Zamówienia publiczne
Szczegóły informacji
Wykonanie audytu zewnętrznego dla projektu pn.: „Budowa ścieżki rowerowej przy drodze powiatowej nr 1805N Giżycko - Pierkunowo”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013
Status: rozstrzygnięty
Tryb: oferta publiczna z Kodeksu Cywilnego
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku
Finansowanie: Finansowanie łączne
Nr UZP: SB. 2600.1.2.2012
Termin składania ofert / wniosków: 2012-10-09 09:00:00
Miejsce złożenia oferty: Zarząd Dróg Powiatowych 11-500 Giżycko, ul. Węgorzewska 4, pokój nr 2-sekretariat
Ogłoszono dnia: 2012-10-02 przez Teresa Wołodźko
Treść:
SB. 2600.1.2.2012
Zaproszenie do składania ofert
na wykonanie audytu zewnętrznego dla projektu pn.: „Budowa ścieżki rowerowej przy drodze powiatowej nr 1805N Giżycko - Pierkunowo”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 -2013
Postępowanie nie podlega ustawie Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), ponieważ wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14000 euro ( art. 4 pkt 8 ustawy).
- Zamawiający:
Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku ul. Węgorzewska 4, 11-500 Giżycko - Nazwa projektu:
Projekt pt.: „Budowa ścieżki rowerowej przy drodze powiatowej nr 1805N Giżycko - Pierkunowo”, jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013. Oś priorytetowa 2 - „Turystyka”, Działanie 2.1 -„Wzrost potencjału turystycznego”, Poddziałanie 2.1.4- „Publiczna infrastruktura turystyczna i okołoturystyczna” na podstawie umowy o dofinansowanie projektu nr UDA-RPWM.02.01.04-28-010/09-00 z dnia 30.07.2010 r. oraz aneksów do umowy. - Informacje na temat projektu objętego wykonaniem audytu zewnętrznego:
- Beneficjentem projektu jest Powiat Giżycki, natomiast jednostką realizującą projekt i inwestorem jest Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku, ul. Węgorzewska 4.
- NR PROJEKTU: WND-RPWM.02.01.04-28-010/09
- Wartośc projektu:
- całkowita wartość Projektu: 1 918 863,60 zł,
- koszty kwalifikowalne Projektu: 1 729 886,77 zł,
- środki europejskie: 1 210 920,73 zł,
- wkład własny Beneficjenta: 518 966,04 zł
- TERMIN I MIEJSCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia – od dnia podpisania umowy, przy czym faza właściwego audytu powinna się rozpocząć po poniesieniu przez Beneficjenta 50% wydatków całkowitej wartości projektu.
- Orientacyjny termin przeprowadzenia audytu od 05.11.2012 do 30.11.2012 r. (o dokładnym terminie rozpoczęcia wykonawca audytu zostanie powiadomiony faksem / pisemnie na 3 dni przed rozpoczęciem zadania).
- Audyt musi być przeprowadzony do 30.11.2012 r., łącznie z ostatecznym zdaniem raportu z audytu do Zamawiającego.
- Miejsce przeprowadzenia audytu – Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku ulica Węgorzewska 4, 11-500 Giżycko.
- Opis przedmiotu zamówienia:
- Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie audytu zewnętrznego projektu pn.: „Budowa ścieżki rowerowej przy drodze powiatowej nr 1805N Giżycko - Pierkunowo”, objętego umową o dofinansowanie projektu nr UDA-RPWM.02.01.04-28-010/09-00 z dnia 30.07.2010 r. oraz aneksami do w/w umowy.
Wspólny słownik zamówień (CPV) – 79.21.20.00-3 usługi audytu - Audyt zewnętrzny należy wykonać w sposób zgodny z:
- wytycznymi programowymi Instytucji zarządzającej RPO W i M pn.: „Wytyczne dla Beneficjentów dotyczące standardów audytu zewnętrznego projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 -2013” z dnia 13 kwietnia 2010r. Wytyczne są umieszczone na stronie internetowej, pod adresem http://www.rpo.warmia.mazury.pl/index.php?page=dzial&dzial_id=376,
- innymi, obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa polskiego i wspólnotowego.
- Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie audytu zewnętrznego projektu pn.: „Budowa ścieżki rowerowej przy drodze powiatowej nr 1805N Giżycko - Pierkunowo”, objętego umową o dofinansowanie projektu nr UDA-RPWM.02.01.04-28-010/09-00 z dnia 30.07.2010 r. oraz aneksami do w/w umowy.
