STATUT
Centrum Kształcenia Praktycznego w Giżycku

 

Podstawa prawna -

  1. Ustawa z dnia 07 września 1991r. o systemie oświaty Dz. U. z 1996r. Nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami.

  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 13 czerwca 2003r. w sprawie rodzajów, organizacji oraz sposobu działania publicznych placówek kształcenia ustawicznego i publicznych placówek kształcenia praktycznego, w tym publicznych ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego.

  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowego i Sportu z dnia 13 czerwca 2003r. w sprawie ramowych statutów: publicznego centrum kształcenia ustawicznego, publicznego ośrodka dokształcania i doskonalenia zawodowego oraz publicznego centrum kształcenia praktycznego

§ 1

Informacje ogólne

  1. Placówka nosi nazwę: Centrum Kształcenia Praktycznego w Giżycku zwane dalej Centrum.

  2. Organem prowadzącym Centrum jest Powiat Giżycki a organem sprawującym nadzór pedagogiczny Warmińsko-Mazurski Kurator Oświaty w Olsztynie.

  3. Terenem działania Centrum jest obszar Powiatu Giżyckiego z możliwością świadczenia wybranych usług dla całego województwa i kraju.

  4. Siedzibą Centrum jest nieruchomość przy ulicy 1Maja 30.


§ 2

Zadania Centrum

Centrum realizuje zadania z zakresu przygotowania praktycznego uczniów i słuchaczy w szkołach dla młodzieży i dorosłych wynikające z programów nauczania dla danych zawodów nauczanych w szkołach, których organem prowadzącym jest Powiat Giżycki, a także inne zadania zlecone przez szkoły i organ prowadzący oraz inne jednostki organizacyjne i podmioty gospodarcze,

Do zadań Centrum w szczególności należy:

  1. Organizowanie i prowadzenie zajęć praktycznych w zakresie całego lub części programu nauczania dla danego zawodu.

  2. Prowadzenie zajęć edukacyjnych w zakresie przysposobienia do pracy dla uczniów gimnazjum.

  3. Doskonalenie nauczycieli teoretycznych przedmiotów zawodowych i nauczycieli praktycznej nauki zawodu, w zakresie nowoczesnych technologii w wybranych specjalnościach.

  4. Organizowanie kursów zmieniających lub doskonalących kwalifikacje pracowników różnych przedsiębiorstw lub bezrobotnych, a także kursów doskonalących umiejętności tych pracowników.

  5. Zajęcia uzupełniające w zakresie nauki zawodu dla młodocianych.

  6. Kształcenie w formie modułowej, zgodnie z programem nauczania dla danego zawodu lub profilu kształcenia ogólnozawodowego.

  7. Organizowanie i prowadzenie egzaminów zawodowych wspólnie z komisjami egzaminacyjnymi w wybranych zawodach.

  8. Organizowanie i prowadzenie poradnictwa zawodowego dla uczniów podejmujących decyzję o wyborze kierunku kształcenia zawodowego.

  9. Prowadzenie punktu konsultacyjnego dla uczniów i ich rodziców , słuchaczy szkół dla dorosłych, nauczycieli kształcenia zawodowego, pracowników przedsiębiorstw i innych osób zainteresowanych kształceniem zawodowym, doskonaleniem zawodowym lub przekwalifikowaniem.

  10. Organizowanie przysposobienia do pracy dla uczniów uczących się w klasach
    przysposabiających do pracy zawodowej.

  11. Realizowanie innych zadań edukacyjnych zleconych przez organ prowadzący oraz inne jednostki organizacyjne i podmioty gospodarcze, w tym :

    1. regionalnych i ogólnopolskich konkursów i wystaw z zakresu działalności technicznej,

    2. stałej i systematycznej współpracy z różnymi jednostkami organizacyjnymi i podmiotami gospodarczymi (krajowymi i zagranicznymi) celem tworzenia nowoczesnych rozwiązań organizacyjnych, dydaktycznych i techniczno – technologicznych,

    3. konferencji, seminariów oraz giełd wyrobów, produktów i usług,

    4. opracowania i upowszechniania różnego rodzaju publikacji, instrukcji, folderów, ulotek, filmów i innych materiałów związanych z działalnością Centrum.

