Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
CENTRUM PROMOCJI
|
Przyjmowanie interesantów:
-
od 2 stycznia do 30 kwietnia
poniedziałek - piątek 800 - 1600 -
od 1 maja do 30 czerwca
poniedziałek - piątek 800 - 1700 -
od 1 czerwca
sobota 1000 - 1400 -
od 1 lipca do 31 sierpnia
poniedziałek - piątek 800 - 1800
sobota 1000 - 1800
niedziela 1000 - 1500 -
od 1 września do 30 września
poniedziałek - piątek 900 - 1700
sobota 1000 - 1600 -
od 1 października do 31 grudnia
poniedziałek - piątek 800 - 1600
Status Prawny
Centrum Promocji i Informacji Turystycznej powstało z dniem 1 stycznia 2002 roku na podstawie uchwały Rady Powiatu Nr XXXIII/271/2001 z dnia 27 grudnia 2001 r. o utworzeniu jednostki budżetowej Centrum Promocji i Informacji Turystycznej.
Centrum Promocji i Informacji Turystycznej jest jednostką budżetową działającą w oparciu o ustawę z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. - Dz.U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1592) oraz ustawę z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. nr 155, poz. 1014). Działalność Centrum finansowana jest ze środków własnych powiatu oraz z dotacji celowych. Centrum realizuje zadania zlecone ustawami oraz wynikające z umów z samorządami gminnymi, powiatowymi i wojewódzkim.
Nadzór nad Centrum Promocji i Informacji Turystycznej sprawuje Zarząd Powiatu w Giżycku.
Siedziba
Siedzibą Centrum Promocji i Informacji Turystycznej jest Miasto Giżycko.
Przedmiot działania
Celem działania Centrum Promocji i Informacji Turystycznej jest stałe podnoszenie jakości i rozwój rynku turystycznego na Mazurach poprzez promowanie potencjału turystycznego Powiatu Giżyckiego i Gmin wchodzących w jego skład oraz prowadzenie ośrodka informacji turystycznej w Giżycku.
Promocja powiatu i gmin realizowana jest poprzez:
- przygotowywanie i dystrybucję materiałów promocyjnych, tj.: folderów o powiecie, o trasach rowerowych, szlakach turystycznych, katalogów bazy noclegowej oraz informatorów żeglarskich i o usługach turystycznych.
- udział w targach turystycznych; w ciągu roku stoisko promocyjne powiatu staje na około 10 imprezach w kraju i zagranicy. Najważniejsze z nich to marcowe ITB Berlin oraz Wiatr i Woda, wrześniowe TT Warsaw oraz październikowy Tour Salon w Poznaniu,
- organizację wizyt studyjnych dziennikarzy i touroperatorów z Polski i zagranicy, służących pokazaniu bezpośrednio na miejscu piękna i atrakcji Wielkich Jezior Mazurskich,
- prowadzenie portalu internetowego www.gizycko.turystyka.pl,
- zamieszczanie prezentacji promocyjnych w mediach krajowych i zagranicznych, takich jak: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Życie Warszawy, Gazeta Prawna, Natürlich Polen, Polan – the Natural Choice,
- promocję najlepszych podmiotów turystycznych z obszaru Powiatu Giżyckiego,
- kreowanie i pomoc w tworzeniu, rozwoju i promocji wysokiej jakości regionalnych produktów turystycznych,
- wspieranie wytyczania i znakowania tras turystycznych z uwzględnieniem zabezpieczenia usług noclegowych i gastronomicznych w obszarze powiatu oraz koordynowania ich ze szlakami krajowymi i europejskimi.
Działania te realizowane są poprzez współdziałanie z administracją rządową i samorządową oraz innymi instytucjami krajowymi i zagranicznymi. Współpraca ta przejawia się również we wspieraniu różnych, często nowatorskich inicjatyw sportowych bądź kulturalnych, jak np. Mazurskie Zawody Balonowe, regaty żeglarskie, zawody sportowe i rekreacyjne.
Obsługa turystów w ośrodku informacji turystycznej funkcjonuje całorocznie. Informacje udzielane są telefonicznie, faksem oraz pocztą, ze szczególnym naciskiem na informację internetową poprzez witrynę www oraz pocztę elektroniczną. W sezonie letnim każdego dnia do siedziby Centrum dociera około 200 - 250 turystów potrzebujących noclegów, informacji o atrakcjach i imprezach, o szlakach turystycznych i zabytkach, a także np. o całodobowej opiece zdrowotnej, stacjach paliw, bądź sklepach specjalistycznych. W Centrum każdy może otrzymać komplet informacji o regionie, jak również uzyskać potrzebną w danym momencie pomoc.
Obszar działania
Obszarem działania Centrum Promocji i Informacji Turystycznej jest:
- w zakresie promocji – teren Polski i innych krajów europejskich,
- w zakresie informacji turystycznej – teren Powiatu Giżyckiego, tj. Miasto Giżycko, Miasto i Gmina Ryn, Gmina Giżycko, Gmina Kruklanki, Gmina Miłki, Gmina Wydminy.
Struktura własności nieruchomości
Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku korzysta z lokalu użyczonego od Miasta Giżycka na podstawie umowy użyczenia z dnia 2 stycznia 2002 roku zawartej pomiędzy Zarządem Powiatu w Giżycku i Zarządem Miasta Giżycka.