ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Prowadzenie postępowania w sprawie rzeczy znalezionychDrukuj informacjęSprawa: Prowadzenie postępowania w sprawie rzeczy znalezionych

Szczegóły informacji

Prowadzenie postępowania w sprawie rzeczy znalezionych

Wydział: Wydział Organizacyjny

Ogłoszono dnia: 2009-03-06 11:48:24

Termin załatwienia

niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Iwona Augustynowicz

Miejsce załatwienia

Wydział Organizacyjny Starostwa Powiatowego  w Giżycku Aleja 1 Maja 14, pokój 13.

Telefon kontaktowy

087 428 59 58

Adres e-mail

sekretariat@gizycko.starostwo.gov.pl

Sposób załatwienia

Celem niniejszej procedury jest prowadzenie postępowania w sprawach odbierania zawiadomień o znalezieniu rzeczy, przyjmowania i przechowywania rzeczy znalezionych oraz poszukiwaniu osób uprawnionych do ich  odbioru.
  1. Sporządzenie do akt sprawy protokołu z przyjęcia zawiadomienia o znalezieniu rzeczy albo znalezieniu i przyjęciu rzeczy. Protokół sporządza się także w przypadku wskazania  przez znalazcę miejsca, w którym rzecz się znajduje.
  2. Sporządzenie poświadczenia przyjęcia zawiadomienia o znalezieniu rzeczy albo znalezieniu i przyjęciu rzeczy. Poświadczenie sporządza się także w przypadku wskazania przez znalazcę miejsca, w którym rzecz się znajduje.
  3. Umieszczenie rzeczy przedstawiającej wartość szacunkową powyżej 100 złotych w depozycie (miejscu przechowywania) w przypadku przechowywania rzeczy w urzędzie. W przypadku przyjęcia znalezionych pieniędzy po ich opisaniu (liczba banknotów, monet, waluta, nominały) przekazanie ich  na podstawie pisma (art.21 ust.1 ustawy o rzeczach znalezionych) Wydziałowi Finansowemu celem wpłacenia na rachunek bankowy sum depozytowych.
    Rzeczy, których posiadanie wymaga pozwolenia, w szczególności broń, amunicja, materiały wybuchowe, dowód osobisty lub paszport przechowywane są na Policji. Rzeczy, której cechy zewnętrzne lub umieszczone na niej znaki szczególne wskazują, że stanowi ona sprzęt lub ekwipunek wojskowy oraz dokument wojskowy, a w szczególności legitymacje, książeczki lub zaświadczenia wojskowe albo karty powołania  przechowuje się w jednostce organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej.
  4. Podjęcie czynności w celu poszukiwania właściciela rzeczy znalezionej stosownie do okoliczności jej zagubienia lub rodzaju rzeczy znalezionej:
    1. w przypadku posiadania danych osobistych, adresu lub siedziby właściciela wzywa się go do niezwłocznego odebrania rzeczy. Termin do odbioru rok od doręczenia wezwania, po tym terminie rzecz przechodzi na własność znalazcy, o ile odbierze rzecz w wyznaczonym terminie;
    2. gdy osoba uprawniona nie jest znana lub brak jest możliwości doręczenia jej wezwania do odbioru rzeczy przygotowuje się niezwłocznie ogłoszenie o znalezionej rzeczy z wezwaniem do jej odbioru przez osobę uprawnioną; ogłoszenie zamieszcza się:
      a)    na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego na okres 1 roku od dnia znalezienia rzeczy;
      b)    na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Giżycku;
      c)    w dzienniku o zasięgu lokalnym lub ogólnopolskim, o ile wartość rzeczy znalezionej przekracza 5000 zł.
  5. Koszty przechowywania rzeczy, utrzymania jej w należytym stanie (w tym koszty ogłoszenia w prasie) oraz koszty poszukiwań obciążają uprawnionego do odbioru rzeczy.
  6. W przypadku ustalenia właściciela rzeczy znalezionej i zgłoszenia się po jej odbiór rzecz wydaje się po uprzednim złożeniu oświadczenia przez tą osobę o uprawnieniu do jej posiadania. O wydaniu rzeczy osobie uprawnionej do jej odbioru oraz o jej adresie zamieszkania albo siedziby informuje się niezwłocznie znalazcę , który zażądał znaleźnego.
  7. W przypadku nie odebrania rzeczy przez właściciela w ciągu jednego roku od wezwania do odbioru lub w przypadku niemożności wezwania w ciągu dwóch lat od dnia jej znalezienia wzywa się znalazcę do odbioru rzeczy znalezionej w wyznaczonym terminie. Znalazcy, który zgłosił się po rzecz przekazuje się zaświadczenie stwierdzające tytuł wejścia w posiadanie do tej rzeczy.
  8. Przekazanie rzeczy znalezionej na stanowisko ds. administracyjno-gospodarczych w przypadku nieodebrania rzeczy przez wezwanego znalazcę, która stała się z mocy art. 19 ust.1 ustawy o  rzeczach znalezionych własnością powiatu.
 

Miejsce odbioru

Wydział Organizacyjny w Giżycku, Aleja 1 Maja 14, pokój 13.

Wymagane Dokumenty

 
 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny -  art. 187,189 KC,
  • Ustawa z dnia 20 lutego 2015r. o rzeczach znalezionych,

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Giżycku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Maciejczuk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-03-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ewa Gudel
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-03-06 10:31:28
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Katarzyna Maciejczuk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-03-06 11:48:24
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Katarzyna Maciejczuk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-08-17 10:59:16
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3480 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony