Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-09 11:58:56 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Zadania audytora
- Prowadzenie kontroli finansowej w powiatowych jednostkach organizacyjnych obejmujących procesy związane z gromadzeniem, rozdysponowywaniem środków publicznych oraz gospodarowaniem mieniem i dotyczy:
- zapewnienia przestrzegania procedur kontroli oraz przeprowadzanie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków;
- badania i porównywania stany faktycznego ze stanem wymaganym, pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych;
- prowadzenia gospodarki finansowej oraz stosowania procedur kontroli.
- zapewnienia przestrzegania procedur kontroli oraz przeprowadzanie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków;
- Prowadzenie audytu wewnętrznego, mającego na celu wskazanie Staroście obiektywnej i niezależnej oceny funkcjonowania jednostki w zakresie gospodarki finansowej pod względem legalności, gospodarności, celowości, rzetelności oraz przejrzystości i jawności i dotyczy:
- badania dowodów księgowych oraz zapisów w księgach rachunkowych;
- oceny systemu gromadzenia środków publicznych i dysponowania nimi oraz gospodarowania mieniem;
- oceny efektywności i gospodarności zarządzania finansowego.