- Zakres zamówienia:
- Audyt zewnętrzny powinien obejmować przede wszystkim analizę dokumentacji oraz stosownych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowanych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania oraz sprawozdania z realizacji projektu ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów projektu i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie.
Podczas audytu powinny zostać zweryfikowane wszystkie poniesione wydatki, pozwalające wykonawcy audytu zewnętrznego wydać wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie. - Audyt zewnętrzny powinien obejmować następujące obszary:
- Audyt zgodności projektu w zakresie finansowym obejmuje min.:
- sprawdzenie, czy opracowane przez Beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji,
- sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne Beneficjenta gwarantują rzetelność wniosków o płatność oraz ich zgodność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową,
- badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, oraz z zapisami w ewidencji księgowej oraz treścią dokumentów źródłowych, posiadanie wyodrębnionej ewidencji księgowej),
- sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z wnioskiem i umową o dofinansowanie,
- ocenę prawidłowości i wiarygodności poniesionych wydatków (faktycznie poniesione, zasadne, celowe, oszczędne, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, nieodbiegające od cen w regionie, przekazane na rachunki wykonawców wskazane w umowach),
- kontrolę formalną faktur i ich zgodność z zapisami umów z wykonawcami,
- sprawdzenie zapewnienia przez Beneficjenta wkładu własnego,
- weryfikowanie kwalifikowalności poniesionych wydatków (na reprezentatywnej próbie oryginałów dokumentów księgowych wykazujących ich poniesienie),
- sprawdzenie sposobu dokumentowania wydatków (opis dokumentów księgowych) oraz ujęcia ich na wyodrębnionym rachunku bankowym wyszczególnionym w planie kont Beneficjenta (jeśli dotyczy),
- badanie zgodności kwot wynikających z zestawienia dokumentów rozliczeniowych z zapisami księgowymi,
- kontrolę zgodności prowadzenia rachunkowości z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. nr 152, poz.1223), w części dotyczącej audytowanego projektu,
- sprawdzenie, czy prowadzona jest wyodrębniona ewidencja wydatków, ewidencja przychodów dla projektu zgodnie z zasadami określonymi dla programu operacyjnego,
- sprawdzenie statusu podatkowego Beneficjenta,
- sprawdzenie kwalifikowalności podatku VAT poprzez zbadanie stanu faktycznego z pisemną interpretacją przepisów prawa podatkowego stwierdzającą możliwość odzyskania podatku VAT w zakresie realizowanego projektu z właściwej Izby Skarbowej (w przypadku, gdy Beneficjent zadeklarował, iż nie może odzyskać podatku VAT, w związku z czym podatek VAT został uznany za koszt kwalifikowalny),
- ocenę zakładanej wysokości kwalifikowalności podatku VAT (w przypadku, gdy Beneficjent zadeklarował, iż tylko część podatku VAT może odzyskać, w związku z czym koszt został uznany za częściowo kwalifikowalny),
- sprawdzenie utrzymywania przez Beneficjenta odrębnego systemu księgowego albo odpowiedniego kodu księgowego dla wszystkich transakcji związanych z projektem.
- Audyt zgodności realizacji projektu odbywa się poprzez:
- sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (m.in. prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych, prawo zamówień publicznych),
- ocenę zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur),
- sprawdzenie zgodności realizacji projektu z wnioskiem i umową o dofinansowanie,
- sprawdzenie poprawności udzielenia zamówień publicznych ( o ile dotyczy), obejmującą w szczególności sprawdzenie, czy Beneficjent prawidłowo stosował ustawę Prawo Zamówień Publicznych,
- potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami),
- prawidłowość zakupu dostaw i usług pod kątem racjonalności wydatków oraz stosowanie zasady konkurencyjności, przejrzystości i należytego upubliczniania (w przypadku Beneficjentów, którzy nie są zobligowani do stosowania Ustawy Prawo Zamówień publicznych),
- sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu,
- potwierdzenie wiarygodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym tj. m.in. weryfikacja zgodności danych przekazywanych we wniosku/wnioskach o płatność w części dotyczącej postępu rzeczowego i postępu finansowego z dokumentacją dotyczącą realizacji projektu, utrzymanie zatrudnienia,
- sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników,
- ocenę prawidłowości stosowania zasad pomocy publicznej (o ile dotyczy), zawartych w przepisach krajowych i wspólnotowych dotyczących pomocy publicznej oraz weryfikacja warunków wykluczających wystąpienie pomocy publicznej podczas realizacji projektu (dotyczy wniosków o dofinansowanie nie uwzględniających pomocy publicznej),
- sprawdzenie, czy Beneficjent wdrożył zalecenia po przeprowadzonych kontrolnych oraz usunął uchybienia, jeśli takie zostały wykryte,
- ocenę prawidłowości zakładanej rentowności projektu tj. czy wysokość generowanego dochodu jest zgodna z zakładaną we wniosku o dofinansowanie (nie dotyczy projektów objętych pomocą publiczną),
- ocenę poprawności udzielania pomocy publicznej.
