ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-06-10 09:24:39 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

 ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH

Adres: ul. Węgorzewska 4, 11–500 Giżycko

Tel. 087 429 34 26

E–mail:

<e-mail>

Dyrektor: inż. Józef Pipiro, tel. (087) 429 34 26 w. 22

Zastępca: Grzegorz Moszczyński, tel. (087) 429 34 26 w. 11

Status prawny 

Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku jest powiatową jednostką organizacyjną utworzoną w trybie i na warunkach określonych Uchwałą Nr III/6/98 Rady Powiatu Giżycko z dnia 15 grudnia 1998 roku.

Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku jest jednostką budżetową, której wydatki pokrywane są z budżetu Powiatu Giżyckiego w ramach środków przeznaczonych na dany rok na utrzymanie, modernizację, budowę dróg i mostów powiatowych.

Nadzór nad Zarządem Dróg Powiatowych sprawuje Zarząd Powiatu. 

 

Siedziba Zarządu Dróg Powiatowych w Giżycku 

Kierownictwo Zarządu Dróg Powiatowych oraz służba administracyjno-techniczna zarządu mieści się w Giżycku przy ul. Węgorzewskiej 4, tel. 087 429 34 26. 

Służba drogowa (Obwód Drogowy) mieści się w Giżycku przy ul. Suwalskiej 19, tel. 087 428 15 82.  

 

Przedmiot Działania

Przedmiot działania Zarządu Dróg reguluje Ustawa o drogach publicznych z 29 sierpnia 2000 Dz. U. Nr 71, poz. 838. 


Obszar działania Zarządu Dróg Powiatowych w Giżycku

 Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku wykonuje zadania w stosunku do dróg powiatowych w granicach administracyjnych Powiatu Giżyckiego.


Zasięg działania Zarządu Dróg Powiatowych obejmuje miasta i gminy: 

  • miasto Giżycko
  • miasto Ryn
  • gmina Giżycko
  • gmina Kruklanki
  • gmina Miłki
  • gmina Ryn
  • gmina Wydminy 

Struktura własności nieruchomości:

 - trwały zarząd  

 

Sekcja ds. Uzgodnień

pokój nr 11
tel. 087 429 34 26 w. 28

specjalista mgr Zbigniew Szpak
specjalista mgr Paweł Galicki

Przyjmowanie interesantów
poniedziałek-czwartek 700-15
00
piątek 1000-1500

 

Załatwianie interesantów:

I. Sprawy ogólne

Opłaty:

opłata skarbowa:

  • 5 zł wniosek/podanie

  • 0,50 zł załącznik


II. Zajęcie pasa drogowego


Sprawa

Wymagane dokumenty

Uzgodnienie wejścia w pas drogowy

  • wniosek na druku
  • plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 pasa drogowego przewidzianego do zajęcia z wyraźnym zaznaczeniem miejsca planowanych robót
  • opłata skarbowa

Wydanie zgody na zajęcie pasa drogowego

  • wniosek na druku
  • plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zakreślonym kolorem czerwonym obrysem zajętej powierzchni pasa drogowego
  • projekt organizacji ruchu drogowego na odcinku przewidywanego zajęcia pasa drogi/ulicy zatwierdzony przez właściwy dla danej drogi organ zarządzający ruchem
  • opłata skarbowa

Wydanie zgody na umieszczenie reklamy (banneru)

  • wniosek na druku
  • plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 pasa drogowego obejmujący obszar w którym planowane jest umieszczenie reklamy z zaznaczeniem jej lokalizacji
  • projekt całej konstrukcji zawierający podstawowe wymiary
  • zgłoszenie z Wydziału Budownictwa w przypadku urządzeń reklamowych świetlnych lub podświet-lanych instalowanych w terenie zabudowanym.
  • pozwolenia na budowę z Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Giżycku w przypadku reklam wolno stojących trwale związanych z gruntem.
  • opłata skarbowa

Wydanie zgody na umieszczenie punktu usługowego/handlowego

  • wniosek na druku
  • plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 pasa drogowego obejmujący obszar położenia obiektu z zaznaczeniem jego lokalizacji
  • opłata skarbowa

Wydanie zgody na lokalizację zjazdu

  • wniosek na druku
  • plan sytuacyjny pasa drogowego w skali 1:500 lub 1:1000 z naniesioną lokalizacją planowanej inwestycji
  • dokument potwierdzający tytuł własności do nieru-chomości gruntowej
  • opłata skarbowa

Wydanie warunków technicznych na wykonanie zjazdu

  • wniosek na druku
  • plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z naniesioną lokalizacją planowanego zjazdu
  • dokument potwierdzający tytuł własności do nieru-chomości gruntowej
  • opłata skarbowa

 

Opłaty:

  1. opłata skarbowa:

  • 5 zł wniosek/podanie

  • 0,50 zł załącznik

  • 38 zł przedłużenie zezwolenia

  1. stawki opłat za zajęcie pasa drogowego:

    1. Drogi powiatowe:

      1. Za każdy dzień zajęcia 1 m2 pasa drogowego

        1. 0.40 zł/m2 /dzień (jezdnia, chodnik)

        2. 50% stawki (pobocze, pas zieleni)

    2. Ryczałt za każdy dzień utrudnień w ruchu drogowym:

      1. Zajęcie powierzchni powyżej 20% szerokości jezdni – 100 zł/dzień

      2. Całkowite zajęcie jezdni – 200 zł/dzień

    3. Opłata jednorazowa za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy urządzenia:

      1. Poza obszarem zabudowanym – 8 zł/m2

      2. Obszar zabudowany – 16 zł/m2

      3. Obiekt mostowy – 160 zł/m2

    4. Opłata za 1m2 powierzchni pasa drogowego, zajętego przez rzut poziomy obiektu handlowego i usługowego oraz opłata za 1m2 powierzchni reklamy za każdy dzień zajęcia pasa drogi:

      1. Obiekty handlowe i usługowe:

        1. Obszar zabudowany – 0.10 zł/m2 /dzień

        2. Poza obszarem zabudowanym – 0.10 zł/m2 /dzień

      2. Reklamy:

        1. Obszar zabudowany – 0.90 zł/m2 /dzień



III. Sprawy organizacji ruchu


Sprawa

Wymagane dokumenty

Termin

Roboty wykony-wane w pasie drogowym

Projekt organizacji ruchu opracowany w dwóch egzemplarzach przez inwestora, wykonawcę lub inną osobę powinien zawierać:

  • Plan orientacyjny w skali 1:10000 lub 1:25000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
  • Plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem istniejącej i projektowanej organizacji ruchu; w uzasadnionych przypadkach w skali 1:2000 lub szkic bez skali,
  • Program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną,
  • Zasady dokonywania zmian oraz ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz zawierające zmienne elementy mające wpływ na ruch drogowy,
  • Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i warunków ruchu,
  • Uzasadnienie wprowadzenia lub zmiany organizacji ruchu,
  • Termin wprowadzenia, a dla czasowej organizacji ruchu także termin przywrócenia poprzedniego stanu.

Do projektu powinny być dołączona opinia Komendanta Powiatowego Policji.

30 dni przed wykonaniem robót

Ustawienie znaku

Projekt organizacji ruchu opracowany w dwóch egzemplarzach przez inwestora, wykonawcę lub inną osobę powinien zawierać:

  • Plan orientacyjny w skali 1:10000 lub 1:25000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
  • Plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem istniejącej i projektowanej organizacji ruchu; w uzasadnionych przypadkach w skali 1:2000 lub szkic bez skali,
  • Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i warunków ruchu,
  • Uzasadnienie wprowadzenia lub zmiany organizacji ruchu,
  • Termin wprowadzenia, a dla czasowej organizacji ruchu także termin przywrócenia poprzedniego stanu.

Do projektu powinny być dołączona opinia Komendanta Powiatowego Policji.

30 dni przed ustawieniem znaku

 

Osobą odpowiedzialną za organizację ruchu jest Specjalista ds. organizacji ruchu i kontroli technicznej

p. Ryszard Kałamarz, pokój nr 9

« powrót do poprzedniej strony