§ 3

Organy Centrum

  1. Organami Centrum są:
    1. Dyrektor Centrum,
    2. Rada Pedagogiczna,
    3. Rada Centrum.
  2. Organy Centrum współdziałają z właściwymi organami szkół zawodowych oraz z innymi jednostkami organizacyjnymi i podmiotami gospodarczymi, na rzecz których Centrum wykonuje zadania.

§ 4

Dyrektor Centrum

  1. Centrum kieruje Dyrektor Centrum.

  2. Na wniosek dyrektora Centrum, zaakceptowany przez organ prowadzący może być utworzone w Centrum stanowisko wicedyrektora lub inne stanowiska kierownicze.

  3. Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności:

    1. kierowanie działalnością Centrum, w tym opracowywanie dokumentacji programowo – organizacyjnej,

    2. reprezentowanie Centrum na zewnątrz,

    3. sprawowanie nadzoru pedagogicznego,

    4. realizacja uchwał Rady Pedagogicznej i Rady Centrum podjętych w ramach ich kompetencji,

    5. sprawowanie opieki nad uczestnikami kształcenia w Centrum oraz stwarzanie im warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego,

    6. opracowywanie planu finansowego Centrum i dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym oraz ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie,

    7. organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi Centrum,

    8. opracowywanie zakresów obowiązków nauczycieli i innych pracowników Centrum,

    9. kształtowanie właściwej atmosfery w pracy i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych,

    10. tworzenie właściwych warunków do współpracy i wymiany informacji między organami Centrum,

    11. wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawnych.

  4. Dyrektor Centrum jest w rozumieniu przepisów Karty Nauczyciela i Kodeksu Pracy, kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Centrum nauczycieli i innych pracowników. W szczególności zaś decyduje w sprawach:

    1. zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Centrum,

    2. przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych zatrudnionym pracownikom,

    3. występowania z wnioskami po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej Centrum w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień nauczycieli oraz pozostałych pracowników Centrum,

  5. Dyrektor Centrum wstrzymuje realizację uchwał Rady Pedagogicznej Centrum niezgodnych z przepisami prawa oświatowego i informuje o tym fakcie organ prowadzący.

§ 5

Rada Pedagogiczna

  1. Rada Pedagogiczna Centrum jest kolegialnym organem Centrum w zakresie realizacji jego zadań statutowych.

  2. Radę Pedagogiczną Centrum tworzą wszyscy nauczyciele Centrum. W zebraniach Rady mogą także brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przezjej przewodniczącego lub na wniosek Rady Pedagogicznej Centrum.

  3. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej Centrum jest Dyrektor Centrum, który prowadzi i przygotowuje jej zebrania, a ponadto jest odpowiedzialny za powiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem Rady Pedagogicznej Centrum.

  4. Zebrania Rady Pedagogicznej Centrum organizowane są przed rozpoczęciem roku szkolnego i po jego zakończeniu oraz w miarę bieżących potrzeb; nie rzadziej jednak niż raz na trzy miesiące.

  5. Zebrania Rady Pedagogicznej mogą być organizowane z inicjatywy jej przewodniczącego albo na wniosek co najmniej 1/3 jej członków.

  6. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej Centrum należy:

    1. zatwierdzanie planów pracy Centrum po zaopiniowaniu przez Radę Centrum,

    2. podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych
      w Centrum po zaopiniowaniu ich projektów przez Radę Centrum

    3. ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli Centrum

    4. podejmowanie uchwał w sprawie wniosku Centrum do Dyrektora właściwej szkoły o skreśleniu ucznia lub słuchacza z listy uczestników zajęć lub kursów realizowanych w Centrum.

    5. wybór swych przedstawicieli do Rady Centrum

  7. Rada Pedagogiczna Centrum opiniuje:

    1. organizację pracy Centrum, w tym rozkład zajęć dydaktycznych

    2. projekt planu rzeczowo - finansowego Centrum

    3. wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom oraz pozostałym pracownikom Centrum odznaczeń nagród i innych wyróżnień,

    4. propozycję Dyrektora Centrum w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowych zajęć wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych.

