Ustalenia i wnioski pokontrolne.

Prowadzone przez Starostwo Powiatowe w Giżycku rejestry nieruchomości pozostających w zasobie nieruchomości Skarbu Państwa nie budzą zastrzeżeń i są na bieżąco aktualizowane.

Plany wykorzystania zasobu Skarbu Państwa nie są prowadzone. Pomimo niewielkiej ilości nieruchomości pozostających w zasobie zaleca się sporządzenie planu wykorzystania zasobu na rok 2007.

Na terenie Starostwa Powiatowego w Giżycku znajdują się jeszcze jednostkowe nieruchomości, które z mocy prawa stały się własnością gmin i do chwili obecnej nie zostały skomunalizowane. W Starostwie zebrane zostały informacje o wszystkich takich nieruchomościach, w stosunku do których nie zostały jeszcze wydane ostateczne decyzje potwierdzające nabycie prawa własności tych nieruchomości przez gminy.

W zakresie gospodarowania celowymi środkami budżetowymi przyznanymi na gospodarkę nieruchomościami Skarbu Państwa ustalenia kontroli wskazują, że środki wykorzystane zostały zgodnie z przeznaczeniem. Zaplanowane do wykorzystania środki z dotacji były w pełni wykorzystane w poszczególnych latach.

Z ustaleń kontroli wynika, że kompleksowa aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa prowadzona była w latach 2001 i 2003. W związku z powyższym w kontrolowanym okresie nie było konieczności prowadzenia aktualizacji opłat rocznych z tego tytułu. W kontrolowanym okresie (w latach 2005 i 2006) przeprowadzono natomiast kompleksową aktualizację opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomościami Skarbu Państwa.

Egzekwowanie wierzytelności wynikających z ustalonych opłat z tytułu zarządu i użytkowania wieczystego nieruchomości, a także z innych tytułów jest zadowalające. W stosunku do zaległych należności podejmowane są na bieżąco kroki egzekucyjne.

O ustaleniach kontroli na bieżąco informowano pracowników kontrolowanego Wydziału oraz udzielano instruktażu w zakresie sposobu realizacji kontrolowanych zagadnień. Kierownika kontrolowanej jednostki poinformowano o przysługujących mu uprawnieniach dotyczących zgłoszenia zastrzeżeń co do treści protokołu w terminie 7 dni.

Protokół sporządzono w dwóch egzemplarzach, z których jeden doręczono kierownikowi jednostki.

Na tym protokół zakończono i po przeczytaniu podpisano.