Zamówienia publiczne
Szczegóły informacji
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 6.000.000,00 PLN (słownie złotych: sześć milionów złotych 00/100) z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Powiatu w kwocie 6.000.000,00 zł
Status: w toku
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: Zarząd Powiatu Giżyckiego
Finansowanie: Środki własne
Nr TED: 404795-2012
Termin składania ofert / wniosków: 2013-02-08 11:00:00
Miejsce złożenia oferty: sekretariat Starostwa Powiatowego w Giżycku, al. 1 Maja14, 11-500 Giżycko, pok. nr 13
Ogłoszono dnia: 2012-12-19 przez Sławomir Maculewicz
Treść:
PL-Giżycko: Usługi udzielania kredytu
2012/S 246-404795
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Zarząd Powiatu w Giżycku
Aleja 1 Maja 14
Punkt kontaktowy: Starostwo Powiatowe w Giżycku, al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko
Osoba do kontaktów: Elżbieta Makar
11-500 Giżycko
POLSKA
Tel.: +49 874285958
E-mail: skarbnik@gizycko.starostwo.gov.pl
Faks: +49 874285506
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.spgizycko.warmia.mazury.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 6.000.000,00 PLN (słownie złotych: sześć milionów złotych 00/100) z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Powiatu w kwocie 6.000.000,00 zł
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 6: Usługi finansowe a) Usługi ubezpieczeniowe b) Usługi bankowe i inwestycyjne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Giżycko
Kod NUTS PL623
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 6.000.000 PLN ( słownie złotych: sześć milionów 00/100) z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Powiatu w kwocie 6.000.000 zł.
Waluta kredytu: złoty polski (PLN).
Uruchomienie kredytu nastąpi bez prowizji i opłat.
Kredyt zostanie postawiony do dyspozycji Zamawiającego w okresie: od następnego dnia po dniu zawarcia umowy do dnia 30 września 2013 r.
Wykorzystanie kredytu nastąpi w co najmniej dwóch transzach formie bezgotówkowej w drodze realizacji przez Wykonawcę zleceń Zamawiającego – w ciężar rachunku kredytowego. Dyspozycja zostanie zrealizowana przez Wykonawcę w terminie 2 dni roboczych licząc od dnia jej złożenia przez Zamawiającego.
Okres spłaty kwoty kredytu : od stycznia 2014 r. do grudnia 2019 r. w 72 ratach kapitałowych, z tego 71 rat po 83.333 zł i ostatnia (72.rata w wysokości 83.357 zł), płatnych do 28-go każdego miesiąca.
Spłata odsetek: w okresach miesięcznych do 25-go dnia każdego miesiąca
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66113000
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
powyżej 200000 euro
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 25.2.2013. Zakończenie 31.1.2020
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
1. Wykonawca ma obowiązek wnieść wadium. Zamawiający określa wadium w wysokości 10.000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
2. W zależności od wyboru Wykonawcy, wadium może być wniesione w:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek
bankowy Zamawiającego w Mazurskim Banku Spółdzielczym w Giżycku nr
rachunku 49 9343 0005 0013 0101 2000 0050.
4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
5. Dniem wniesienia wadium w przypadku wniesienia w formie pieniężnej jest dzień uznania środków na rachunku bankowym Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy dołączyć w oryginale do oferty; dokument ten nie powinien być spięty na trwałe z ofertą (z uwagi na wymóg art. 46 ust.1 Ustawy - zwrot wadium).
7. Gwarancja musi wskazywać beneficjenta gwarancji, ponadto powinna zawierać:
1) tytuł przetargu, którego dotyczy,
2) bezwarunkową wypłatę wadium w okresie związania ofertą, w okolicznościach określonych w art.46 ust.4a, 5 Ustawy na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego.
8. Nie wniesienie lub wniesienie wadium do Zamawiającego po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie Zamówienia na podstawie art. 23 Ustawy. Jeżeli oferta Wykonawców działających wspólnie(konsorcjum) zostanie wybrana Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
W przypadku konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i przy zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2002 r. nr 72 poz.665 z późn. zm.),
2) posiadają wiedzę i doświadczenie. Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku złożenie oświadczenia z art. 22 ust.1 Ustawy.
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku złożenie oświadczenia z art. 22 ust.1 Ustawy.
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku złożenie oświadczenia z art. 22 ust.1 Ustawy.
5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 Ustawy i złożą oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz dokumenty wymienione w Rozdziale IX.
2. Wykonawca musi wykazać spełnianie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
3. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem ofertowym określonym w załączniku nr 1 do SIWZ, następujące oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunków, o których mowa w Rozdziale VIII SIWZ :
1) zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej tj zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na utworzenie banku zgodnie z ustawą Prawo bankowe (Dz.U. z 2002 r. nr 72 poz.665 z późn.zm.) a w przypadku banków utworzonych przed rokiem 1998 – zgodę Prezesa Narodowego Banku Polskiego na utworzenie banku lub inny dokument uprawniający do podjęcia działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
2) oświadczenie o posiadaniu wiedzy i doświadczenia, dysponowaniu odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, znajdowaniu się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, według wzoru określonego w załączniku nr 2 SIWZ,
3) oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 Ustawy, według wzoru określonego w załączniku nr 2 SIWZ,
4) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
5) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
6) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 i 10,11 Ustawy - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
8) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
9) Pełnomocnictwo - jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik.
4. W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli osoby, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 5-8,11 Ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 5-8,11 Ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w ust. 1 pkt. 4,5,6,7,8, stosuje się do przepisów § 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226 poz. 1817).
6. Wykonawca składa wszystkie dokumenty w formie oryginału lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
WF.3011.23.2012
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
8.2.2013 - 11:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 8.2.2013 - 11:15
Miejscowość:
Giżycko, al. 1 Maja 14, pok. 6
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)Informacje dodatkowe
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
VI.4.2)Składanie odwołań
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: uzp@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
19.12.2012