca uchwałę nr XXXVII/315/2002 Rady Powiatu w Giżycku w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Giżycku
Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1592 ze zm.) na wniosek Zarządu Powiatu w Giżycku Rada Powiatu uchwala, co następuje:
§ 1
W załączniku do Uchwały nr XXXVII/315/2002 Rady Powiatu z dnia 26 marca 2002r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Giżycku (zm. XL/336/2002 z dnia 25 .06.2002 r., VI/47/2003 z dnia 24.03. 2003 r., XII/87/2003 z dnia 25.11.2003r.) dokonuje się następujących zmian:
-
W § 11 w ust. 1:
- zmienia się pkt 8, który otrzymuje brzmienie:
" 8) Wydział Rozwoju - WR "
- skreśla się pkt 13,
- zmienia się pkt 8, który otrzymuje brzmienie:
- Zmienia się § 23, który po zmianach otrzymuje brzmienie:
"§ 23
Wydział Rozwoju - "WR"
Realizuje zadania w zakresie strategii powiatu, koordynacji działań pozyskiwania funduszy pomocowych, współpracy powiatu z podmiotami krajowymi i zagranicznymi, promocji zdrowia.
Do podstawowych zadań Wydziału należą:
-
Opracowywanie i monitorowanie strategii powiatu.
-
Prowadzenie monitoringu dystrybucji środków pomocowych na potrzeby jednostek samorządowych.
-
Podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków pomocowych przyznawanych przez Unię Europejską oraz inne podmioty krajowe i zagraniczne.
-
Współdziałanie z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi, Wydziałami Starostwa oraz regionalnymi organizacjami w zakresie wykorzystywania funduszy zewnętrznych.
-
Pomoc przy opracowywaniu wniosków i dokumentacji w toku procedury ubiegania się o środki zewnętrzne.
-
Koordynowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków zewnętrznych i zadań związanych z integracją europejską.
-
Ewidencjonowanie wniosków składanych przez powiatowe jednostki organizacyjne o środki pomocowe.
-
Koordynowanie zadań związanych ze współpracą powiatu z podmiotami krajowymi i zagranicznymi.
-
Przygotowywanie informacji i prezentacji z zakresu realizowanych zadań powiatu.
-
Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształceniem i likwidacją publicznych zakładów opieki zdrowotnej, nadawaniem statutu oraz sprawowaniem nadzoru.
-
Określanie przeznaczenia i standardu aparatury i sprzętu medycznego oraz wyrażanie zgody na dokonanie zakupu lub przyjęcie darowizny takiego sprzętu przez zakład opieki zdrowotnej.
-
Organizacja konkursu na stanowisko kierownika zakładu opieki zdrowotnej oraz zastępcy kierownika zakładu w zakładzie, w którym kierownik nie jest lekarzem oraz nawiązywanie stosunków pracy z osobą wybraną po zasięgnięciu opinii komisji konkursowej, jeżeli w wyniku postępowania dwóch kolejnych konkursów kandydat nie został wybrany z przyczyn określonych w ustawie.
-
Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem rady społecznej.
-
Realizowanie zadań wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
-
Realizowanie zadań związanych z prowadzeniem programów promocji zdrowia.
-
Opracowywanie powiatowego planu ratownictwa."
-
W § 24:
- zmienia się treść zdania pierwszego, które po zmianach otrzymuje brzmienie:
" Zapewnia obsługę w zakresie: udzielania pozwoleń na budowę, rozbiórkę obiektów i zmianę sposobu ich użytkowania."
- zmienia się ust.15, który po zmianach otrzymuje brzmienie:
" 15. Prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę oraz decyzji o pozwoleniu na budowę i przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę."
- skreśla się ust. 22,
- zmienia się treść ust. 25, który po zmianach otrzymuje brzmienie:
" 25. Opracowywanie opinii Zarządowi Powiatu do projektów planów zagospodarowania przestrzennego gmin."
- zmienia się treść zdania pierwszego, które po zmianach otrzymuje brzmienie:
-
Zmienia się treść § 25, który po zmianach otrzymuje brzmienie:
" § 25
Wydział Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa - "WŚ"
Zajmuje się realizacją zadań wynikających z zakresu prawa wodnego, geologicznego, prawa ochrony środowiska, ochrony przyrody, rybactwa śródlądowego, prawa łowieckiego i gospodarki leśnej.
Do podstawowych zadań Wydziału należy:
-
W zakresie gospodarki wodnej:
- prowadzenie spraw dotyczących ustalania linii brzegowej dla wód powierzchniowych z wyjątkiem wód granicznych i śródlądowych dróg wodnych,
- prowadzenie spraw związanych z powszechnym korzystaniem z wód, dla których nie obowiązuje to korzystanie z mocy prawa,
- przygotowywanie pozwoleń wodnoprawnych na wykonanie urządzeń wodnych, które nie służą do szczególnego korzystania z wód,
- przygotowywanie propozycji ograniczenia prawa własności nieruchomości za odszkodowaniem lub wykupie nieruchomości związanych z wydawaniem pozwoleń wodnoprawnych na powszechne korzystanie z wód,
- przygotowywanie pozwoleń wodnoprawnych na szczególne korzystanie z wód z wyjątkiem przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wzywanie zakładów do usunięcia zaniedbań w zakresie gospodarki wodnej z możliwością wydania decyzji o czasowym unieruchomieniu zakładu,
- przygotowywanie pozwoleń wodnoprawnych dotyczących wydobywania żwiru, piasku i innych materiałów oraz pozysku trzciny w ramach szczególnego korzystania z wód,
- przygotowanie pozwoleń wodnoprawnych na pobór wód podziemnych i eksploatację urządzeń gospodarki wodnej,
- wykonywanie czynności i wydawanie pozwoleń wodnoprawnych związanych z ustanawianiem stref ochrony bezpośredniej ujęć wody,
- przygotowywanie propozycji przyznawania odszkodowań dla właścicieli gruntów za zajęcie tych gruntów przez wody stanowiące własność Skarbu Państwa, za szkody związane ze zmianą zagospodarowania gruntów w wyniku ustanowienia strefy i obszaru ochronnego,
- ustanawianie stref ochronnych urządzeń pomiarowych służb państwowych,
- organizowanie, kierowanie i koordynowanie akcjami zwalczającymi klęski żywiołowe oraz nakładanie obowiązku świadczeń rzeczowych i osobistych w przypadku niewystarczających środków będących w dyspozycji Starosty dla zwalczania tych klęsk,
- prowadzenie akcji prewencyjnej na terenach zagrożonych powodzią,
- przygotowywanie nakazów przywrócenia do stanu poprzedniego w przypadku stwierdzenia działań, które mogą utrudnić ochronę przed powodzią,
- wyznaczanie nie obwałowanych terenów narażonych na niebezpieczeństwo powodzi,
- przygotowywanie nakazów usunięcia drzew i krzewów z wałów przeciwpowodziowych i bezpośrednio w ich sąsiedztwie,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem podziału kosztów wynikających ze wzrostu kosztów utrzymania wód lub urządzeń wodnych, w związku z wprowadzaniem ścieków do tych wód i urządzeń,
- przygotowywanie decyzji w sprawach tworzenia i likwidacji spółek wodnych,
- przygotowywanie decyzji w sprawach świadczeń na rzecz spółek wodnych,
- ustalanie w drodze decyzji obowiązku konserwacji urządzeń melioracji wodnych szczegółowych.
- W zakresie rybactwa śródlądowego:
- wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
- przygotowywanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej nie zaliczanej do śródlądowych wód żeglownych,
- wyrażanie zgody na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie,
- rejestracja sprzętu pływającego, służącego do amatorskiego połowu ryb,
- przygotowywanie wniosku o utworzenie Społecznej Straży Rybackiej.
