ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Kontrole przeprowadzone przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w 2006r.

Informacja ogłoszona dnia 2008-09-16 12:24:13 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Lp.

Miejsce i termin
kontroli

Przedmiot

Wnioski

Zalecenia pokontrolne

1.

Kontrolę przeprowadzono w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Giżycku w dniu 07.02.2006r.

Kontrola realizacji zadań statutowych Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego.

Nieprawidłowości nie stwierdzono.

Nie było.

2.

Kontrolę przeprowadzono w Wydziale Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa Starostwa Powiatowego w Giżycku w dniu 21.02.2006r.

Kontrola działań administracyjnych Starostwa Powiatowego w Giżycku w zakresie melioracji.

W wyniku kontroli stwierdzono, że zadania dotyczące melioracji, wynikające z Ustawy Prawo wodne z dnia 18 lipca 2001r., nie są w pełni realizowane.

Nie było.

3.

Kontrolę przeprowadzono w Wydziale Geodezji i Gospodarki Gruntami Starostwa Powiatowego w Giżycku w dniu 21.02.2006r.

Kontrola działań administracyjnych Starostwa Powiatowego w Giżycku w zakresie wyceny i scalania gruntów w 2005r.

Zobowiązuje się Zarząd Powiatu do podjęcia działań na rzecz popularyzacji Sektorowego Programu Operacyjnego działanie 2.2 "scalanie gruntów". Pomoc udzielana jest w formie refundacji całkowitych kosztów opracowania projektu, zagospodarowania poscaleniowego (np. budowy dróg itp.) i dlatego wymaga daleko większego zaangażowania niż dotychczas. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 08.09.2004r. (Dz. U. Nr 207, poz. 2117) beneficjantami pomocy w ramach tego działania są starostowie powiatów.

Nie było.

  4. Kontrolę przeprowadzono w Ośrodku Wsparcia Dziecka i Rodziny w Giżycku w dniach 9, 10, 14, 16, 17, 22 i 29 marca 2006r. oraz 4, 6, 18 i 24 kwietnia 2006r. (II Zespoły Kontrolne) Kompleksowa kontrola Ośrodka Wsparcia Dziecka i Rodziny w Giżycku w zakresie wyznaczonym uchwałą Komisji Rewizyjnej z dnia 02.03.2006r.

Wykaz nieprawidłowości (Zespół Kontrolny nr 1)

  1. Bliska podległość służbowa pedagoga wobec dyrektora stwarza niezdrową atmosferę w placówce.
  2. Zatrudnienie dużej ilości (7 osób) wychowawców z zewnątrz na umowę zlecenie, gdy zgodnie z Kartą Nauczyciela dyrektor może nauczycielom przydzielić godziny ponadwymiarowe w ilości ¼ etatu lub za jego zgodą do ½ etatu (art. 35, pkt 1). Taka polityka kadrowa nie sprzyja spójności i skuteczności pracy wychowawczej.
  3. Dyrektor realizuje godziny pracy z wychowankami tylko w godzinach nocnych.
  4. Pedagog placówki realizuje godziny pracy z wychowankami również w godzinach dopołudniowych, gdy w tym samym czasie pracuje jako dyrektor Ośrodka Adopcyjno – Opiekuńczego w Giżycku.
  5. Nierównomierny przydział godzin ponadwymiarowych nauczycielom z wyraźną przewagą dyrektorowi placówki.
  6. Regulamin wynagradzania pracowników nie posiada daty wejścia w życie, opinii związków zawodowych oraz brak jest zarządzania dyrektora w tej sprawie.
  7. Brak systemu wynagradzania i motywowania pracowników. Stwierdzono przydzielanie nagród osobom nie wywiązującym się należycie ze swoich obowiązków.
  8. Dysponowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych jest niezgodne z zapisem § 13 pkt 2 owego regulaminu – brak komisji socjalnej.
  9. Brak zasad określających przyznawanie zapomóg zdrowotnych.
  10. Zawieszona działalność świetlicy, sali komputerowej i sali sportowej oraz ograniczona możliwość korzystania z biblioteki.

Wnioski:

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania jednostki, wykazane nieprawidłowości powinny być natychmiast usunięte.
  2. Stwierdzone nieprawidłowości wskazują na nieudolność dyrektora w zarządzaniu placówką.
  3. W przyszłości, aby zapobiec powstawaniu niezdrowych stosunków wśród załogi, należy prowadzić taką politykę kadrową, która nie będzie tworzyć zależności służbowej osób spokrewnionych.

Wykaz nieprawidłowości (Zespół Kontrolny nr 2)

  1. Brak jednoznacznych pełnomocnictw w sprawie powoływania na czas nieobecności dyrektora, osoby pełniącej obowiązki. Upoważnienie do pełnienia obowiązków dyrektora na ten czas swojej żony – pedagoga Ośrodka, psuło jak się okazuje atmosferę wśród pozostałych pracowników.
  2. Zaopatrzenie wychowanków Ośrodka w odzież i inne przedmioty osobistego użytku budziło zastrzeżenia jednostek kontrolujących. Braki te uzupełniano dopiero wskutek zaleceń kontrolujących.
  3. W ostatnim okresie, budzi niepokój współpraca dyrektora Ośrodka p. Krzysztofa Szweda z Sądem Rejonowym. Uwagi kierowane pod adresem Ośrodka sędziego Jaworowskiego przyjmowane są nie jako wyraz troski o przyszłość wychowanków, a jako wtrącenie się w proces wychowawczy.
  4. Poważnym niedociągnięciem jest brak odpowiedzialnej osoby za eksploatację samochodu nr rej NGI E288. Brak norm na zużycie paliwa. Brak kontroli celowości przejazdów. Wypełnianie zużycia paliwa ołówkiem, a następnie "dopasowywania" zużycia do wielkości zakupów.
  5. Przyjmowanie wpłat do kasy z tytułu darowizn, nawiązek, itp., jeśli takowe są, odbywać się powinno wyłącznie za potwierdzeniem dokumentem "kasa przyjmie", bądź przelewem.
  6. Gospodarka darowiznami rzeczowymi prowadzona jest bez kontroli. Otrzymywane dary nie zawsze są ewidencjonowane w dokumentach magazynowych, a zawsze pomijana jest ewidencja finansowa. Zniszczony sprzęt (rowerowy) zdatny do użytku nie jest remontowany.
  7. Brak dostatecznej opieki nad sprzętem komputerowym i jego wyposażeniem.

Wnioski:

  1. Dyrektor Ośrodka Wsparcia Dziecka i Rodziny w Giżycku utracił zdolność kierowania placówką.
  2. Wyszczególnione nieprawidłowości powinny być niezwłocznie wyeliminowane.
  3. Starosta i Zarząd Powiatu był informowany o złym zarządzaniu placówką i nie podjął skutecznych przeciwdziałań.
  1. Odwołać przez Zarząd Powiatu z pełnienia funkcji dotychczasowego dyrektora.
  2. Założyć książkę kontroli zewnętrznych.

  3. Ustanowić osobę pełniącą obowiązki dyrektora w przypadku jego nieobecności.

  4. Opracować i zatwierdzić regulamin wynagradzania, premiowania i nagradzania pracowników w porozumieniu ze związkami zawodowymi.

  1. Powołać Komisję Socjalną. Gospodarować środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  2. Określić zasady przyznawania zapomóg zdrowotnych.

  3. Uruchomić działalność świetlicy, sali komputerowej i sali sportowej. Umożliwić wychowankom i pracownikom dostęp do biblioteki.

