ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-05 14:47:43 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami, wywłaszczaniem nieruchomości, ochroną gruntów rolnych i leśnych oraz realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.


Do podstawowych zadań Wydziału należy:


1.    W zakresie gospodarki nieruchomościami, wywłaszczania nieruchomości i ochrony gruntów rolnych i leśnych:
  1. prowadzenie spraw  dotyczących gospodarowania  zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa ,
  2. zbywanie nieruchomości Skarbu Państwa,
  3. zbywanie nieruchomości Powiatu Giżyckiego,
  4. przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  5. zabezpieczanie wierzytelności Skarbu Państwa,
  6. przekazywanie nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd,
  7. wygaszanie trwałego zarządu nieruchomością Skarbu Państwa,  
  8. przekazywanie nieruchomości Powiatu Giżyckiego w trwały zarząd,
  9. wygaszanie trwałego zarządu nieruchomością Powiatu Giżyckiego,
  10. aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu,
  11. aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomością,
  12. nieodpłatne przyznawanie na własność działek gruntu i działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne do Skarbu Państwa w zamian za rentę lub ich spadkobiercom,
  13. opiniowanie podziału nieruchomości Skarbu Państwa,
  14. wydawanie zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody,
  15. wywłaszczenie nieruchomości,
  16. zwrot wywłaszczonych nieruchomości,
  17. scalanie i wymiana gruntów,
  18. scalenie i podział nieruchomości,
  19. zezwolenie na wyłączenie gruntów z produkcji rolniczej,
  20. nakładanie obowiązku rekultywacji i zagospodarowania gruntów czasowo wyłączonych z produkcji rolnej oraz kontrola nałożonych obowiązków,
  21. nakładanie kar za samowolne wyłączenie gruntów z produkcji rolnej oraz za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie,
  22. wydawanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik nie wyraził na to zgody,
  23. prowadzenie bazy danych o wartościach nieruchomości,
  24. udostępnianie rzeczoznawcom majątkowym danych o nieruchomościach,

2.    W zakresie zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej:
  1. przyjmowanie materiałów do zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
  2. udostępnianie kopii materiałów geodezyjnych i kartograficznych,
  3. prowadzenie ewidencji gruntów i budynków,
  4. prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
  5. wydawanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego,
  6. wydawanie zaświadczeń z danych operatu ewidencji gruntów i budynków,
  7. uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
  8. zakładanie i prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
  9. gospodarowanie środkami powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
  10. zakładanie osnów szczegółowych,
  11. zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej,
  12. ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
  13. prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
  14. przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości.

Stanowiska pracy w wydziale

Stanowisko d/s odbioru i kontroli robót przyjmowanych do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
  1. Kontrola prac przyjmowanych do zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Stanowisko d/s Koordynacji Projektowanych Sieci Uzbrojenia Terenu
  1. Uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu na terenie powiatu giżyckiego z wyjątkiem sieci położonych na terenach zamkniętych.
  2. Wydawanie opinii o możliwości realizacji projektowanego usytuowania sieci;
  3. Prowadzenie rejestru uzgodnionych projektów.
Stanowisko d/s obsługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego – pracownia mapy numerycznej.
  1. Aktualizacja części kartograficznej zasobu geodezyjnego i kartograficznego prowadzonej numerycznie.
  2. Prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu.
  3. Udzielanie informacji o posiadanym zasobie geodezyjnym i kartograficznym.
  4. Kontrola techniczna prac geodezyjnych i kartograficznych.
  5. Wykonywanie wyrysów z operatu ewidencyjnego.
  6. Wykonywanie wyplotów map z powiatowej bazy danych.
  7. Prowadzenie zamówień publicznych na prace geodezyjne.
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
  1. Udostępnianie uprawnionym jednostkom wykonawstwa geodezyjnego kopii materiałów geodezyjnych i kartograficznych do zgłaszanych prac.
  2. Włączanie do zasobu i ewidencjonowanie materiałów geodezyjno – kartograficznych powstałych w wyniku prac oraz nadawanie klauzul na dokumentach.
  3. Udzielanie informacji o posiadanym zasobie geodezyjnym i kartograficznym.
  4. Wykonywanie prac reprodukcyjnych z posiadanych materiałów geodezyjnych.
  5. Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
Stanowisko d/s ewidencji gruntów i budynków
  1. Wprowadzanie zmian w istniejących operatach ewidencji gruntów i budynków.
  2. Wydawanie właścicielom nieruchomości wypisów i wyrysów z operatu ewidencyjnego.
  3. Wdawanie zaświadczeń z danych operatu ewidencyjnego.
Stanowisko d/s gospodarki nieruchomościami i ochrony gruntów rolnych
  1. Gospodarka nieruchomościami:
    • przetargi na zbycie nieruchomości,
    • decyzje o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
    • naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu, trwałego zarządu nieruchomością, dzierżawy lub najmu,
    • przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd i wygaszaniem trwałego zarządu nieruchomością.
  2. Nieodpłatne przyznawanie na własność działek gruntu i działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne do Skarbu Państwa w zamian za rentę lub ich spadkobiercom.
  3. Zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości.
  4. Wywłaszczenia nieruchomości.
  5. Wymiana gruntów.
  6. Zezwolenia na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej.
  7. Naliczanie należności i opłat rocznych w związku z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej.
  8. Decyzje w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów oraz kontrola nałożonych obowiązków.
  9. Sprawy związane z rekompensatą za nieruchomości pozostawione na terenach należących do Polski do roku 1939, a w związku z wojną rozpoczętą w 1939 roku pozostających poza jej granicami.
  10. Prowadzenie bazy danych o wartościach nieruchomości i udostępnianie rzeczoznawcom majątkowym tych danych.
« powrót do poprzedniej strony