- sprawdzenie czy została zagwarantowana trwałość projektu (dotyczy audytu zewnętrznego realizowanego przed zakończeniem okresu trwałości)
- Wizyta na miejscu realizacji projektu dotyczy m.in.:
- w przypadku audytu projektu inwestycyjnego (np. budowa, remont, zakupy) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z wnioskiem i umową o dofinansowanie, dokumentacją powykonawczą, protokołami odbioru robót,
- potwierdzenia prawidłowości prowadzenia działań promocyjnych i informacyjnych.
- Audyt zgodności prowadzenia i archiwizowania dokumentacji dotyczy min.:
- sprawdzenia czy wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją projektu,
- sprawdzenia czy wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z wnioskiem i umową o dofinansowanie.
- Audyt zgodności projektu z politykami wspólnotowymi:
- polityki równości szans i niedyskryminacji,
- polityki społeczeństwa informacyjnego (w tym rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych),
- polityki ochrony środowiska (przede wszystkim zgodność z prawem krajowym i wspólnotowym w tym zakresie, poprawa jakości środowiska np. poprzez zmniejszenie emisji gazów, wpływ na obszary sieci Natura 2000, poprawa efektywności energetycznej poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii).
- Audyt w zakresie zasad informacji i promocji obejmuje min.:
- potwierdzenie wywiązania się przez Beneficjenta z obowiązku prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych.
- Audyt zgodności projektu w zakresie finansowym obejmuje min.:
- Audyt zewnętrzny powinien obejmować przede wszystkim analizę dokumentacji oraz stosownych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowanych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania oraz sprawozdania z realizacji projektu ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów projektu i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie.
- Opis warunków udziału wykonawców w postępowaniu i wymagane dokumenty.
Kwalifikacje wykonawcy audytu zewnętrznego- O udzielenie zlecenia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy posiadają niezbędne kwalifikacje, doświadczenie i dysponują osobami zdolnymi do wykonania zlecenia.
- Przez wykonawców o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu należy rozumieć podmioty posiadające:
- udokumentowane kwalifikacje,
- udokumentowane doświadczenie:
- w zakresie audytowania zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych,
- związane z badaniem prawidłowości wykorzystania środków publicznych,
- w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego.
- Wykonawca ubiegający się o przeprowadzenie audytu zewnętrznego zobligowany jest do złożenia:
- wykazu wykonywanych audytów zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych wraz z terminem ich wykonania,
- wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia,
- potwierdzonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe uprawniające do przeprowadzenia zadania audytowego,
- formularz ofertowy (według załączonego wzoru)
Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy, zgodnie z formą reprezentacji wykonawcy określoną w rejestrze handlowym lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacji firmy wykonawcy.
- Powyższe dokumenty powinny dotyczyć zarówno kwalifikacji i doświadczenia osób, które będą bezpośrednio zaangażowane w realizację zlecenia, jak również podmiotu ubiegającego się o uzyskanie zlecenia.
- Złożenie dokumentów potwierdzających posiadanie odpowiednich kwalifikacji i doświadczenia przez wykonawcę powinno stanowić wymóg w stosunku do oferentów ubiegających się o przeprowadzenie audytu projektu.
- Audyt przeprowadzają podmioty, które m.in.:
- uprawnione są do badania sprawozdań finansowych na mocy ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (tj. Dz. U. z 2009 r., Nr 77,poz. 649.),
- posiadają kwalifikacje zawodowe do przeprowadzenia audytu wewnętrznego zgodnie z ustawą z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240).
- w latach 2003-2006 zdały przed komisją powołaną w Ministerstwie Finansów egzamin pozwalający na wykonywanie zawodu audytora wewnętrznego oraz
- posiadają pełną zdolność do czynności prawnych i korzystają z pełni praw publicznych,
- nie były karane za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Mając na uwadze poprawność i kompleksowość audytu zalecane jest, aby jednym z członków zespołu audytowego była osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta.