  8. Rada Pedagogiczna Centrum przygotowuje projekt zmian w statucie Centrum nadanym przez organ prowadzący.

  9. Uchwały Rady Pedagogicznej Centrum podejmowane są zwykłą większością głosów wobecności co najmniej połowy jej członków.

  10. Rada Pedagogiczna Centrum ustala regulamin swojej działalności.

  11. Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane.


§ 6

Rada Centrum

  1. W Centrum działa Rada Centrum jako organ doradczo - opiniodawczy w składzie:

    1. dwóch przedstawicieli Rady Pedagogicznej wybranych przez tę Radą,

    2. dyrektorzy szkół, na rzecz których Centrum organizuje zajęcia praktyczne,

    3. przedstawiciel Rady Powiatu,

    4. przedstawiciel wójtów i burmistrzów gmin Powiatu Giżyckiego,

    5. przedstawiciel Starosty Giżyckiego,

    6. przedstawiciel Kuratora Oświaty,

    7. przedstawiciel Urzędu Pracy,

  2. Do kompetencji Rady Centrum należy:

    1. uchwalanie zmian w statucie Centrum,

    2. opiniowanie kierunków działania Centrum,

    3. przedstawianie wniosków w sprawie działalności statutowej Centrum,

    4. opiniowanie projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych w Centrum,

    5. wspieranie działalności statutowej Centrum poprzez gromadzenie funduszy
      z dobrowolnych składek,

  3. Powstanie Rady Centrum organizuje Dyrektor Centrum,

  4. Pracami Rady Centrum kieruje przewodniczący wybrany na pierwszym posiedzeniu
    organizowanym przez Dyrektora,

  5. Kadencja Rady Centrum trwa 3 lata.

  6. Rada Centrum uchwala regulamin swojej działalności.

  7. Zebrania Rady Centrum organizowane są nie rzadziej niż dwa razy do roku i protokołowane w Księdze Protokołów Rady Centrum. W posiedzeniu Rady Centrum może uczestniczyć z głosem doradczym Dyrektor Centrum. Do udziału w posiedzeniu mogą być zapraszani przez przewodniczącego lub na wniosek Rady Centrum inne osoby z głosem doradczym.

  8. Do czasu, gdy nie zostanie utworzona Rada Centrum, zadania Rady Centrum wykonuje Rada Pedagogiczna.

§ 7

  1. Dyrektor Centrum zapewnia i umożliwia organom Centrum podejmowanie decyzji w granicach ich kompetencji określonych przepisami ustawy o systemie oświaty i niniejszym statutem .

  2. Organy Centrum współdziałają z właściwymi organami szkół oraz innych jednostek organizacyjnych i podmiotów gospodarczych, na rzecz których Centrum wykonuje zadania.

  3. Organy Centrum współdziałają ze sobą i wymieniają informację o podjętych
    sprawach oraz o stanie ich realizacji. Szczegółowy tryb współdziałania w tym
    zakresie ustala Dyrektor Centrum.

§ 8

Sprawy organizacyjne

  1. Podstawową formą pracy dydaktycznej w Centrum są zajęcia praktyczne
    prowadzone w pracowniach.

  2. W Centrum prowadzone są następujące pracownie:

    1. pracownia elektryczno – elektromechaniczna,

    2. pracownia przysposobienia do pracy,

    3. pracownia ogólnotechniczna (samochodowa, szkutnicza, budowlana,
      produkcji rolniczej),

    4. pracownia obróbki cieplnej i metaloplastyki,

    5. pracownia obróbki mechanicznej,

    6. pracownia techniczna rybactwa śródlądowego,

    7. towaroznawstwa i przetwórstwa spożywczego,

    8. budownictwa i techniki sanitarnej.

  3. Podstawową jednostką organizacyjną zajęć praktycznych jest grupa złożona z uczniów lub słuchaczy realizujących określony program nauczania .