- W zakresie gospodarki leśnej:
- przygotowywanie decyzji o wykonaniu na koszt nadleśnictw, zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, gdy występują w nich organizmy szkodliwe w stopniu grożącym trwałości tych lasów,
- prowadzenie spraw dotyczących przyznania - na wniosek właściciela lasów po zaopiniowaniu przez nadleśniczego - środków z budżetu państwa na finansowanie kosztów przebudowy lub odnowienia drzewostanu lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, w których wystąpiły szkody spowodowane pyłami lub gazami przemysłowymi bez możliwości ustalenia winnego, względnie szkody spowodowane klęskami żywiołowymi,
- wykonywanie czynności związanych ze zmianą lasu na użytek rolny w odniesieniu do lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, o powierzchni do 10 ha.
- przygotowywanie propozycji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
- cechowanie drewna pozyskiwanego w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
- składania do wojewody wniosków o uznanie lasu za ochronny,
- przygotowywanie propozycji zadań gospodarczych dla właścicieli lasów nie posiadających planów urządzenia lasów,
- zlecanie wykonania planów urządzenia lasów należących do osób fizycznych i rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu,
- kontrolowanie wykonania zadań określonych w planach urządzania lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
- przygotowywanie decyzji na pozyskiwanie drewna niezgodnie z planem urządzenia lasu, w przypadkach losowych na wniosek właściciela lasu.
- W zakresie prawa łowieckiego:
- przygotowywanie zezwoleń, w szczególnych przypadkach, na odstępstwa od zakazu płoszenia, chwytania, przetrzymywania, ranienia i zabijania zwierzyny,
- przygotowywanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę chartów rasowych lub ich mieszańców,
- prowadzenie spraw związanych z wydzierżawieniem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego,
- przygotowywanie zezwoleń na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny w przypadkach zagrożenia prawidłowego funkcjonowania obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej.
- W zakresie postępowania z odpadami:
- przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami,
- wydawanie decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów,
- wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów dla prowadzącego instalację,
- zatwierdzanie instrukcji eksploatacji składowiska odpadów,
- wyrażanie zgody na zamknięcie składowiska odpadów lub jego wydzielonej części na wniosek zarządzającego składowiskiem odpadów,
- aktualizacja co 4 lata planu gospodarki odpadami,
- prowadzenie rejestru posiadaczy odpadów zwolnionych z obowiązku uzyskania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.
- W zakresie prawa ochrony środowiska:
- prowadzenie ocen jakości gleby i ziemi oraz obserwacji zmian w ramach państwowego monitoringu środowiska,
- prowadzenie aktualizowanego corocznie rejestru zawierającego informacje o terenach, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby lub ziemi, z wyszczególnieniem obszarów, na których obowiązek rekultywacji obciąża starostę,
- dokonywanie rekultywacji zanieczyszczonej gleby lub ziemi, określonej w art. 102 ust. 4 i 5 Prawa ochrony środowiska,
- określenie w drodze decyzji warunków i kosztów rekultywacji,
- nakładanie w drodze decyzji obowiązku prowadzenia pomiarów zawartości substancji w glebie lub ziemi,
- dokonywanie ocen stanu akustycznego środowiska oraz prowadzenie obserwacji zmian dokonujących się w ramach państwowego monitoringu środowiska,
- sporządzanie map akustycznych uwzględniających informacje wynikające z map akustycznych terenów przyległych do szlaków komunikacyjnych a sporządzanych przez zarządzających nimi,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ograniczenia lub zakazu używania jednostek pływających na określonych zbiornikach wód stojących lub płynących dla zapewnienia odpowiednich warunków akustycznych na terenach rekreacyjno- wypoczynkowych,
- uzgadnianie w drodze decyzji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko - w postępowaniu o wydanie pozwolenia na budowę,
- stwierdzanie obowiązku sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i jego zakresu, biorąc pod uwagę charakterystykę przedsięwzięcia, wielkość emisji, usytuowanie oraz rodzaj i skalę jego oddziaływania na środowisko,
- nakładanie decyzją administracyjną obowiązku prowadzenia pomiarów zawartości substancji w glebie lub ziemi na podmioty korzystające ze środowiska tam gdzie istnieje prawdopodobieństwo przekroczenia określonych norm,
- ustalanie odszkodowań na żądanie poszkodowanego w razie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości w związku z ochroną zasobów środowiska co może nastąpić przez:
- poddanie ochronie obszarów lub obiektów na podstawie przepisów ustawy o ochronie przyrody,
- zatwierdzanie warunków korzystania z wód dorzecza lub ustanowienia obszarów ochronnych zbiorników wód podziemnych na podstawie przepisów ustawy - Prawo wodne.
- przeprowadzanie wykupu nieruchomości w przypadku ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o których mowa w pkt. 12,
- przyjmowania wyników pomiarów od prowadzących instalacje oraz użytkowników urządzeń o ile pomiary te mają szczególne znaczenie ze względu na potrzebę zapewnienia systematycznej kontroli wielkości emisji,
- nakładanie w drodze decyzji, na prowadzącego instalacje lub użytkownika urządzenia, obowiązku prowadzenia w określonym czasie pomiarów wielkości emisji wykraczających poza obowiązki o których umowa w art. 147 lub określone w trybie art. 56 Prawa ochrony środowiska,
- ustalanie w drodze decyzji, wymagań w zakresie ochrony środowiska dotyczących eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, o ile jest to uzasadnione koniecznością ochrony środowiska,
- nakładanie na podmiot negatywnie oddziaływujący na środowisko w trakcie jego eksploatacji, określonych obowiązków, takich jak:
- ograniczenie oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia,
- przywrócenie środowiska do stanu właściwego w razie braku możliwości nałożenia obowiązku, zobowiązanie podmiotu korzystającego ze środowiska do uiszczenia na rzecz właściwego powiatowego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości szkód wynikłych z naruszeniem stanu środowiska.
- sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością Starosty,
- przygotowywanie planu dochodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska,
- realizowanie przedsięwzięć związanych z ochroną powierzchni ziemi oraz innych zadań ustalonych przez radę powiatu, służących ochronie środowiska i gospodarce wodnej, wynikających z zasady zrównoważonego rozwoju, w tym na programy ochrony środowiska,
- rejestrowanie, gromadzenie, udostępnianie i wyłączanie jawności informacji o środowisku i jego ochronie.
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania.
- W zakresie ochrony przyrody:
- popularyzowanie ochrony przyrody w społeczeństwie,
- opiniowanie zamierzeń utworzenia parku krajobrazowego,
- prowadzenie rejestru pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo-krajobrazowych,
- opiniowanie zmian przeznaczenia terenów, na których znajduję się starodrzew,
- sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystywania jej zasobów,
- przygotowywanie decyzji o nadawaniu osobom fizycznym uprawnień społecznych opiekunów przyrody,
- wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości będących własnością gmin,
- rejestracja zwierząt podlegających ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych.
- W zakresie prawa geologicznego i górniczego:
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni nie przekraczającej 2ha i przewidywanym wydobyciu w roku kalendarzowym nie przekraczającym 20 000m³ jeżeli działalność będzie prowadzona bez użycia materiałów wybuchowych,
- przenoszenie koncesji, za zgodą przedsiębiorcy na rzecz, którego została wydana na rzecz innego podmiotu,
- odmowa udzielania koncesji,
- cofanie koncesji bez odszkodowania w razie ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy,
- ustalanie w drodze decyzji opłaty eksploatacyjnej za wydobytą kopalinę bez koncesji,
- ustalanie opłat za prowadzenie działalności bez wymaganej koncesji lub z rażącym jej naruszeniem,
- gromadzenie, archiwizowanie i przetwarzanie danych geologicznych,
- przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych, które nie wymagają uzyskania koncesji oraz przyjmowanie dokumentacji geologicznych,
- zobowiązywanie przedsiębiorcy górniczego w drodze decyzji do wykonania obmiaru wyrobiska w szczególnych przypadkach,
- wykonywanie nadzoru i kontroli nad pracami geologicznymi prowadzonymi przy wydobywaniu kopalin pospolitych w zakresie określonym koncesją,
- przygotowywanie decyzji zatwierdzających dokumentację geologiczną oraz gromadzenie informacji uzyskiwanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych,
- wyrażanie zgody na przeniesienie przez przedsiębiorcę przysługujących mu praw do informacji uzyskanych w wyniku prowadzonych prac geologicznych,
- uzgadnianie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu górniczego.
