ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

UCHWAŁA nr XV/119/2000 Rady Powiatu w Giżycku z dnia 28.03.2000 r. w sprawie określenia trybu postępowania przy udzielaniu dotacji na realizację zadań publicznych o charakterze powiatowym podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.

Informacja ogłoszona dnia 2012-04-23 11:12:31 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

UCHWAŁA nr XV/119/2000
Rady Powiatu w Giżycku
z dnia 28.03.2000 r.

w sprawie określenia trybu postępowania przy udzielaniu dotacji na realizację zadań publicznych o charakterze powiatowym podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.

Na podstawie art. 12 pkt. 11 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. nr 91, poz.578 z późn.zm.) oraz art. l18 ust. 2 Ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. nr 155. poz. 1014 z poźn.zm.) Rada Powiatu uchwala co następuje:

§ 1

  1. Prawo ubiegania się o dotację z budżetu powiatu przysługuje podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów- publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań powiatu giżyckiego.
  2. Zadania określone w ust. 1 mogą być wykonywane przez grupę podmiotów.

§ 2

  1. Podmioty, o których mowa w § 1 mogą otrzymać dotacje wyłącznie na cele związane z realizacją zadań powiatu, określone w uchwale budżetowej na dany rok.
  2. Wysokość środków na realizację zadań, o których mowa w § 1 określa w uchwale budżetowej Rada Powiatu w Giżycku.

§ 3

  1. Postępowanie o udzielenie dotacji prowadzone jest w formie konkursu ofert, tj. wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące zasady:
    1. powszechności
    2. jawności
    3. uczciwej konkurencji
    4. pisemności postępowania

§ 4

  1. Z wnioskiem o udzielenie dotacji występują do Zarządu powiatu organy uprawnione do reprezentowania i kierowania działalnością podmiotu.
  2. Wniosek powinien zawierać:
    1. dokładną nazwę i adres podmiotu ubiegającego się o dotację
    2. informacje dotyczące statusu prawnego podmiotu i wiarygodności merytorycznej i finansowej, potwierdzone stosownymi dokumentami
  3. Do wniosku załącza się:
    1. ofertę wykonanie wyodrębnionego zadania
    2. oświadczenia o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących na możliwość wykonania zadania
    3. szczegółową charakterystykę zadania, nazwę, sposób, termin i miejsce jego realizacji oraz liczbę osób objętych zadaniem
    4. wartość zadania w oparciu o kalkulację, ze wskazaniem źródeł finansowania, w tym oczekiwanej kwoty z budżetu powiatu.
    5. oświadczenie o nieprowadzeniu działalności w celu osiągnięcia zysku

§ 5

  1. Wnioski, o których mowa w § 4 zainteresowane podmioty składają w Starostwie Powiatowym w Giżycku w zamkniętych kopertach z dopiskiem „dotacja". Na kopercie należy podać nazwę zadania i nazwę podmiotu ubiegającego się o dotację.
  2. Otwarcia ofert dokona komisja powołana przez Zarząd, która po dokonaniu wstępnej weryfikacji pod kątem formalno-prawnym przedstawi je Zarządowi powiatu.
  3. w przypadku złożenia ofert przez kilku wnioskodawców Zarząd Powiatu dokona wstępnego wyboru oferty najkorzystniejszej w rozumieniu ustawy o zamówieniach publicznych
  4. Przy rozpatrywaniu ofert zarząd kieruje się w szczególności:
    1. możliwościami finansowymi powiatu
    2. oceną merytoryczną zadania
    3. zgodnością z priorytetami powiatu
    4. przedstawioną kalkulacją kosztów
    5. oceną możliwości wykonania zadania przez oferenta
    6. oceną wykonania zadań zleconych wnioskodawcy w okresach poprzednich, a także opiniami i referencjami udzielonymi przez podmioty.

§ 6

  1. Zarządowi przysługuje prawo wyboru oferty również w przypadku złożenia tylko jednej oferty
  2. Zarząd Powiatu może uzależnić rozpatrzenie oferty od złożenia w określonym terminie dodatkowych informacji i/lub dokumentów.
  3. W przypadku stwierdzenia uchybień formalno-prawnych w ofercie Zarząd Powiatu może wyznaczyć termin na ich usunięcie.
  4. Oferty nie spełniające wymogów, o których mowa w § 4 nie podlegają rozpatrywaniu.
  5. Z czynności dotyczących wyboru ofert Zarząd sporządza protokół.

§ 7

Zarząd Powiatu podaje do publicznej wiadomości, w sposób zwyczajowo przyjęty, informację o zadaniach, kwotach dotacji uchwalonych w uchwale budżetowej na dany rok, terminie i miejscu składania ofert oraz zawiadamia zainteresowane podmioty o wynikach przeprowadzonego postępowania.

§ 8

  1. Zarząd Powiatu zawiera z podmiotem, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, umowę o udzielenie dotacji na realizację zadania.
  2. Umowę, o której mowa w ust. 1 zawiera się na czas oznaczony, nie dłuższy niż rok budżetowy.
  3. Umowa powinna określać:
    1. oznaczenie stron umowy
    2. szczegółowy opis zadania i terminu jego wykonania
    3. kwotę dotacji
    4. tryb i terminy przekazania dotacji
    5. tryb kontroli wykonani zadania
    6. sposób rozliczenia udzielonej dotacji oraz zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji bądź zwrotu dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem
    7. wysokość kar umownych z tytułu niezgodnego z umową wydatkowania dotacji lub/i nieterminowego realizowania postanowień umowy, sposób ich uiszczenia, a także okoliczności, których wystąpienie powoduje wyłączenie odpowiedzialności odszkodowawczej.

§ 9

  1. Dotacja podlega szczegółowemu rozliczeniu finansowemu i rzeczowemu.
  2. Podmiot, któremu udzielono dotację zobowiązany jest do przedłożenia Zarządowi Powiatu sprawozdania z realizacji zadania w terminie 21 dni od dnia zakończenia jego realizacji.
  3. Niewykorzystana kwota dotacji lub wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi na rachunek bankowy powiatu w terminie określonym w ust. 2.

§ 10

  1. Zarząd Powiatu, bądź osoby przez niego upoważnione dokonują kontroli wykonania zleconego zadania.
  2. Kontroli podlega:
    1. zgodność wykonania zadania z zawartą umową
    2. udokumentowanie wykonanego zadania
    3. przeznaczenie i wykorzystanie środków otrzymanych w formie dotacji
  3. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji zadania określa się sposób i termin ich usunięcia.
  4. zarząd powiatu może wstrzymać przekazanie kolejnych transz dotacji do czasu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
  5. W przypadku rażących naruszeń zawartej umowy może być ono rozwiązane ze skutkiem natychmiastowym, a przekazane środki podlegają zwrotowi do budżetu powiatu w terminie wskazanym przez Zarząd.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Giżycku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Sławomir Maculewicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-04-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agnieszka Jarocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-04-23 11:12:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-04-23 11:12:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-04-23 11:12:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
950 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony