ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-05 14:47:43 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Zadania wydziału

  1. Gospododarka nieruchomościami
    • gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa i Powiatu, w tym m.in.:
      • przetargi na zbycie nieruchomości,
      • przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
      • naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu, trwałego zarządu nieruchomością, dzierżawy lub najmu,
      • przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd i wygaszaniem trwałego zarządu nieruchomością,
      • nieodpłatne przyznawanie na własność działek gruntu i działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne do Skarbu Państwa w zamian za rentę lub ich spadkobiercom,
      • zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości;
    • wywłaszczenia nieruchomości;
    • wymiana gruntów.
  2. Ochrona gruntów rolnych i leśnych:
    • zezwolenia na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej.
    • naliczanie należności i opłat rocznych w związku z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej.
    • decyzje w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów oraz kontrola nałożonych obowiązków.
  3. Sprawy związane z rekompensatą za nieruchomości pozostawione na terenach należących do Polski do roku 1939, a w związku z wojną rozpoczętą w 1939 roku pozostających poza jej granicami.
  4. Prowadzenie bazy danych o wartościach nieruchomości i udostępnianie rzeczoznawcom majątkowym tych danych.
  5. Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
    • aktualizacja zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    • włączanie do zasobu i ewidencjonowanie materiałów geodezyjno – kartograficznych powstałych w wyniku prac oraz nadawanie klauzul na dokumentach,
    • udzielanie informacji o posiadanym zasobie geodezyjnym i kartograficznym,
    • udostępnianie uprawnionym jednostkom wykonawstwa geodezyjnego kopii materiałów geodezyjnych i kartograficznych do zgłaszanych prac,
    • kontrola techniczna zgłaszanych prac,
    • wykonywanie prac reprodukcyjnych z posiadanych materiałów geodezyjnych,
  6. Prowadzenie ewidencji gruntów i budynków, w tym:
    • wprowadzanie zmian w istniejących operatach ewidencji gruntów i budynków,
    • wdawanie właścicielom nieruchomości wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków,
    • wdawanie zaświadczeń z danych operatu ewidencji gruntów i budynków,
  7. Zakładanie i prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu.
  8. Prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
  9. Prowadzenie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, w tym:
    • uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu na terenie powiatu giżyckiego z wyjątkiem sieci położonych na terenach zamkniętych;
    • wypracowywanie opinii o możliwości realizacji projektowanego usytuowania sieci;
    • prowadzenie rejestru uzgodnionych projektów.
  10. Zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej.
  11. Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
  12. Prowadzenie zamówień publicznych na prace geodezyjne.

Stanowiska pracy w wydziale

Stanowisko d/s odbioru i kontroli robót przyjmowanych do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
  1. Kontrola prac przyjmowanych do zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Przewodniczący Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej
  1. Uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu na terenie powiatu giżyckiego z wyjątkiem sieci położonych na terenach zamkniętych.
  2. Wydawanie opinii o możliwości realizacji projektowanego usytuowania sieci;
  3. Prowadzenie rejestru uzgodnionych projektów.
Stanowisko d/s obsługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego – pracownia mapy numerycznej.
  1. Aktualizacja części kartograficznej zasobu geodezyjnego i kartograficznego prowadzonej numerycznie.
  2. Prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu.
  3. Udzielanie informacji o posiadanym zasobie geodezyjnym i kartograficznym.
  4. Kontrola techniczna prac geodezyjnych i kartograficznych.
  5. Wykonywanie wyrysów z operatu ewidencyjnego.
  6. Wykonywanie wyplotów map z powiatowej bazy danych.
  7. Prowadzenie zamówień publicznych na prace geodezyjne.
Ośrodek dokumentacji kartograficznej
  1. Udostępnianie uprawnionym jednostkom wykonawstwa geodezyjnego kopii materiałów geodezyjnych i kartograficznych do zgłaszanych prac.
  2. Włączanie do zasobu i ewidencjonowanie materiałów geodezyjno – kartograficznych powstałych w wyniku prac oraz nadawanie klauzul na dokumentach.
  3. Udzielanie informacji o posiadanym zasobie geodezyjnym i kartograficznym.
  4. Wykonywanie prac reprodukcyjnych z posiadanych materiałów geodezyjnych.
  5. Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
Stanowisko d/s ewidencji gruntów i budynków
  1. Wprowadzanie zmian w istniejących operatach ewidencji gruntów i budynków.
  2. Wydawanie właścicielom nieruchomości wypisów i wyrysów z operatu ewidencyjnego.
  3. Wdawanie zaświadczeń z danych operatu ewidencyjnego.
Stanowisko d/s gospodarki nieruchomościami i ochrony gruntów rolnych
  1. Gospodarka nieruchomościami:
    • przetargi na zbycie nieruchomości,
    • decyzje o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
    • naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu, trwałego zarządu nieruchomością, dzierżawy lub najmu,
    • przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd i wygaszaniem trwałego zarządu nieruchomością.
  2. Nieodpłatne przyznawanie na własność działek gruntu i działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne do Skarbu Państwa w zamian za rentę lub ich spadkobiercom.
  3. Zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości.
  4. Wywłaszczenia nieruchomości.
  5. Wymiana gruntów.
  6. Zezwolenia na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej.
  7. Naliczanie należności i opłat rocznych w związku z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej.
  8. Decyzje w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów oraz kontrola nałożonych obowiązków.
  9. Sprawy związane z rekompensatą za nieruchomości pozostawione na terenach należących do Polski do roku 1939, a w związku z wojną rozpoczętą w 1939 roku pozostających poza jej granicami.
  10. Prowadzenie bazy danych o wartościach nieruchomości i udostępnianie rzeczoznawcom majątkowym tych danych.
« powrót do poprzedniej strony