- W zakresie organizacji hodowli i rozrodu zwierząt gospodarskich:
Prowadzenie spraw związanych z dopuszczeniem reproduktora do rozrodu naturalnego na czas określony.
- W zakresie ochrony zwierząt:
Prowadzenie spraw dotyczących wydania zezwoleń na utworzenie ogrodu zoologicznego.
- W zakresie obowiązku ubezpieczeń gospodarstw rolnych:
Uprawnienie do kontroli wykonania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego od ognia i innych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej rolników z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego."
-
Zmienia się treść § 26, który po zmianach otrzymuje brzmienie:
" § 26
Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami - "WG"
Zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami, wywłaszczaniem nieruchomości, ochroną gruntów rolnych i leśnych oraz realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.
Do podstawowych zadań Wydziału należy:
- W zakresie gospodarki nieruchomościami, wywłaszczania nieruchomości i ochrony gruntów rolnych i leśnych:
- prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
- zbywanie nieruchomości Skarbu Państwa,
- zbywanie nieruchomości Powiatu Giżyckiego,
- przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- zabezpieczanie wierzytelności Skarbu Państwa,
- przekazywanie nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd,
- wygaszanie trwałego zarządu nieruchomością Skarbu Państwa,
- przekazywanie nieruchomości Powiatu Giżyckiego w trwały zarząd,
- wygaszanie trwałego zarządu nieruchomością Powiatu Giżyckiego,
- aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu,
- aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomością,
- nieodpłatne przyznawanie na własność działek gruntu i działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne do Skarbu Państwa w zamian za rentę lub ich spadkobiercom,
- opiniowanie podziału nieruchomości Skarbu Państwa,
- wydawanie zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody,
- wywłaszczenie nieruchomości,
- zwrot wywłaszczonych nieruchomości,
- scalanie i wymiana gruntów,
- scalenie i podział nieruchomości,
- zezwolenie na wyłączenie gruntów z produkcji rolniczej,
- nakładanie obowiązku rekultywacji i zagospodarowania gruntów czasowo wyłączonych z produkcji rolnej oraz kontrola nałożonych obowiązków,
- nakładanie kar za samowolne wyłączenie gruntów z produkcji rolnej oraz za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie,
- wydawanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik nie wyraził na to zgody,
- prowadzenie bazy danych o wartościach nieruchomości,
- udostępnianie rzeczoznawcom majątkowym danych o nieruchomościach.
- W zakresie zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej:
- przyjmowanie materiałów do zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- udostępnianie kopii materiałów geodezyjnych i kartograficznych,
- prowadzenie ewidencji gruntów i budynków,
- prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- wydawanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego,
- wydawanie zaświadczeń z danych operatu ewidencji gruntów i budynków,
- uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- zakładanie i prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
- gospodarowanie środkami powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
- zakładanie osnów szczegółowych,
- zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej,
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
- prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
- przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości."
-
Zmienia się § 27, który po zmianach otrzymuje brzmienie:
" § 27
Wydział Komunikacji - "WK"
Załatwianie spraw związanych z rejestracja pojazdów, wydawaniem i zatrzymywaniem dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdem, zezwoleniami na zarobkowy przewóz osób i rzeczy oraz na potrzeby własne.
