Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-09 11:58:56 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Zadania Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli Zarządczej
Do podstawowych zadań stanowiska należy w szczególności:
1) sporządzanie półrocznych planów kontroli Starostwa Powiatowego, powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek , którym udzielono dotacji ze środków powiatu;
2) przeprowadzanie zgodnie z planem lub na doraźne polecenie kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych;
3) przeprowadzanie kontroli innych podmiotów w zakresie udzielonej im dotacji ze środków budżetu powiatu;
4) w toku prowadzonej kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych ustalanie :
a) zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
b) badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym w zakresie dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych, dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środkówpublicznych,
c) skuteczności i efektywności działania,
d) wiarygodności sprawozdań,
e) ochrony zasobów,
f) przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
g) efektywności i skuteczności przepływu informacji,
h) zarządzania ryzykiem;
5) udzielanie pracownikom jednostek kontrolowanych instruktażu w zakresie spraw objętych kontrolą;
6) sporządzanie protokołów z kontroli oraz projektów wniosków i wystąpień pokontrolnych;
7) przygotowywanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych i prowadzenie w tym zakresie dokumentacji;
8) czuwanie nad realizacją wystąpień pokontrolnych w zakresie terminowości składania sprawozdań pokontrolnych;
9) współdziałanie z audytorem wewnętrznym w zakresie wykonywania przez niego zadań;
10) koordynowanie funkcjonowania kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym oraz współdziałanie z kierownikami jednostek organizacyjnych w sprawach dotyczących zasad funkcjonowania kontroli zarządczej;
11) koordynowanie realizacji zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem i dokumentowanie procesu realizacji zarządzania ryzykiem.
2) przeprowadzanie zgodnie z planem lub na doraźne polecenie kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych;
3) przeprowadzanie kontroli innych podmiotów w zakresie udzielonej im dotacji ze środków budżetu powiatu;
4) w toku prowadzonej kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych ustalanie :
a) zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
b) badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym w zakresie dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych, dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środkówpublicznych,
c) skuteczności i efektywności działania,
d) wiarygodności sprawozdań,
e) ochrony zasobów,
f) przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
g) efektywności i skuteczności przepływu informacji,
h) zarządzania ryzykiem;
5) udzielanie pracownikom jednostek kontrolowanych instruktażu w zakresie spraw objętych kontrolą;
6) sporządzanie protokołów z kontroli oraz projektów wniosków i wystąpień pokontrolnych;
7) przygotowywanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych i prowadzenie w tym zakresie dokumentacji;
8) czuwanie nad realizacją wystąpień pokontrolnych w zakresie terminowości składania sprawozdań pokontrolnych;
9) współdziałanie z audytorem wewnętrznym w zakresie wykonywania przez niego zadań;
10) koordynowanie funkcjonowania kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym oraz współdziałanie z kierownikami jednostek organizacyjnych w sprawach dotyczących zasad funkcjonowania kontroli zarządczej;
11) koordynowanie realizacji zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem i dokumentowanie procesu realizacji zarządzania ryzykiem.