Akty prawa miejscowego
Pobierz dane XMLAkt prawny: XLV.277.2018Drukuj informacjęAkt prawny: XLV.277.2018Szczegóły informacji
XLV.277.2018
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: XLV
Kadencja: V kadencja (2014-2018)
Data wejścia w życie: 2018-11-08
Data podjęcia/podpisania: 2018-09-27
Tytuł aktu:
w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Powiatu Giżyckiego
Na podstawie:
art. 3d ust. 2, art. 40 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2018 r., poz.995 z późn. zm.)
Treść:
uchwala się, co następuje:
§ 1
- Ustala się zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Powiatu Giżyckiego, zwanego dalej powiatem, w sprawach, w których ich przeprowadzenie nakazują przepisy prawa lub w innych sprawach ważnych dla powiatu.
- Zasady i tryb przeprowadzenia konsultacji, o których mowa w ust.1 stosuje się do przedsięwzięć, dla których tryb konsultacji nie został określony w przepisach odrębnych.
§ 2
- Celem konsultacji jest poznanie opinii, uwag i propozycji mieszkańców powiatu, w ważnych dla powiatu zamierzeniach, planach działania i programach strategicznych powiatu.
- Konsultacje przeprowadzane są w sytuacjach przewidzianych przepisami prawa oraz w innych sprawach ważnych dla powiatu.
- Konsultacje mogą być przeprowadzane, w szczególności, w sprawach dotyczących:
- strategii rozwoju powiatu;
- programów i innych działań, dla których przeprowadzenie konsultacji jest wymagane przepisami prawa;
- wieloletnich planów i programów inwestycyjnych;
- innych istotnych spraw wymagających zasięgnięcia opinii mieszkańców powiatu.
- Konsultacje przeprowadza się:
- w sposób stwarzający warunki dla powszechnego uczestnictwa w nich mieszkańców powiatu;
- przy zapewnieniu rzetelności i pełnej informacji o przedmiocie konsultacji oraz ich szczegółowych zasadach i trybie.
§ 3
- Uprawnionymi do udziału w konsultacjach są mieszkańcy powiatu.
- Konsultacje uważa się za ważne bez względu na liczbę uczestniczących mieszkańców.
§ 4
- Konsultacje przygotowuje i przeprowadza Zarząd Powiatu.
- Z wnioskiem o przeprowadzenie konsultacji mogą wystąpić:
- organy powiatu;
- grupa mieszkańców powiatu w liczbie co najmniej 100 osób;
- organizacje pozarządowe w liczbie co najmniej 4, w sprawach prowadzonej przez nie działalności statutowej.
- Grupa mieszkańców powiatu z wnioskiem o przeprowadzenie konsultacji występuje do Zarządu Powiatu, przy czym lista poparcia wniosku o przeprowadzenie konsultacji powinna zawierać:
- imię i nazwisko osoby udzielającej poparcia;
- adres zamieszkania (ulica, nr domu, miejscowość);
- podpis.
- Grupę mieszkańców reprezentują pierwsze trzy osoby podpisane na liście poparcia wniosku o przeprowadzenie konsultacji.
- Podstawą do złożenia wniosku o przeprowadzenie konsultacji przez organizacje pozarządowe są uchwały odpowiednich organów tych organizacji popierające ich przeprowadzenie wraz z podpisami osób reprezentujących organizacje.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 2, powinien zawierać propozycje:
- przedmiotu konsultacji;
- terminu konsultacji, z zastrzeżeniem, że nie może być on krótszy niż 21 dni;
- zasięgu konsultacji;
- formę przeprowadzenia konsultacji;
- uzasadnienia celowości przeprowadzenia konsultacji.
- Zarząd Powiatu rozpatruje wniosek o przeprowadzenie konsultacji uwzględniając koszty proponowanej konsultacji, istotność przedmiotu konsultacji dla Powiatu oraz zasadność celu konsultacji, w ciągu 30 dni od dnia jego wpłynięcia do Starostwa. O sposobie rozpatrzenia wniosku informuje się wnioskodawcę i Radę Powiatu.
- W przypadku, gdy wniosek o przeprowadzenie konsultacji zawiera braki formalne, Zarząd Powiatu pisemnie informuje o tym wnioskodawcę i wzywa do jego uzupełnienia w terminie 7 dni.
- Jeżeli wnioskodawca w wyznaczonym terminie nie uzupełni braków formalnych wniosek o przeprowadzenie konsultacji pozostawia się bez rozpatrzenia.
§ 5
Procedurę konsultacji wszczyna Zarząd Powiatu i określa w szczególności:
- przedmiot konsultacji;
- czas rozpoczęcia i zakończenia konsultacji;
- zasięg konsultacji;
- formę konsultacji;
- podmioty uprawnione do wzięcia udziału w konsultacjach;
- komórkę organizacyjną Starostwa lub jednostkę organizacyjną powiatu odpowiedzialną za przeprowadzenie konsultacji;
- sposób udostępnienia informacji o konsultacji.
§ 6
- Konsultacje przeprowadza się z wykorzystaniem jednej lub kilku niżej wskazanych form:
- zbieranie ankiet, opinii, uwag, prowadzonych dla części powiatu lub całego powiatu w drodze komunikacji elektronicznej lub w drodze korespondencji tradycyjnej (np. składanie w wyznaczonych punktów);
- otwartych spotkań z mieszkańcami pozwalających zasięgnąć bezpośrednich opinii i propozycji rozwiązań złożonych do protokołu;
- O wyborze formy konsultacji decyduje Zarząd Powiatu, stosownie do przedmiotu planowanych konsultacji;
- Konsultacje trwają co najmniej 21 dni, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
§ 7
- Zawiadomienie o konsultacjach zamieszcza się co najmniej na 14 dni przed ich rozpoczęciem, poprzez poinformowanie mieszkańców na:
- stronie internetowej Starostwa;
- na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Giżycku
- Dodatkowo zawiadomienie o konsultacjach może być zamieszczone:
- na stronach internetowych gmin Powiatu Giżyckiego;
- na tablicach ogłoszeń powiatowych jednostek organizacyjnych i gmin Powiatu Giżyckiego;
- w formie ulotek informacyjnych;
- w mediach lokalnych.
§ 8
- Spotkaniom przeprowadzanym w ramach konsultacji przewodniczy Starosta lub osoba przez niego upoważniona.
- Ze spotkania sporządza się protokół.
- W protokole zamieszcza się informację o sposobie zawiadomienia, miejscu, terminie konsultacji, przedmiocie konsultacji oraz przebiegu dyskusji i uzyskanych opinii.
§ 9
Na stronie internetowej Starostwa w wyznaczonej zakładce na konsultacje zamieszcza się wszelkie informacje związane z prowadzonymi konsultacjami:
- zawiadomienia o rozpoczęciu konsultacji;
- wzory ankiet, formularzy, treść dokumentów, zamierzeń, programów itp. poddawanych konsultacjom;
- sprawozdania z konsultacji.
§ 10
- Z przeprowadzonych konsultacji sporządza się sprawozdanie zawierające w szczególności:
- przedmiot i cel konsultacji;
- podmioty zaangażowane w konsultacje;
- przebieg konsultacji;
- zgłoszone opinie, uwagi, rekomendacje;
- wyniki konsultacji
- Sprawozdanie z konsultacji publikuje się na stronie internetowej Starostwa w terminie 30 dni od zakończenia konsultacji.
- Wyniki konsultacji mają charakter opiniodawczy i nie wiążą organów powiatu.
§ 11
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Giżycku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Sławomir Maculewicz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-03-04 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Kamila Gaińska-Wójcik |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-03-04 14:45:18 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-03-04 14:45:57 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-03-04 14:45:57 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1931 raz(y) |