Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
POWIATOWY OŚRODEK
|
CZAS URZĘDOWANIA:
TELEFON ZAUFANIA
każdego dnia w godzinach od 1000 do 1200 i od 1530 do 1730
Ośrodek czynny jest przez cały rok kalendarzowy. Dyrektor Ośrodka przyjmuje interesantów w środy w godzinach 800 – 1200. Pozostali pracownicy przyjmują interesantów codziennie – w godzinach swojej pracy. Interesanci w Powiatowym Ośrodku Adopcyjno – Opiekuńczym załatwiani są w oparciu o: zasady procedury administracyjnej, to jest ustawę z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.); przepisy ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001r, Nr 112, poz. 1198). Pracownicy Ośrodka zobowiązani są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki. Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, o ile podmiot obowiązany do jej udostępnienia nie poniesie dodatkowych kosztów związanych ze wskazanym sposobem udostępniania informacji. Powiatowy Ośrodek Adopcyjno – Opiekuńczy w Giżycku został powołany 1 maja 2001r. Jest placówką specjalistyczną o charakterze diagnostycznym i konsultacyjnym, której celem jest zapewnienie sierotom naturalnym i społecznym opieki w zastępczym środowisku rodzinnym – w rodzinach adopcyjnych, w rodzinach zastępczych, placówkach rodzinnych i innych formach opieki. Dyrektorem Ośrodka jest mgr Eliza Szwed. W Ośrodku zatrudnionych jest czterech pracowników: dyrektor, pedagog, dwóch pracowników socjalnych – w tym 3 osoby na ½ etatu. Ośrodek realizuje następujące zadania: wspomaga niewydolne rodziny naturalne w prawidłowym wychowaniu i opiece nad dzieckiem; prowadzi działalność zmierzającą do podtrzymania więzów rodzinnych i propagowania planowania rodziny; rozpoznaje sytuację życiową i udziela wszechstronnego wsparcia nieletnim kobietom oczekującym dziecka; pozyskuje i gromadzi informacje o dzieciach oczekujących na objęcie zastępczymi formami wychowania rodzinnego; umożliwia umieszczenie dzieci osieroconych i opuszczonych w zastępczych formach wychowania rodzinnego mając na uwadze przede wszystkim dobro dziecka i zasadę nierozłączania rodzeństwa; prowadzi wszechstronne przygotowanie małżeństw do podjęcia zadań wynikających z rodzicielstwa zastępczego; rozpoznaje sytuację rodzin patologicznych i występuje do sądów rodzinnych i dla nieletnich o uregulowanie sytuacji dziecka zagrożonego brakiem opieki rodzicielskiej; udziela kandydatom pomocy w zakresie przygotowania wniosków do sądów o ustalenie zastępczym środowiskiem rodzinnym wydaje opinie o kandydatach na rodziców adopcyjnych i zastępczych oraz dzieciach oczekujących na umieszczenie w zastępczym środowisku rodzinnym. informuje i edukuje społeczeństwo, uwzględniając w swych działaniach zasadę dobra dziecka oraz ochronę życia poczętego. ustawa z dnia 29 listopada 1990r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 1998r. Nr 64, poz. 414 z późn. zm.) rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 lutego 2001r. w sprawie ośrodków adopcyjno – opiekuńczych (Dz. U. z 2001r. Nr ustawa z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks Rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 1964r. Nr 9, poz. 59); rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 września 2001r. w sprawie rodzin zastępczych (Dz. U. z 2001r. Nr 120, poz. 1284)
STANOWISKA ZADANIA Dyrektor – mgr Eliza Szwed Stanowisko ds. pedagogicznych Stanowisko ds. psychologicznych Stanowisko ds. socjalnych Stanowisko ds. finansowych Stanowisko ds. administracyjnychZAŁATWIANIE INTERESANTÓW:
PODSTAWA PRAWNA:
STRUKTURA ORGANIZACYJNA