  4. Unormować czas pracy pedagoga Ośrodka Wsparcia Dziecka i Rodziny.

  5. Ewidencjonować ilościowo i wartościowo otrzymywane darowizny.

  6. Informować pisemnie Sądy o wpływie wpłacanych nawiązek.

  7. Ustalić zasady użytkowania pojazdu służbowego m.in. normy i rozliczenia zużycia paliwa, zlecenia wyjazdu, zasad wynajmu i użyczenia pojazdu.

  8. Wyciągnąć konsekwencje w stosunku do winnych dopuszczenia do dewastacji sprzętu komputerowego, rowerów, itp. Obciążyć dyrektora Ośrodka Wsparcia Dziecka i Rodziny wartością oprogramowania przekazanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie do trzech komputerów.

  5. Kontrolę przeprowadzono w Powiatowym Zespole Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych w Giżycku w dniu 18 maja 2006r. Kontrola funkcjonowania systemu stypendialnego.
  1. Obsługa programu stypendialnego jest skomplikowana, pracochłonna i kosztowna.
    Gotówkowe wypłaty, a nie refundacja środków znacznie uprościłoby obsługę tego programu i powiększyłyby możliwości finansowe przydzielania stypendiów.
  2. Tryb konkursowy ustalania przydzielanych powiatom określonych kwot na fundusz stypendialny stwarza zagrożenie wykluczenia niektórych powiatów z dostępu do tych środków.

  3. Na uznanie zasługuje administrowanie funduszem stypendialnym i duże zaangażowanie szkół we właściwe wykorzystanie tych środków.

  Nie było.
  6. Kontrolę przeprowadzono w Zarządzie Dróg Powiatowych w Giżycku w dniu 13 czerwca 2006r. Kontrola pozyskiwania funduszy unijnych i innych funduszy zewnętrznych. Zdaniem Zespołu Kontrolnego zbyt mało środków własnych z ogólnego budżetu Powiatu przeznacza się na inwestycje drogowe.   Nie było.
  7. Kontrolę przeprowadzono w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku w dniu 19 czerwca 2006r. Kontrola pozyskiwania funduszy unijnych i innych funduszy zewnętrznych.
  1. Na podkreślenie zasługuje fakt wzorowej staranności w przygotowywaniu wniosków oraz znajomość możliwości ich pozyskiwania. Dotyczy to zarówno działalności PCPR, Domu Pomocy Społecznej oraz prawidłowej gospodarki PFRON.
  2. Jak wynika z analizy powiatowych programów wspierania rodziny Zespół Kontrolny proponuje rozważyć dofinansowanie w 2006r. projektu utworzenia Ośrodka Interwencji Kryzysowej o pełnym zakresie działania. Udział własny powiatu wynosiłby 250.000 zł.
  Nie było.
  8. Kontrolę przeprowadzono w Międzyszkolnej Bazie Sportów Wodnych – Ośrodek „Zofiówka” w Rynie w dniu 28.06.2006r. oraz w Biurze Rady Powiatu w dniu 04.07.2006r. Kontrola realizacji projektu pn. ”Utworzenie Szkolnego Ośrodka Współpracy Polsko–Rosyjskiej w Rynie”.

Na podniesienie standardu Ośrodka i wykonanie zadań, o które został pomniejszony Projekt (wyremontowanie domków campingowych i pomostów, remont slipu, pozyskanie dodatkowego sprzętu wodnego), koniecznym byłoby pozyskanie dalszych środków zewnętrznych.

  Nie było.

9.

Kontrolę przeprowadzono w Starostwie Powiatowym w Giżycku w dniach 22 sierpnia i 7 września 2006 roku.

Kontrola funkcjonowania Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Giżycku.

Zdaniem Komisji, dla polepszenia obsługi klienta i poprawy warunków pracy, należałoby rozważyć możliwość powiększenia powierzchni lokalowej tego Wydziału.

Nie było.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Giżycku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Michał Rzepka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-09-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Michał Rzepka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-09-16 12:24:07
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-09-16 12:24:13
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-09-07 15:34:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1643 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony