ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-09 11:58:56 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Zadania Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli Zarządczej

Do podstawowych zadań stanowiska należy w szczególności:
1)    sporządzanie  półrocznych planów kontroli  Starostwa Powiatowego, powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek , którym udzielono dotacji ze środków powiatu;
2)    przeprowadzanie zgodnie z planem lub na doraźne polecenie kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych;
3)    przeprowadzanie kontroli innych  podmiotów w zakresie udzielonej im dotacji  ze środków budżetu powiatu; 
4)    w toku prowadzonej kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych ustalanie :
a)    zgodności  działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
b)    badanie i porównywanie  stanu faktycznego ze stanem  wymaganym w zakresie  dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych, dokonywania wydatków  ze środków  publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środkówpublicznych,
c)    skuteczności i efektywności działania,
d)    wiarygodności sprawozdań,
e)    ochrony zasobów,
f)    przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
g)    efektywności i skuteczności przepływu informacji,
h)    zarządzania ryzykiem;
5)    udzielanie pracownikom jednostek kontrolowanych instruktażu w zakresie spraw objętych kontrolą;
6)    sporządzanie protokołów z kontroli oraz projektów wniosków i wystąpień pokontrolnych;
7)    przygotowywanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych i prowadzenie w tym zakresie dokumentacji;
8)    czuwanie nad realizacją wystąpień pokontrolnych w zakresie terminowości składania sprawozdań pokontrolnych;
9)    współdziałanie  z audytorem wewnętrznym  w zakresie  wykonywania przez niego  zadań;
10)    koordynowanie funkcjonowania  kontroli  zarządczej w Starostwie Powiatowym  oraz współdziałanie  z kierownikami  jednostek  organizacyjnych w sprawach  dotyczących zasad funkcjonowania  kontroli zarządczej;
11)    koordynowanie  realizacji  zadań  związanych z zarządzaniem ryzykiem i dokumentowanie procesu realizacji zarządzania  ryzykiem.

« powrót do poprzedniej strony