- Wykonawca audytu zewnętrznego oraz osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu muszą spełniać wymóg bezstronności i niezależności od badanego Beneficjenta. Pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w Wytycznych składa zarówno wykonawca audytu zewnętrznego jak i osoby przeprowadzające audyt.
- Oświadczenia o bezstronności i niezależności składane przez wykonawcę audytu zewnętrznego oraz osoby uczestniczące w przeprowadzeniu tego audytu stanowią załącznik do umowy podpisanej pomiędzy Beneficjentem, a wykonawcą audytu zewnętrznego (wzór oświadczenia w załączeniu).
- Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli wykonawca audytu zewnętrznego (dotyczy również osób uczestniczących w przeprowadzaniu audytu):
- posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce pełniącej rolę Beneficjenta RPO WiM lub jednostce z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, w której ma wykonać usługę dotyczącą audytu zewnętrznego projektu,
- jest lub był w ciągu ostatnich 3 lat przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych bądź zarządzających lub pracownikiem Beneficjenta albo jednostki z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej,
- w ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu zewnętrznego,
- osiągnął, chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat, co najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Beneficjenta, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych - nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt,
- jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będącą w organach nadzorczych beneficjenta, albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby,
- jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację, weryfikację i zarządzanie przedmiotowym projektem,
- pozostaje lub w ciągu ostatnich 3 lat pozostawał w stosunku pracy lub zlecenia z przynajmniej jedną z wymienionych instytucji zaangażowanych we wdrażanie RPO WiM tj. IZ, IP, IP II,
- jest ekspertem umieszczonym w Bazie ekspertów RPO WiM,
- z innych powodów nie spełnia warunków bezstronności i niezależności.
Osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności w stosunku do wszystkich wymienionych instytucji tj.: IZ, IP, IP II. Poprzez spełnianie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawianie w stosunku pracy lub zlecenia z przynajmniej jedną z wymienionych instytucji tj.: IZ, IP, IP II osób wykonujących audyt zewnętrzny.
- Kryteria wyboru oferty oraz ocena spełniania warunków w postepowaniu
- Oferty zostaną zweryfikowane pod katem spełnienia wymagań formalnych tj. dostarczenie wymaganych dokumentów. Ocena spełniania warunków udziału w postepowaniu dokonana będzie na podstawie złożonych dokumentów: spełnia / nie spełnia. Z ofert, które zostaną ocenione pozytywnie pod względem formalnym, zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza.
- Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, zamawiający stosować będzie jedno kryterium - cena =100% (100% = 100pkt).
- Ocena punktowa zostanie ustalona zgodnie ze wzorem:
ilość punktów = [cena (brutto) oferty najtańszej] / [cena (brutto) oferty badanej] x 100%
- Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
- Termin składania ofert upływa do dnia 09.10.2012 r., do godz. 900. Oferty wraz z załącznikami należy złożyć/dostarczyć w zamkniętej kopercie (zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność) w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych, 11-500 Giżycko, ul. Węgorzewska 4, w sekretariacie. Oferty złożone po tym terminie zostaną zwrócone bez otwierania. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską. Na kopercie należy podać nazwę i adres Wykonawcy, by umożliwić zwrot ofert w przypadku dostarczenia ich Zamawiającemu po terminie.
- Oferta winna być oznaczona napisem:
Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku, ul. Węgorzewska 4, 11-500 Giżycko
"Oferta na audyt zewnętrzny - Projekt pn.: Budowa ścieżki rowerowej przy drodze powiatowej nr 1805N Giżycko – Pierkunowo.
Nie otwierać przed dniem 09.10.2012 r. godz. 902”. - Otwarcie ofert nastąpi w dniu 09.10.2012 r. o godz. 9.02 w siedzibie Zamawiającego, w świetlicy.
- Rozstrzygniecie postępowania i zlecenie realizacji zamówienia
O wynikach postępowania jego uczestnicy zostaną poinformowani pisemnie lub faksem. Umowa na wykonanie audytu zostanie podpisana w terminie do 5 dni od rozstrzygnięcia postępowania. - Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami
Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcą są:- Janina Chabrewicz – Główny Księgowy tel./fax 087 429 34 26
- Teresa Wołodźko – Kierownik Sekcji budowy dróg i mostów tel./fax 087 429 34 26
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
Józef Pipiro
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Giżycku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Sławomir Maculewicz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2012-10-02 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Teresa Wołodźko |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-10-02 09:07:08 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-10-02 09:14:12 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2012-10-12 14:37:47 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1077 raz(y) |