Do podstawowych zadań Wydziału należą:
- W zakresie ruchu drogowego:
- prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawaniem dowodów rejestracyjnych, kart pojazdu i zalegalizowanych tablic rejestracyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z czasową rejestracją pojazdów, wydawaniem pozwoleń czasowych oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych,
- przyjmowanie pozwoleń czasowych i tymczasowych tablic rejestracyjnych po upływie terminu czasowej rejestracji,
- wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym lub pozwoleniu czasowym zastrzeżeń o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu,
- dokonywanie wpisów w karcie pojazdu, wynikających ze zmian danych w dowodzie rejestracyjnym,
- wyrejestrowywanie pojazdów w przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu, kradzieży pojazdu, wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicę,
- kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne,
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu,
- przyjmowanie od policji oraz jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
- zwracanie dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie,
- przyjmowanie zgłoszeń od właścicieli pojazdów w ciągu 30 dni o zbyciu lub nabyciu pojazdu oraz zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym,
- wydawanie kart pojazdów dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terenie Polski,
- wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,
- wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
- przyjmowanie od kierowców wniosków o wydanie wtórnika prawa jazdy,
- wydawanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdem,
- wydawanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia,
- przyjmowanie od policji zatrzymanego prawa jazdy,
- przyjmowanie zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy oraz zawiadomień o skazaniu przez uprawnione organy,
- wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
- wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyn, które spowodowały cofnięcie,
- powoływanie komisji weryfikacyjnej do sprawdzania kwalifikacji kandydatów na egzaminatorów w zakresie prawa jazdy kat.T lub pozwolenie do kierowania tramwajem,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przejazd pojazdów o wymiarach lub masie większych od dopuszczalnej,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny,
- przygotowywanie projektu uchwały Rady Powiatu o wprowadzeniu zakazu pędzenia zwierząt na drogach,
- przygotowywanie projektu uchwały Rady Powiatu o wprowadzeniu obowiązku wyposażenia pojazdów zaprzęgowych w hamulec,
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
- prowadzenie nadzoru nad stacjami diagnostycznymi,
- wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych,
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców ośrodków szkolenia kierowców,
- dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów, wydawanie legitymacji instruktorów oraz skreślanie z listy instruktorów,
- sprawowanie nadzoru w zakresie szkolenia prowadzonego przez ośrodek szkolenia kierowców,
- wyznaczanie jednostki, która usuwa pojazdy z drogi na polecenie policji lub osoby prowadzącej akcję ratowniczą,
- wyznaczanie parkingu strzeżonego, na którym umieszcza się usunięte pojazdy oraz przygotowywanie projektu uchwały Rady o opłatach za usuwanie i parkowanie usuniętych pojazdów.
- W zakresie ustawy o transporcie drogowym i prawa przewozowego:
- wydawanie i cofanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób i rzeczy,
- wydawanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych na obszar wykraczający poza granice jednej gminy w transporcie drogowym osób,
- wydawanie zaświadczeń na wykonywanie krajowych i międzynarodowych przewozów drogowych na potrzeby własne oraz wypisów z zaświadczeń,
- uzgadnianie zezwoleń na prowadzenie planowanych przebiegów regularnych linii komunikacyjnych w obszarze powiatu, wydawanych przez inne organy,
- powoływanie komisji na egzamin kandydatów kierowców taxi w celu uzyskania licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
- kontrola przedsiębiorców w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne z przepisami ustawy i warunkami udzielonej licencji lub zezwolenia albo zaświadczenia,
- przygotowanie analizy sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób,
- ograniczanie obowiązku przewozu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa bądź w wypadku klęski żywiołowej,
- przygotowywanie projektu uchwały Rady Powiatu określającej przepisy porządkowe związane z przewozem osób i bagażu poszczególnymi rodzajami środków transportu."
-
Skreśla się § 30a.
-
Zmienia się załącznik do Regulaminu Organizacyjnego (schemat organizacyjny) zgodnie z treścią stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Giżycku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Sławomir Maculewicz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-03-10 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Sławomir Maculewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-03-10 10:00:15 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-03-10 10:01:30 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2010-10-04 15:23:43 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1350 raz(y) |