  4. Szczegółową organizację zajęć w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji centrum kształcenia praktycznego opracowany przez dyrektora centrum, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania - do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji centrum kształcenia praktycznego zatwierdza organ prowadzący do dnia 31 maja danego roku.

  5. W arkuszu organizacji centrum kształcenia praktycznego zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników centrum, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych, finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.

  6. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji centrum kształcenia praktycznego dyrektor centrum, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala rozkład zajęć, określający organizację zajęć edukacyjnych.

  7. Jednostka zajęć praktycznych trwa 55 minut.


§ 9


Organizacja biblioteki szkolnej i zadania nauczyciela - bibliotekarza.

  1. Biblioteka jest interdyscyplinarną pracownią Centrum, służącą realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktycznych placówki, doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela, popularyzowania wiedzy technicznej.

  2. Z biblioteki mogą korzystać uczniowie, słuchacze, nauczyciele, inni pracownicy Centrum. Uczniowie stają się czytelnikami na podstawie zapisu do ewidencji czytelników biblioteki.

  3. Funkcje biblioteki:

    1. Służy realizacji zadań dydaktycznych placówki oraz wspiera doskonalenie zawodowe nauczycieli.

    2. Pełni rolę ośrodka informacji w Centrum dla uczniów i nauczycieli oraz innych osób korzystających z usług placówki.

  4. Bezpośredni nadzór nad pracą biblioteki sprawuje dyrektor Centrum, który:

    1. zapewnia właściwe pomieszczenie, wyposażenie, wykwalifikowaną kadrę i środki finansowe na działalność biblioteki,

    2. zarządza skontrum zbiorów biblioteki, dba o jej protokolarne przekazanie przy zmianie pracownika,

  5. Lokal biblioteki składa się z magazynów , wypożyczalni i czytelni.

  6. Biblioteka gromadzi następujące materiały:

    1. wydawnictwa informacyjne,

    2. podręczniki do księgozbioru podręcznego,

    3. literaturę popularnonaukową oraz naukową,

    4. odpowiednią prasę techniczną dla uczniów i nauczycieli,

    5. czasopisma społeczno-kulturalne i techniczne, prasa i księgozbiór podręczny
      udostępniane są w czytelni oraz do pracowni na zajęcia.

  7. Czas pracy biblioteki.

    1. biblioteka udostępnia swoje zbiory w czasie trwania zajęć dydaktycznych zgodnie z organizacją roku szkolnego,

    2. czas otwarcia biblioteki ustala dyrektor szkoły.

  8. Zadania i obowiązki nauczyciela - bibliotekarza.

    W ramach pracy pedagogicznej nauczyciel pełniący funkcję bibliotekarza obowiązany jest do:

    1. udostępniania zbiorów w wypożyczalni i czytelni,

    2. indywidualnego doradztwa w doborze lektury,

    3. udzielania informacji bibliotecznych,

  9. W ramach organizacyjno-technicznej nauczyciel bibliotekarz obowiązany jest do:

    1. gromadzenia zbiorów - zgodnie z profilem programowym i potrzebami placówki,

    2. ewidencji zbiorów - zgodnie z obowiązującymi przepisami,

    3. opracowania zbiorów (klasyfikowanie, katalogowanie, opracowanie techniczne),

    4. selekcji zbiorów (materiałów zbędnych i zniszczonych),

    5. organizacji warsztatu informacyjnego (wydzielenie księgozbioru podręcznego, prowadzenie katalogów, kartotek, teczek tematycznych, zestawień bibliograficznych itp.).

  10. Czytelnicy mają prawo do bezpłatnego korzystania z księgozbioru biblioteki.

  11. Korzystający z biblioteki zobowiązani są do dbałości o wypożyczone książki.

  12. Jednorazowo można wypożyczać 3 książki, ale w uzasadnionych przypadkach biblioteka może ograniczyć lub zwiększyć liczbę wypożyczeń z podaniem terminu ich zwrotu.

  13. Czytelnik może prosić o zarezerwowanie potrzebnej mu pozycji.

  14. Korzystający z czytelni wpisuje się do zeszytu odwiedzin.

  15. W przypadku zniszczenia lub zgubienia książki czytelnik musi zwrócić taką samą pozycję albo inną wskazaną przez bibliotekarza o cenie zbliżonej do aktualnej wartości utraconej pozycji.

  16. Wszystkie wypożyczone książki powinny być zwrócone przed końcem roku szkolnego.

  17. Czytelnicy opuszczający szkołę (pracownicy, uczniowie) zobowiązani są do pobrania zaświadczenia potwierdzającego zwrot materiałów wypożyczonych z biblioteki.

§ 10


Gospodarka finansowa

  1. Centrum prowadzi gospodarkę finansową w formie zakładu budżetowego, któremu jest udzielana dotacja z budżetu Powiatu.

  2. Uczniowie szkół, których organem prowadzącym jest Powiat Giżycko korzystają z zajęć organizowanych w Centrum - nieodpłatnie.

  3. Uczniowie szkół publicznych prowadzonych przez inne organy mogą korzystać z zajęć organizowanych w Centrum wg zasad określonych w porozumieniu (umowie) zawieranym pomiędzy szkołą a Dyrektorem Centrum.

  4. Centrum może prowadzić zajęcia praktyczne dla uczniów i słuchaczy szkół niepublicznych na zasadach pełnej odpłatności.

  5. Pozaszkolne formy kształcenia dokształcania i doskonalenia są finansowane przez zleceniodawców, zgodnie z umowami zawartymi między nimi a Dyrektorem Centrum.

  6. Koszty przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych oraz przyznawania tytułów kwalifikacyjnych pokrywają jednostki zlecające lub indywidualnie osoby poddające się procesowi kwalifikacyjnemu.

§ 11

Uczniowie, słuchacze i pracownicy Centrum

  1. Uczniami i słuchaczami są osoby przyjęte na podstawie umów na zajęcia praktyczne, praktyki zawodowe, warsztaty, kursy szkoleniowe lub inne formy dokształcania i doskonalenia zawodowego.

  2. Uczniowie (słuchacze) mają prawo do:

    1. właściwie zorganizowanego procesu kształcenia praktycznego zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy,

    2. opieki wychowawczej i warunków nauki w Centrum zapewniających bezpieczeństwo i ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej,

    3. korzystania z pomieszczeń do nauki i zamieszkania oraz obiektów sportowych, biblioteki, czytelni, świetlicy na zasadach określonych w regulaminach tych pomieszczeń,

    4. życzliwego i podmiotowego traktowania, rozwijania zainteresowań, zdolności, talentów,

    5. zgłaszania do Dyrektora Centrum lub Rady Pedagogicznej uwag dotyczących organizacji zajęć i warunków pracy,

    6. zapoznania się z programem nauczania, jego treściami oraz zasadami i kryteriami oceny, stosowanymi przez nauczyciela,

    7. sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny,

    8. poszanowania godności własnej w sprawach osobistych, rodzinnych i koleżeńskich,

    9. swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących Centrum,

    10. otrzymania dokumentów potwierdzających przebieg nauki i egzaminów.

  3. Uczeń i słuchacz ma obowiązek :

    1. systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych i życiu Centrum,

    2. terminowego przystąpienia do egzaminu zaliczającego daną formę zajęć dydaktycznych zrealizowanych w Centrum,

    3. godnego i kulturalnego zachowania się w Centrum,

    4. okazywania szacunku pracownikom Centrum, podporządkowania się zaleceniom i zarządzeniom Dyrektora,

    5. przestrzegania kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników Centrum,

    6. dbałości i odpowiedzialności za powierzone mienie, wspólne dobro, ład i porządek w Centrum.

  4. Za szczególne zaangażowanie i osiągnięcia w procesie szkoleniowym uczeń (słuchacz) może być wyróżniony :

    1. pochwałą nauczyciela wobec grupy,

    2. pochwałą Dyrektora Centrum wobec wszystkich uczniów (słuchaczy),

    3. wystąpieniem do szkoły kierującej ucznia do Centrum o przydzielenie mu nagrody, zgodnie ze statutem tej szkoły,

    4. nagrodą rzeczową,

    5. listem pochwalnym skierowanym do rodziców ucznia lub szkoły kierującej ucznia lub słuchacza do Centrum.

