ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Rejestracja pojazdów; wydawanie zaświadczenia o posiadaniu pojazdu; wydawanie wtórników dowodów rejestracyjnych; wydawanie tablic tymczasowych; wycofanie pojazdu z ruchu; czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Wpis do rejestru stacji kontroli pojazdów i wydawanie uprawnień diagnostom.Drukuj informacjęSprawa: Rejestracja pojazdów; wydawanie zaświadczenia o posiadaniu pojazdu; wydawanie wtórników dowodów rejestracyjnych; wydawanie tablic tymczasowych; wycofanie pojazdu z ruchu; czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Wpis do rejestru stacji kontroli pojazdów i wydawanie uprawnień diagnostom.

Szczegóły informacji

Rejestracja pojazdów; wydawanie zaświadczenia o posiadaniu pojazdu; wydawanie wtórników dowodów rejestracyjnych; wydawanie tablic tymczasowych; wycofanie pojazdu z ruchu; czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Wpis do rejestru stacji kontroli pojazdów i wydawanie uprawnień diagnostom.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji

Ogłoszono dnia: 2009-03-06 14:32:03

Termin załatwienia

Decyzja administracyjna dotycząca rejestracji pojazdu, rozstrzygająca co do istoty sprawę, wydawana jest bez zbędnej zwłoki, od ręki. <br > Rozstrzygnięcie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, następuje w ciągu 1 miesiąca, natomiast sprawy szczególnie skomplikowanej – o 14 dni dłużej. <br > Każda zmiana terminu załatwienia sprawy z ważnych powodów, wymaga poinformowania strony i określenia przybliżonego terminu jej załatwienia.

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji (pokój 4A - niski parter) w Starostwie Powiatowym w Giżycku; Al. 1 Maja 14; 11-500 Giżycko
 
Godziny obsługi klientów: 8:00 - 14:30

Telefon kontaktowy

087 428 59 58 wew. 23

Adres e-mail

komunikacja@gizycko.starostwo.gov.pl

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji (pokój 4A - niski parter) w Starostwie Powiatowym w Giżycku; Al. 1 Maja 14; 11-500 Giżycko

Wymagane Dokumenty

REJESTRACJA POJAZDÓW:
 
  1. Wniosek o zarejestrowanie pojazdu (do pobrania poniżej w zakładce "Załączniki");
  2. Oryginał dowodu własności;
  3. Ostatni dowód rejestracyjny (jeżeli pojazd był rejestrowany);
  4. Karta pojazdu (jeżeli była wydana);
  5. Dowód osobisty właściciela;
  6. Opłata za tablice rejestracyjne i dowód rejestracyjny (szczegóły - tabela "Opłaty")
ZAŚWIADCZENIE O POSIADANIU POJAZDU:
  1. Podanie;
  2. Opłata skarbowa
 WYDAWANIE WTÓRNIKÓW DOWODÓW REJESTRACYJNYCH:
  1. Wniosek (do pobrania poniżej w zakładce "Załączniki");
  2. Dowód osobisty;
  3. Zaświadczenie z badania technicznego pojazdu;
  4. Opłata za wydanie dowodu rejestracyjnego (szczegóły - tabela "Opłaty")
WYDAWANIE TABLIC TYMCZASOWYCH:
  1. Wniosek (do pobrania poniżej w zakładce "Załączniki");
  2. Dowód osobisty;
  3. Opłata za tablice i pozwolenie czasowe (szczegóły - tabela "Opłaty")
WYCOFANIE POJAZDU Z RUCHU:
  1. Wniosek (do pobrania poniżej w zakładce "Załączniki");
  2. Zdanie dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych;
  3. Zaświadczenie o przekazaniu pojazdu na złom;
  4. trwała zupełna likwidacja pojazdu (zaświadczenie z właściwego Urzędu Gminy)
CZASOWE WYCOFANIE POJAZDU Z RUCHU (SAMOCHODY, PRZYCZEPY, NACZEPY POWYŻEJ 3.5 TONY ORAZ AUTOBUSY) MAKS. NA 8 MIESIĘCY:
  1. Wniosek (do pobrania poniżej w zakładce "Załączniki");
  2. Zdanie dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych

Czas realizacji

Dowód rejestracyjny drukowany jest w PWPW, w związku z powyższym wyżej wymieniony dokument wydawany jest w ciągu 30 dni od dnia rejestracji;
interesant otrzymuje pozwolenie czasowe ważne na 30 dni.

