ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-02-23 12:53:59 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

ZAŁATWIANIE SPRAW ->

 

Załatwianie interesantów

 Osoby zainteresowane uzyskaniem za pośrednictwem Internetu (BIP Starostwa: http://bip.spgizycko.warmia.mazury.pl) danych o przebiegu prowadzonego postępowania administracyjnego, proszone są o zgłaszanie tej informacji pracownikom prowadzącym postępowanie.

Zgłoszenie należy składać wraz z wnoszonym wnioskiem o załatwienie sprawy.

 

Załatwianie interesantów w Starostwie Powiatowym w Giżycku odbywa się w oparciu o:

  1. zasady procedury administracyjnej tj. ustawę z dnia 14 czerwca 1960 roku (tj Dz.U. z 2000 r, nr 98, poz. 1071 ze zm.) Kodeks postępowania administracyjnego,

  2. przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2001, nr 112, poz.1198 ze zmianami),

  3. przepisy ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. nr 225, poz.1635 ze zmianami) i innych ustaw szczególnych w zakresie opłat geodezyjnych, komunikacyjnych.

Niezwłocznie załatwiane są sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o przedstawione przez interesanta dokumenty lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane z urzędu organowi.

Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego powinny być załatwione nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - w ciągu 2 miesięcy.

Niezałatwienie sprawy w podanych wyżej terminach wymaga powiadomienia interesanta o przyczynie zwłoki i przybliżonym terminie końcowego załatwienia sprawy.

Sprawy w Starostwie wszczyna się na wniosek interesanta lub z urzędu, które kończą się wydaniem decyzji np. pozwoleniem na budowę, wydaniem prawa jazdy, zezwoleniem na zbiórkę publiczną, pozwoleniem wodno-prawnym na szczególne korzystanie z wód itp. lub odmową wszczęcia postępowania w przypadkach ściśle określonych ustawą wymienioną w pkt 1. 

Wydawanie zaświadczeń

Zaświadczenie wydaje się na żądanie interesanta, o ile:

  1. urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa,

  2. osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez urząd ewidencji, rejestrów, bądź z innych danych znajdujących się w jego posiadaniu.

Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni. 

Opłaty

Interesanta obciążają koszty, które:

  1. wynikają z jego winy lub zostały poniesione w jego interesie lub na jego żądanie, a nie wynikają z ustawowego obowiązku organów prowadzących postępowanie (np. koszty podróży, inne należności świadków, biegłych, koszty oględzin, doręczeń pism urzędowych),

  2. są załatwiane w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej (opłata skarbowa) i dotyczą zapłaty za:

    • czynności urzędowe wykonywane na wniosek interesanta,
    • wydawane zaświadczenia na wniosek interesanta,
    • decyzje (zezwolenia, pozwolenia, koncesje)

Jeżeli interesant nie wpłaci należności tytułem opłat i kosztów postępowania, które zgodnie z przepisami powinny być uiszczone z góry, organ administracji publicznej prowadzący postępowanie wyznaczy mu termin do wniesienia tych należności w terminie nie krótszym niż 7 dni, a dłuższym niż 14 dni.

W związku ze zmienionymi przepisami z dniem 1 stycznia 2007 roku nie ma opłat od podań i załączników.

Opłatę w sprawach załatwianych w Starostwie Powiatowym w Giżycku wnosi się gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Giżycku lub bezgotówkowo na konto:

Urząd Miejski w Giżycku
BPH S.A. O/Giżycko
 91 1060 0076 0000 4015 6000 0011

 

Dostęp do informacji publicznej

Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną i podlega udostępnieniu za wyjątkiem informacji podlegających ochronie informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych (np. tajemnica handlowa, ochrona dóbr osobowych).

Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, o ile podmiot obowiązany do jej udostępnienia nie poniesie dodatkowych kosztów związanych ze wskazanym sposobem udostępnienia informacji lub przekształceniem informacji we wskazaną formę (np. kserokopie dokumentów). 

 
« powrót do poprzedniej strony