  5. Za naruszenie postanowień niniejszego statutu oraz za postawę niegodną ucznia lub słuchacza Centrum, uczeń lub słuchacz może być ukarany:

    1. upomnieniem udzielonym mu przez nauczyciela,

    2. upomnieniem udzielonym mu przez Dyrektora Centrum

    3. naganą udzieloną mu przez Dyrektora Centrum

    4. wystąpieniem do szkoły kierującej ucznia lub słuchacza do Centrum z informacją o jego przewinieniach oraz wnioskiem o ukaranie go zgodnie ze statutem tej szkoły.

§12

  1. W centrum zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników nie będących nauczycielami (inżynieryjno-technicznych, administracyjnych i obsługi, doradców zawodowych).

  2. Zasady zatrudniania i wynagradzania nauczycieli oraz innych pracowników, o których mowa w ust. 1, określają odrębne przepisy.

  3. Szczegółową realizację zadań przez pracowników o których mowa w ust. 1określają ich indywidualne przydziały czynności ustalone przez Dyrektora Centrum.

  4. Pracownicy, o których mowa w ust. l w realizacji swoich zadań wynikających z przydziałów czynności powinni kierować się :

    1. odpowiedzialnością za życie i zdrowie oraz bezpieczeństwo i higienę pracy uczniów i słuchaczy,

    2. dbałością i odpowiedzialnością za powierzone mienie oraz za prawidłowy przebieg procesu dydaktyczno - wychowawczego.


§ 13

Postanowienia końcowe

  1. Ocenianie opanowania przez uczniów lub słuchaczy umiejętności określonych programem zajęć praktycznych odbywa się na zasadach określonych w szkolnym systemie oceniania, właściwym dla szkoły kierującej ucznia do Centrum.

  2. Centrum prowadzi następującą dokumentację przebiegu nauczania:

    1. księgę protokołów Rady Pedagogicznej,

    2. księgę protokołów Rady Centrum,

    3. arkusz organizacyjny na dany rok,

    4. dzienniki zajęć,

    5. programy nauczania dla różnych grup kursowych,

    6. arkusz przydziału czynności dla nauczycieli,

    7. harmonogramów kursów i zajęć praktycznych ,

    8. protokół postępowania kwalifikacyjnego i egzaminu,

    9. zaświadczenia (certyfikaty) ukończenia kursów,

    10. książkę zarządzeń Dyrektora Centrum,

    11. księgę kontroli i wizytacji,

    12. umowy o praktyczną naukę zawodu.

  3. Uczestnikom pozaszkolnych form kształcenia Centrum wydaje dokumenty potwierdzające ich ukończenie określone przez Dyrektora Centrum.

  4. Organy Centrum współpracują z dyrektorami i radami pedagogicznymi szkół zwłaszcza w zakresie wypełniania zadań wychowawczo-opiekuńczych w stosunku do uczniów i słuchaczy poprzez:

    1. powiadamianie ich o wynikach realizacji zajęć praktycznych oraz frekwencji i zachowaniu,

    2. przekazywaniu im wyników klasyfikacji związanej z kształceniem w Centrum,

    3. zapraszanie przedstawicieli szkół i jednostek na zebrania Rady Pedagogicznej Centrum i uroczystości w Centrum,

    4. organizowanie konferencji i narad w sprawie oceny pracy Centrum oraz doskonalenia i unowocześniania jego programów działania

    5. przeprowadzanie badań ankietowych dotyczących potrzeb programowych i oceny pracy Centrum,

    6. formułowanie pisemnych opinii o uczniach i słuchaczach odbywających szkolenie w Centrum na prośbę zainteresowanych,

    7. informowanie o proponowanych formach i tematyce szkoleń w Centrum

  5. Centrum używa pieczątki o następującej treści:

    Centrum Kształcenia Praktycznego w Giżycku
    ul. 1 Maja 30
    11-500 Giżycko