Opłaty

Opłaty – obowiązuje od dnia 16 lutego 2010 r.
OPŁATY KOMUNIKACYJNE
Nr konta: 62 9343 0005 0013 0101 2000 0010
OPŁATY EWIDENCYJNE
     Nr konta:  49 9343 0005 0013 0101 2000 0050
 dowód rejestracyjny
54,00
 dowód rejestracyjny
0,50
 komplet znaków legalizacyjnych
12,50
 zalegalizowane tablice rejestracyjne
 
 nalepka kontrolna na szybę pojazdu
18,50
 nalepka kontrolna na szybę pojazdu
0,50
 pozwolenie czasowe – rejestracja z urzędu
13,50
 pozwolenie czasowe
0,50
pozwolenie czasowe – rejestracja na wniosek
18,50
 pozwolenie czasowe
0,50
 komplet nalepek na tablice tymczasowe
12,50
 
 
za wydanie tablic rejestracyjnych pobiera się następujące opłaty:
 
 
0,50 
  • samochodowych
 80,00
 
 
  •  motocyklowych
 40,00
 
 
  •   motorowerowych
 30,00
 
 
  • W przypadku trójkołowego motocykla i pojazdu samochodowego
    posiadającego homologację według wymagań dla kategorii L
    5
    oraz trójkołowego motoroweru i pojazdu samochodowego posiadającego homologację według wymagań dla kategorii L2, określonych
    w przepisach o homologacji pojazdów, tablice umieszcza się również
    z przodu, jeżeli posiadają specjalne miejsce do jej umieszczenia.
Opłata dwukrotnie zwiększona
(odpowiednio 160,80,60)
 
 
  •  indywidualnych
 1.000,00
 
 
  •  do przyczep
 40,00
 
 
 karta pojazdu
75,00
 karta pojazdu
0,50
 wtórnik karty pojazdu
75,00
 
 
 
OPŁATY KOMUNIKACYJNE:
  • Opłaty komunikacyjne gotówkowe przyjmowane są w kasie - pokój nr 8
  • Opłaty komunikacyjne bezgotówkowe przyjmowane są w Wydziale Komunikacji kartą płatniczą (pobierana jest opłata manipulacyjna 2 zł)
  • Wpłata na konto za pośrednictwem INFO CAR  (pobierana jest opłata manipulacyjna 2 zł) - http://www.info-car.pl/
    Po dokonaniu płatności, wygenerowane zostanie potwierdzenie transakcji (w formacie PDF), z którego wydrukowaną kopią proszę udać się do urzędu lub przesłać e mail (z potwierdzeniem transakcji)  na adres komunikacja@gizycko.starostwo.gov.pl w celu zamówienia dokumentu.
  • Wpłata na konto:
    Nazwa odbiorcy: Starostwo Powiatowe; Al. 1 Maja 14; 11-500 Giżycko; Nr konta:  62 9343 0005 0013 0101 2000 0010
    UWAGA!: przed przekazaniem pieniędzy na konto Starostwa proszę o potwierdzenie prawidłowości wpłaty z pracownikiem Wydziału Komunikacji telefonicznie lub na adres komunikacja@gizycko.starostwo.gov.pl
OPŁATY EWIDENCYJNE:
  • Opłaty ewidencyjne gotówkowe przyjmowane są w kasie - pokój nr 8.
  • Opłaty ewidencyjne bezgotówkowe przyjmowane są w Wydziale Komunikacji kartą płatniczą (pobierana jest opłata manipulacyjna 2 zł)
  • Wpłata na konto za pośrednictwem INFO CAR  (pobierana jest opłata manipulacyjna 2 zł) - http://www.info-car.pl/
    Po dokonaniu płatności, wygenerowane zostanie potwierdzenie transakcji (w formacie PDF), z którego wydrukowaną kopią proszę udać się do urzędu lub przesłać email (z potwierdzeniem transakcji)  na adres komunikacja@gizycko.starostwo.gov.pl w celu zamówienia dokumentu.
  • Wpłata na konto:
    Nazwa odbiorcy: Starostwo Powiatowe; Al. 1 Maja 14; 11-500 Giżycko; Nr konta: 49 9343 0005 0013 0101 2000 0050 ze szczegółowym dopiskiem tytułu wpłaty
    UWAGA!: przed przekazaniem pieniędzy na konto Starostwa proszę o potwierdzenie prawidłowości wpłaty z pracownikiem Wydziału Komunikacji telefonicznie lub na adres komunikacja@gizycko.starostwo.gov.pl
 
INNE OPŁATY:
  • OPŁATA SKARBOWA pobierana jest za wydanie zaświadczenia o posiadaniu pojazdu i pełnomocnictwo: 17,00 zł.
    Wpłata gotówkowa w kasie Urzędu Miejskiego pok. 101
    Wpłata na konto:
    Nazwa odbiorcy: Urząd Miejski w Giżycku, 11-500 Giżycko, Al.  1 Maja 14; 
    Bank PEKAO S.A.  64 1240 5787 1111 0010 5856 4306

Uwagi

Każdy może sprawdzić status swojej sprawy:
  • strona internetowa www.info-car.pl - tu możemy sprawdzić dowód rejestracyjny i kartę pojazdu. Po wpisaniu danych - Nr rejestracyjny i ostatnich 5 znaków nr nadwozia pojawi się komunikat o tym, czy dokumenty są do odbioru w Wydziale Komunikacji w Giżycku.
Statusy wyświetlają się w następującej kolejności:
 
  1. "Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne" - status informuje, że należy czekać, ponieważ trwają czynności wyjaśniające i sprawdzające dane wnioskodawcy, bądź dokument jest w trakcie produkcji w PWPW SA.
  2. "Przyjęto dokument w urzędzie, dokument do odbioru" - status informuje, że możemy udać się do urzędu po odbiór dokumentu.
  3. "Niepoprawne dane, brak spraw w toku lub dokument wydany" - status wyświetla się gdy:
    • na stronie wprowadzono błędne dane (np. popełniono błąd w trakcie wpisywania numeru PESEL lub Numeru rejestracyjnego)
    • wniosek nie został jeszcze wprowadzony do systemu Kierowca/Pojazd (w celu uzyskania wyjaśnień proszę skontaktować się z urzędem)
    • dokument został już wydany w systemie komputerowym Pojazd/Kierowca.
Na stronie: obywatel.gov.pl uzyskasz pomocne informacje dotyczące rejestracji, wyrejestrowania pojazdów itp.
 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.
  3. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego.
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników.
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 czerwca 2004 r. w sprawie trybu dokonywania w dowodach rejestracyjnych pojazdów mechanicznych adnotacji o ustanowieniu zastawu rejestrowego.
  6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 października 2003 r. w sprawie warunków i trybu wydawania kart pojazdów, wzoru karty pojazdu i jej opisu.
  7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 września 2003 r. w sprawie dokumentów stanowiących podstawę wpisu danych do karty pojazdu oraz czynności jednostek zajmujących się dystrybucją, przechowywaniem i wydawaniem kart pojazdów.
  8. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdów do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
  9. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 kwietnia 2002 r. w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności.
  10. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców.
  11. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18 czerwca 2014 r. w sprawie centralnej ewidencji pojazdów
  12. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2019 roku w sprawie profesjonalnej rejestracji pojazdów, stosowanych oznaczeń oraz opłat związanych z profesjonalną rejestracją pojazdów
 
Podstawa prawna stacje diagnostyczne
  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2004 r. w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów
  2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych
  4. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony